Sivu 2/2

Lähetetty: 04 Joulu 2005 16:14
Kirjoittaja Sultzi
E-maxilla tarkoitetaan vain konetta, joka on pitkäiskuinen (isku sama kuin 2.0l OHC:ssä) ja mäntä pienempi kuin normaali 1.6l OHC:ssä. Eli väännökäs kone on.

Edit: Vaihdat valojen värit toistepäin ;)

Juhlan paikka?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 13:30
Kirjoittaja Entropia
Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. Paska mikä paska mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D

Re: Juhlan paikka?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 13:36
Kirjoittaja Jaakko85
Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D
Vähän niinkuin ilmoitusluontoista asiaa.

Re: Juhlan paikka?

Lähetetty: 10 Joulu 2005 14:55
Kirjoittaja Bootsi
Entropia kirjoitti:Sierra on vihdoin ja viimein lähtenyt pihasta. läjä mikä läjä mutta eroon päästiin. :D Tilalle tuli ehkä vielä huonommin varusteltu Opel Kadett jostain 80-luvun hämäristä 1.2-koneella mutta jokasuhteessa paremmin tuo Kadetti lähtee kuin Sierra. :D

Tainnu mennä adventti ja aprillipäivät sekaisin Entropialta. :shock: (tai sitten lääkitys)

Lähetetty: 21 Elo 2007 21:54
Kirjoittaja TDK
Nostampas taivaanikusen aiheen esille...
ohc 2.0 dellorton 40 tuplilla ja turpolla. Ajoin auton talliin orkkis sytkällä viime talvena ja kävi mallikkaasti. Nyt ei millään käyntiin oli ensin megan boxi ohjaamassa sytkää mut ei saatu käymään. nyt kokelin orkkis sytkää mut ei silläkään. Kipinä tulee (tosin heikko alkup. boxilla) ja pensaaki saa mut ei käy. Jakajia vaihdettu, puolia vaihdettu, oli ammattimies tietokoneen kanssa kattomassa kun megalla yritettiin. Mitäs nyt? loppuu keinot ja hermot... Mitään ei ole käytetty irti, paitsi imusarja. lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?

Lähetetty: 21 Elo 2007 23:50
Kirjoittaja jaska74
TDK kirjoitti: lampulla sytkä kohalleen nii putkessa palaa kyllä pensa mut ei sylinterissä. Ilmavuoto?
sytkä myöhässä :?:

Lähetetty: 22 Elo 2007 17:10
Kirjoittaja TDK
Ei ole. pyöritelty on moneen suuntaan. Lampulla kun kattoo ja siitä pikkasen aikastaa nii ehkä korvakuulolla olis parhaimmillaan. yrittää hikisesti mutta ei jaksa käydä.

Lähetetty: 22 Elo 2007 22:18
Kirjoittaja VesQ
Ja nokan jako/ajoitushan on tarkistettu :?: Ettei ole esim seisonnan jälkeen ekalla startilla hypännyt, ei olisi uutta sekään

Niin heikko kipinä että ei jaksa sytyttää paineen alla ?

Mitäs jos yrittää ihan reilusti aikaiselle, alkaako jo yskimään vastaan

Puristuspaineista mitään tietoa, epätodennäköistä mutta jos pakoventtiilit vuotaa reilumman lailla :shock:

Imuvuotoa saa olla aika pirusti ettei käymään saa/pysy ollenkaan käynnissä

edit: Ihan vaan varmistuksena että onhan tulpanjohtojen järjestys varmasti oikea, myötäpäivään 1-3-4-2. Kenttiläinenkin kävi 1-3-4-2 järjestyksellä melko hyvin vaikka oikea on 1-2-4-3

Lähetetty: 23 Elo 2007 18:31
Kirjoittaja TDK
Jakopää on kohdallaan on katottu. Aikaselle kun laittaa alkaa vaan potkimaan vastaan. Puristuspaineita ei oo mitattu mutta koneella ajettu TÄYDELLISEN remontin jälkeen max 200km. Täytyy ottaa imusarja irti muutenki ku se vuotaa nestettä ulos, laittaa uus tiiviste ja purkaa kaasarit vielä kerran. Sitte jos ottas kaiken alusta ja oikeen ajan kanssa. Sitte ku kerkiää taas töissä piru kiire ja emäntä panee lujasti hanttiin talli-illoista...

nokka

Lähetetty: 23 Elo 2007 20:22
Kirjoittaja k127951
entäs kun nokka vaihdetaan onko säätämistä????????1.6 ohc ja vakio nokka

Lähetetty: 23 Elo 2007 21:25
Kirjoittaja VesQ
No säätämistä ja säätämistä, riippuu tekiästä :D

Hommaahan siinä on sen verran että kansi pois ja sitten saa nokan pois ja uuden tilalle.

Eli nokka lähtee vain taaksepäin kannesta ja jos moottori paikallaan niin rintapelti stoppaa homman

Jotkut hurjat puhuneet että tehneet rintapeltiin reijän jossa pieni luukku ja vetäneet nokan koelaudan sisältä mankan tai tuhkakupin tms reijästä ulos :roll: :D

No nää on näitä kärpässieniä syönneen suunnittelijan viisaita tekosia, olisi yhtä hyvin voinut laittaa nokkapukkien erikokoiset laakerit toisinpäin eli isoin reikä eteen ja pienemmät taakse