Hyvä että nämä webasto-ongelmat alkavat ratkeamaan pikku hiljaaKlammis kirjoitti:Webaston ja Defan 4A:n ylläpitolaturin toimimattomuus yhdessä näyttäisi olevan, vihdoinkin, ratkaistu.
Kävin Fordilla kyselemässä asiaa, ja kertoivat tutkimuksissa selvinneen, kuten täälläkin on mutuiltu, että laturi on yksinkertaisesti liian pienitehoinen. Ratkaisu on vaihtaa tilalle 10A Defa, jolloin virtaa pitäisi riittää niin, ettei auton oma virranseurantajärjestelmä mene sekaisin.
Laturi vaihdettiin saman tien (ilman kuluja tietysti), ja ensimmäisen kokeilun jälkeen tuntuisi toimivan. Auto oli yön laturissa, ja nyt webasto heräsi kellolla ihan normaalisti. Jätin jopa seinään kiinni esilämmityksen ajaksi, eikä näytä vaikuttavan.
Hienoa, että ongelma saatiin ratkaistua, oli jo aikakin!
Ford Mondeo mk5 2015
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aika pitkä sisäänajo, jotta kulutus tasaantuu, minulla taitaa loppua liisinkiaika ennen kuin kulutus on luvatussaSalesman1966 kirjoitti:Väliaika tietoja: Nyt on 70 000 km puhki ja vikoja ei ollut viimesen 10 tkm aikana. auto tuntuu asettuvan. Kulutuskin on pudonnut 0,5 l sadalla keskimäärin. Ainoa on ilmastointi, eli heti kun on pakkasta yli -10 C niin sitten automatiikka pois päältä, ettei jalat sula. Manulla toimii silloin ihan hyvin. Tuon kanssa on oppinut elämään. Pyyhkijöiden kitinäkin loppui kun vaihdettiin paremmat sulat.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Vaeltavan ilmastoinnin syndrooma.
Sain tänään aikaiseksi, raahasin itseni Autokeskuksen tiskille valittelemaan sekoilevasta tomaatti-ilmastoinnista.
Tiskin takana sankari jäi pohtimaan jotain, ja kysyi vierestä toiselta kaverilta. Oli kuulemma kuullut jotain näistä vaivoista mutta halusi varmistuksen. Toinen kaveri totesi että korjaus oli mutta ei ole enää. Että ehkä ensi talveksi! Tähän totesin että mitäs kun tässä plussakeleillä puskee kylmää niin että tuntuu. Tässä kohtaa molemmat tajusivat, että kyse ei ole webastoviasta. Ilmeisesti niitä on ollut niin paljon että oletus oli heti siellä. Nooh, katsotaan saavatko jotain korjattua ensi viikolla..
7500 mittarissa ja muita vikoja ei ole ilmentynyt.
Sain tänään aikaiseksi, raahasin itseni Autokeskuksen tiskille valittelemaan sekoilevasta tomaatti-ilmastoinnista.
Tiskin takana sankari jäi pohtimaan jotain, ja kysyi vierestä toiselta kaverilta. Oli kuulemma kuullut jotain näistä vaivoista mutta halusi varmistuksen. Toinen kaveri totesi että korjaus oli mutta ei ole enää. Että ehkä ensi talveksi! Tähän totesin että mitäs kun tässä plussakeleillä puskee kylmää niin että tuntuu. Tässä kohtaa molemmat tajusivat, että kyse ei ole webastoviasta. Ilmeisesti niitä on ollut niin paljon että oletus oli heti siellä. Nooh, katsotaan saavatko jotain korjattua ensi viikolla..
7500 mittarissa ja muita vikoja ei ole ilmentynyt.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ei nyt ihan auennut, että "mikä korjaus on ollut, mutta ei enää ole." Ei kai webastossa muuta suurempaa vikaa ole ollutkaan, kuin ongelma ylläpitolaturin kanssa. Johon ratkaisu on löytynyt.larsibald kirjoitti: Toinen kaveri totesi että korjaus oli mutta ei ole enää. Että ehkä ensi talveksi! Tähän totesin että mitäs kun tässä plussakeleillä puskee kylmää niin että tuntuu. Tässä kohtaa molemmat tajusivat, että kyse ei ole webastoviasta. Ilmeisesti niitä on ollut niin paljon että oletus oli heti siellä.
