Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
joona
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2007 10:26

Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!

Viesti Kirjoittaja joona »

Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??
-Harraste: Ford Escort mk1 2.0i turbo -1974
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kestää.. ja enemmänkin.


Käytäppäs HAKUa, aiheesta löytyy luettavaa. :wink:
tt-r
Viestit: 87
Liittynyt: 02 Maalis 2005 22:16
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt-r »

just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua :lol: ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mä meinaan kokeilla hyväkuntoiseen (90tkm sit rempattu) ruisku ohariin ahdinta kylkeen sellaisenaan ja ihan tosimielellä, ei mikään hälläväliä meininki. Ei haeta useita satoja hevosvoimia vaan hyvää käytettävyyttä ja tarvittaessa potkua.. vanha sääntöhän on että kilo tuplaa tehon, sillä kaavalla 115hp moottori tuottaa 0,5bar paineella ~175hp, siis juuri sopivasti että sen saa muutoskatsastettua 150hp (+20% = 180) kutosversion jarruilla laillisesti. Vakioruisku riittänee tuohon samaan lukemaan.. tehdään sitten uusiksi jos ei toimi tai särkyy. Veikkaisin että oikein säädettynä pitäis toimia..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tt-r kirjoitti:just viimeviikolla kuulin koulussa tarinaa,et joku herra X (luotettavaa mutua :lol: ) on ajellu näihin päiviin saakka 2.0i vehjeellä 0.6 paineilla,johon on vaan lisätty turbo konetta avaamatta..mutta en missään nimessä kehota tekemään tota,ellei kone oo menossa johki "hälläväliä"-vehkeeseen

stockmann turbot on tehty lähes samalla tavalla.
paksumpi kansipahvi vaan, ja paineita noin puoli baria ja hyvin kestää
Focus 1.0 edition a6 2017
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

eipä itel ole ollut mitää ongelmia vaikka vakio mottii heitin turbon kylkeen ja 1.2bar ahdot,kyl mulla on kestänyt ihan hyvin,tosin cosan pahvin laitoin ja bensaa lisää...kyl ne useimmiten pettää sen takia et menee laihalle
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Juu... itse meinaan kokeilla koverretuilla männillä ja megasquirtin ohjaamana ja jos poikii niin tehdään mahleilla seuraava :lol:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

anttij80 kirjoitti:eipä itel ole ollut mitää ongelmia vaikka vakio mottii heitin turbon kylkeen ja 1.2bar ahdot,kyl mulla on kestänyt ihan hyvin,tosin cosan pahvin laitoin ja bensaa lisää...kyl ne useimmiten pettää sen takia et menee laihalle
nyt on sit vissii levinny... noh mahleil uusisk...:D
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Avatar
joona
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2007 10:26

Viesti Kirjoittaja joona »

Kumminkos kannattas tehdä laittaa lastu jolla sais suuttimien aukiolo aikaa pidemmäksi vai isommat suuttimet että varmasti riittää aine ettei vedä laihalle..kumpi nyt sit olis viisaampi ja ehkäpä halvempi vaihtoehto?? Turbona olis 1.6 dieseli golfin turbo ja ahto paineet 0.5-0.6 bar maksimissaan
-Harraste: Ford Escort mk1 2.0i turbo -1974
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Isojen suuttimien kans voi tulla ongelmii tyhjäkäynnin kans vakio kartalla... Aukioloaikaa pidentämällä pääsee alkuun, mutta raja sielläkin tulee vastaan...

Niin ja siihen talouspuoleen: Lastu tulee halvemmaks, riippuen tietenkin mistä hommaa... Eli jos onnistuu jostain löytään kaverin joka ohjelmoi niitä harrastusmeiningillä, voi selvitä muutamalla kympillä :wink: , mutta sen toimivuudesta/lopputuloksesta ei ikinä voi mennä takuuseen :mrgreen: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jees asiaa tutkittuani tulin seuraavaan tulokseen:

-isommat suuttimet
-megasquirt
-laajakaistalambda
-vakiosytkä ja painekytkimillä ohjattu ennakon myöhästys käyttäen noita puolan lähellä olevia johtoja (crsc foorumilla oli hyvät ohjeet)

laitan ensialkuun megan ja laajakaistalambdan vaparikoneeseen ja jos ne saa sillä toimimaan sit ahtoa peliin.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos kerran jo on is ja megasquirtti tulossa, miksei sitä sytytystäkin voi ohjata megalla, kuten itsellä? Ei vaadi paljoa muutoksia megaan ja sen jälkeen on täysin säädettävä sytkä. Käyttäen siis sitä isoa jakajaa (jossa 7napanen liitin, vai monta nyt olikaan).
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

joona kirjoitti:Kumminkos kannattas tehdä laittaa lastu jolla sais suuttimien aukiolo aikaa pidemmäksi vai isommat suuttimet että varmasti riittää aine ettei vedä laihalle..kumpi nyt sit olis viisaampi
kumpikin, ja vielä lisäsuutin
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2531
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Hyviä vinkkejä ohc turbotukseen!!

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

joona kirjoitti:Kestääkö tuommonen ohc 2.0i 0.4bar ahtopainetta ihan täysin vakiona niinkuin olen kuullut vai onko ihan hatusta heitetty väite??
http://www.riceracing.net/autot/tanari/Taneli.html
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
joona
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2007 10:26

Viesti Kirjoittaja joona »

Olisko jollaki piirustuksia ohc pakosarjan laipoista? tai sitte niitä laippoja??
-Harraste: Ford Escort mk1 2.0i turbo -1974
-Käyttis: MV6 Omega 3.0 -1996
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

joona kirjoitti:Olisko jollaki piirustuksia ohc pakosarjan laipoista? tai sitte niitä laippoja??
Mulla on laipat. Laitan kuvia tulemaan niistä. 8mm rautaa, vesileikatut. Saat samalla hinnalla mitä maksoin itsekin. Tarpeettomat kun ostin valmiin sarjan.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Vastaa Viestiin