Alatukivarsien korjauksen jälkitiloja

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Alatukivarsien korjauksen jälkitiloja

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Vaihdoin tuossa leimamiehen ohjauksesta -98 stw mondeoon alatukivarsien puslat ja pallonivelet.

Koska tämä oli ekakerta kun foordin pyöräntuentoja meen ronkaalaamaan ja ihan maalaisjärjellä (näppituntumalta) niin en tiennyt, että korjausopas suosittaa poistamaan raidetangon pään, irroittamaan raidetangon nivelestä ja irroittamaan kallistuksen vakaajan.

Homman siis tein nuo kaikki em. palikat paikoillaan ja hyvin onnistu (varsien irroitus parituntia, kiinnitys tunti, puslat prässillä vartissa).

Mutta rupes tuossa kiinnostamaan, että miksi sitä pitää niin perhanasti purkaa niitten tukivarsien irrotusta varten? Tehdäänkö niin korjaamoilla ja miksi?

Luulis ny, ettei sieltä mitään saa särjettyä vaikka ne paikoillaan ovatkin...
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Alatukivarsien korjauksen jälkitiloja

Viesti Kirjoittaja henu »

mjpaav kirjoitti:Vaihdoin tuossa leimamiehen ohjauksesta -98 stw mondeoon alatukivarsien puslat ja pallonivelet.

Koska tämä oli ekakerta kun foordin pyöräntuentoja meen ronkaalaamaan ja ihan maalaisjärjellä (näppituntumalta) niin en tiennyt, että korjausopas suosittaa poistamaan raidetangon pään, irroittamaan raidetangon nivelestä ja irroittamaan kallistuksen vakaajan.

Homman siis tein nuo kaikki em. palikat paikoillaan ja hyvin onnistu (varsien irroitus parituntia, kiinnitys tunti, puslat prässillä vartissa).

Mutta rupes tuossa kiinnostamaan, että miksi sitä pitää niin perhanasti purkaa niitten tukivarsien irrotusta varten? Tehdäänkö niin korjaamoilla ja miksi?

Luulis ny, ettei sieltä mitään saa särjettyä vaikka ne paikoillaan ovatkin...
ei ne korjausoppaissa olevat "vinkit" tai vastaavat korjaus tyylit oo läheskään aina se nopein/helpoin tyyli tehhä jotain hommaa
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Tuntuu vaan et niissä on aina joku juoni miksi joku tehdään jollakin tavalla, vaikka se tarvii enemmän työtä.

Mun täyty käydä säädättämässä kulmat ton puslien vaihdon jälkeen. En tiä, johtuko heitto siitä, että oli aikaisemmin säädetty vanhojen puslien mukaan vai siitä, että onnistuin kolhimaan raidetankoa/tms. tai tuenta otti muuten nokkiinsa.

Mutta sitä vasemman puoleista tukivarren etummaista pulttia sai hetken verran pähkäillä.. paskaan paikkaan laittaneet vaihteiston.
Vastaa Viestiin