Olisi aika alkaa hommata kesävanteet kokoa 18", ei tuo Fordin oma viisipuolainen vaan osu omaan silmään. Kun haluaisin alkuperäisen ET:n 55, niin ei tuota tarjontaa ihan liikaa ole, kolme vannemallia olen melkoisen etsinnän jälkeen löytänyt. Jos jollakulla on vinkata malleja, niin helppi kelpaisi.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Aina hyvä valinta keveytensä takia: Oz Ultraleggera näkyy olevan mustana 8x18 ja ET55Klammis kirjoitti:
Olisi aika alkaa hommata kesävanteet kokoa 18", ei tuo Fordin oma viisipuolainen vaan osu omaan silmään. Kun haluaisin alkuperäisen ET:n 55, niin ei tuota tarjontaa ihan liikaa ole, kolme vannemallia olen melkoisen etsinnän jälkeen löytänyt. Jos jollakulla on vinkata malleja, niin helppi kelpaisi.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mustat vanteet on kyllä kamalat.
http://www.lkperformance.co.uk/alloys-b ... el_size=18 Tuolla on vaikka ja mitä.
http://www.lkperformance.co.uk/alloys-b ... el_size=18 Tuolla on vaikka ja mitä.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Enpä tuolta brittisivulta löytänyt yhtään vannetta ET55:na. Lajittelu on MK4:n spekseillä. OZ täyttää speksit kyllä.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuolta löytyi oikeestaan 2, Etabeta Uros ja Anzio Spark
http://www.laatuvanne.fi/category/95/alumiinivanteet
http://www.laatuvanne.fi/category/95/alumiinivanteet
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Auto kävi Laakkosen hellässä hoidossa ja valot paranivat hieman, kun niitä vähän nostettiin.
Mitä led-valojen säätöön tulee, niin eikös ne pitäisi ensin ajaa testerillä ns. "maantie modeen" ja säätää korkeus vasta sitten...kunhan ääneen mietin
Onko muilla sitä ongelmaa, että etupilarista tuleva ilma on niin kylmää auto asetuksella, että sillä saa niskan toooodella kipeäksi...vai onko tämä juuri osa tuota aiemmin keskusteltua ilmastointiongelmaa?
Ai niin - kuulenko omiani, jos sanon että tuo 2.0 tdci moottori "kilisee" sillon kun kierrokset ovat alhaiset, automaatissa on iso vaihde ja painat hieman kaasua. Ääni kuulostaa juurikin siltä, kun venttiilit eläisivät hieman omaa elämäänsä
Mitä led-valojen säätöön tulee, niin eikös ne pitäisi ensin ajaa testerillä ns. "maantie modeen" ja säätää korkeus vasta sitten...kunhan ääneen mietin
Onko muilla sitä ongelmaa, että etupilarista tuleva ilma on niin kylmää auto asetuksella, että sillä saa niskan toooodella kipeäksi...vai onko tämä juuri osa tuota aiemmin keskusteltua ilmastointiongelmaa?
Ai niin - kuulenko omiani, jos sanon että tuo 2.0 tdci moottori "kilisee" sillon kun kierrokset ovat alhaiset, automaatissa on iso vaihde ja painat hieman kaasua. Ääni kuulostaa juurikin siltä, kun venttiilit eläisivät hieman omaa elämäänsä
Mondeo 2.0 TDCi 180 PowerShift AWD Titanium Business
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mulla tasaantu ilman lämpötilat tuon anturin vaihdon ja softapäivityksen jälkeen minkä suorittivat.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
On pitänyt kysyä huollosta onko adaptiivisten led-valojen säätöön olemassa muitakin tapoja kuin perinteinen ruuveilla tehtävä. Voi tietysti olla että umpion sisällä oleva paketti on kiinteästi valmistajalla säädetty ja vain itse umpiota säätämällä perinteiseen tapaan led-valojakin säädetään. Toki valojen pitää varmaan olla manuaaliasennossa.NurHei kirjoitti:Auto kävi Laakkosen hellässä hoidossa ja valot paranivat hieman, kun niitä vähän nostettiin.
Mitä led-valojen säätöön tulee, niin eikös ne pitäisi ensin ajaa testerillä ns. "maantie modeen" ja säätää korkeus vasta sitten...kunhan ääneen mietin
Onko muilla sitä ongelmaa, että etupilarista tuleva ilma on niin kylmää auto asetuksella, että sillä saa niskan toooodella kipeäksi...vai onko tämä juuri osa tuota aiemmin keskusteltua ilmastointiongelmaa?
Ai niin - kuulenko omiani, jos sanon että tuo 2.0 tdci moottori "kilisee" sillon kun kierrokset ovat alhaiset, automaatissa on iso vaihde ja painat hieman kaasua. Ääni kuulostaa juurikin siltä, kun venttiilit eläisivät hieman omaa elämäänsä
Itselläni on lämpötila-anturi vaihtamatta ja ohjelmisto useita kuukausia vanha. Pakkaskeleillä lähes kaikki lämmin ilma ohjataan jalkatilaan Auto-asennossa. Siitähän seuraa tietenkin ongelmia. Jalat kuumottavat ja hartioiden korkeudella viileämpää. Huoltoa odotellessa siis.
Manuaalissa huomautetaan dieselmoottoreiden saattavan pitää tikittävää ääntä auton nopeutta hidastettaessa ensimmäisten 3000 km:n aikana. Lieneekö tuon suuntaisesta tilanteesta kyse?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Jahas. Nyt on sitten viime tankkauksen jälkeen bensamittari jumiutunut. Jäljellä olevan bensan neula kyllä laskee,mutta luku joka näyttää paljonko kilometrejä pitäisi vielä päästä on jumiutunut 999kilometriin. Onkos kellään käynyt moista. Voiko tuota jostain itse "resetoida".?
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Olettekos renkaita itse vaihtaessanne törmänneet siihen, että hylsy ei tahdo upota kunnolla mutterin päälle?
Sitten kun vääntää, lipsahtaa helposti ja mutteri kärsii.
Ostin jopa uuden hylsysetin, eri merkkisen, kun arvelin tuossa ensin ostetussa olevan liian iso toleranssi.
Ei auttanut. Kolme mutteria sain kärsimään.
No, menin ostamaan uusia ja sain kuulla, että noissa muttereissa tuo kromipäällinen joskus jopa irtoaa, jolloin se mutteri on 18,5 mm.
Mutta usein syynä lienee vain se, että se kromipäällinen hölskyy.
Hiukan "turvonneena" se sitten ahistaa ja jää jopa jumiis siihen hylsyyn, mikäli oikein joutuu väkisellä painamaan hylsyä kiinni.
Ja pakkohan se on, jos meinaa renkaan vaihtaa. Joskus jopa tien päällä.
Mitäpä tästä oikein ajattelemaan? Ne ostamani mutterit toimivat 19 millisessä kuin unelma.
Onko syytä vaihtaa ne kaikki alkuperäiset pois?
Onko nuo ostetut parempia, vai onko niissäkin odotettavissa sama turpoaminen?
Sitten kun vääntää, lipsahtaa helposti ja mutteri kärsii.
Ostin jopa uuden hylsysetin, eri merkkisen, kun arvelin tuossa ensin ostetussa olevan liian iso toleranssi.
Ei auttanut. Kolme mutteria sain kärsimään.
No, menin ostamaan uusia ja sain kuulla, että noissa muttereissa tuo kromipäällinen joskus jopa irtoaa, jolloin se mutteri on 18,5 mm.
Mutta usein syynä lienee vain se, että se kromipäällinen hölskyy.
Hiukan "turvonneena" se sitten ahistaa ja jää jopa jumiis siihen hylsyyn, mikäli oikein joutuu väkisellä painamaan hylsyä kiinni.
Ja pakkohan se on, jos meinaa renkaan vaihtaa. Joskus jopa tien päällä.
Mitäpä tästä oikein ajattelemaan? Ne ostamani mutterit toimivat 19 millisessä kuin unelma.
Onko syytä vaihtaa ne kaikki alkuperäiset pois?
Onko nuo ostetut parempia, vai onko niissäkin odotettavissa sama turpoaminen?
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tuon tempun se voi tehdä jos tankkausta edeltävä kulutus on ollut tarpeeksi pieni, ja ennustettu ajomatka ylittää yli 1000 km. Mutta että se jää "päälle" pidemmäksi aikaa on kyllä uutta. Eli on itselläkin "jumittunut" vähäksi aikaa tuhon lukemaan, mutta lähtenyt vähentymään kun muutama kymmenen kilometriä on ajettu.69dude kirjoitti:Jahas. Nyt on sitten viime tankkauksen jälkeen bensamittari jumiutunut. Jäljellä olevan bensan neula kyllä laskee,mutta luku joka näyttää paljonko kilometrejä pitäisi vielä päästä on jumiutunut 999kilometriin. Onkos kellään käynyt moista. Voiko tuota jostain itse "resetoida".?
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Mulla ainakin on aina tankauksen jälkeen näyttänyt yli 1000 km lukemia, aluksi voi tuo lukema olla esim. 1400-1500 km.akk1965 kirjoitti:Tuon tempun se voi tehdä jos tankkausta edeltävä kulutus on ollut tarpeeksi pieni, ja ennustettu ajomatka ylittää yli 1000 km. .
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Herra jumalajanti kirjoitti: Mulla ainakin on aina tankauksen jälkeen näyttänyt yli 1000 km lukemia, aluksi voi tuo lukema olla esim. 1400-1500 km.
Mutta täytyy sanoa että aikanaan v70 2.4D (175 hv) ennusti aina tankkauksen yhteydessä yli 1000 km matkaa. Todellisuus jäi sinne reilun 800 km paikkeille...
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
On se niin Amerikkalainen. Heti jos vaihdan asetuksista kilometrit maileiksi,niin johan toimii heti normaalista ja lukemat putoavat alaspäin niin kuin kuuluukin.Mut jos koitan kilometreillä niin edelleen vaan näyttää 999 vaikka kohta puoli tankkia rullattu.
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Microsoft69dude kirjoitti: On se niin Amerikkalainen. Heti jos vaihdan asetuksista kilometrit maileiksi,niin johan toimii heti normaalista ja lukemat putoavat alaspäin niin kuin kuuluukin.Mut jos koitan kilometreillä niin edelleen vaan näyttää 999 vaikka kohta puoli tankkia rullattu.
Itseä on alkanut häiritsemään pari selvää häiriöääntä. Toinen tuntuu paikallistuvan soittimen taakse, josta kuuluu muovinen "helinä", kun tien pinta on vähänkin epätasaisempi. Ihankun cd-levy olisi jossain irrallaan ja pitäisi ääntä. Toinen matalampi "naputus" kuuluu selkeimmin moottoritienopeuksissa, ja se tuntuisi paikallistuvan apukuskin penkiin, ja ehkä sen niskatukeen.
Vaikka noita ääniä on ollut bongaamassa useampikin henkilö samaan aikaan, niin äänilähde on ollut silti aika vaikea paikallistaa.
En tiedä sitten miten korjaamolla nuo onnistuisivat korjaamaan...veikkaan että aika huonosti, ellei täsmälleen tiedä häiriölähdettä. On tämän yksilön laatu ollut surkea, kun aiemmin ääntä piti ratti/ohjauspylväs ja kuskin penkki. Nyt siis sitten nämä lisäksi vikalistaan
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tervehdys toverit,
Onko kenelläkään tietoa että onko mahdollista saada jälkiasenteisena avaimetonta lukitussa 10/15 käyttöön otettu titanium business mondeoon.
Petri
Onko kenelläkään tietoa että onko mahdollista saada jälkiasenteisena avaimetonta lukitussa 10/15 käyttöön otettu titanium business mondeoon.
Petri
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Voi olla aika hankalaa. Ainakin ovikahvat vaatisivat tunnistimet yms. , kaikkihan on teknisesti mahdollista, mutta kustannusmielessä voi olla toisinSierra88 kirjoitti:Tervehdys toverit,
Onko kenelläkään tietoa että onko mahdollista saada jälkiasenteisena avaimetonta lukitussa 10/15 käyttöön otettu titanium business mondeoon.
Petri
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 05 Huhti 2016 17:06
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tilasin ensimmäisen Fordin ikinä, joten hyvä on tännekin rekisteröityä Kolmen Volvon jälkeen ihan jännä nähdä millaisen kyydin Mondeo tarjoaa, ainakin innokkaampia olivat kauppaa tekemään, kuin Volvo liikkeessä. Onkos täällä muita taksimiehiä/naisia?
Mondeo Titanium Business 2.0 TDCI PS Wagon. Blazer Blue.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Moottori-lehti vertaa Mondeo Vignalea neljään testattuun premium merkin autoon ja toteaa perus-mondeosta seuraavaa:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... oluokalle/Jos siis karkeasti arvioidaan, jopa Mondeon Titanium Business -varusteinen, saman tekniikan jakava mutta kymppitonnin halvempi malli olisi todennäköisesti pärjännyt vertailussa hyvin, oli kyse sitten ajettavuudesta, tiloista, suorituskyvystä tai varusteista.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Tervetuloa joukkoonTaksiMondeo kirjoitti:Tilasin ensimmäisen Fordin ikinä, joten hyvä on tännekin rekisteröityä Kolmen Volvon jälkeen ihan jännä nähdä millaisen kyydin Mondeo tarjoaa, ainakin innokkaampia olivat kauppaa tekemään, kuin Volvo liikkeessä. Onkos täällä muita taksimiehiä/naisia?
Täällä ehkä Salesman1996:lla on pisin kokemus, ajallisesti ja ajomatkan puolesta.
Mitä taksikäyttöön tulee, suurin ongelma tullee eteen talvipakkasilla kun webastoa alkaa oikeasti tarvitsemaan.
Omani yksilön korjausten yhteydessä viime talvena, kuulin korjaamotiskillä mondeo taksikuskista, joka oli peräti saanut webaston toimimaan esilämmityksenä yhden kerran koko talvena
Tietääkseni mitään varsinaista korjausta ei ole tullut, mutta käyttöön liittyviä vinkkejä on saatu.
Niitä voi lukea tästä ketjusta, mutta voihan ne pyydettäessä listata tiivistelmänä.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 05 Huhti 2016 17:06
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Kiitos paljon! Ihan mielenkiinnolla odottelen jo auton rattiin pääsyä. Olen joo tätä palstaa lukenut vähän ja vissiin ratkaisu saattaisi olla myös 10A laturi? Soitin kyllä liikkeelle ja myyjä sanoi että pitäisi sillä korjautua..mutta mene ja tiedä, äänestän sitten jaloillani, toisaalta ei täydellistä autoa ole olemassa, vaikka kovasti VAG-konsernin pojat sitä mieltä tuntuvat olevanakk1965 kirjoitti: Tervetuloa joukkoon
Täällä ehkä Salesman1996:lla on pisin kokemus, ajallisesti ja ajomatkan puolesta.
Mitä taksikäyttöön tulee, suurin ongelma tullee eteen talvipakkasilla kun webastoa alkaa oikeasti tarvitsemaan.
Omani yksilön korjausten yhteydessä viime talvena, kuulin korjaamotiskillä mondeo taksikuskista, joka oli peräti saanut webaston toimimaan esilämmityksenä yhden kerran koko talvena
Tietääkseni mitään varsinaista korjausta ei ole tullut, mutta käyttöön liittyviä vinkkejä on saatu.
Niitä voi lukea tästä ketjusta, mutta voihan ne pyydettäessä listata tiivistelmänä.
Mondeo Titanium Business 2.0 TDCI PS Wagon. Blazer Blue.
Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Ylläpitolaturi tosiaan kannattaa olla se 10A. Lisäksi on ollut viallisia akkuja (itsellä vaihdettu 2x), jotka yksinkertaisesti eivät vaan pidä latausta, ja ongelmia seuraa. Webaston ominaisuuksiin sitten kuuluu että kun moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan, niin se sammuu. Pienillä pakkasilla (alle 15 ?) tämä ei juurikaan haittaa, mutta kovemmilla pakkasilla moottorin lämpötila ja sitä myötä lämmityskyky tippuu radikaalisti.TaksiMondeo kirjoitti: Kiitos paljon! Ihan mielenkiinnolla odottelen jo auton rattiin pääsyä. Olen joo tätä palstaa lukenut vähän ja vissiin ratkaisu saattaisi olla myös 10A laturi? Soitin kyllä liikkeelle ja myyjä sanoi että pitäisi sillä korjautua..mutta mene ja tiedä, äänestän sitten jaloillani, toisaalta ei täydellistä autoa ole olemassa, vaikka kovasti VAG-konsernin pojat sitä mieltä tuntuvat olevan
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17