Orionin motin irrotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Orionin motin irrotus

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Omistanpa tuollaisen -88 orionin raadon ja siitä pitäisi viskata 1,3 kenttiläinen
pellolle ja laittaa 1,4 cvh kone weberin tuplalla paikoilleen.. :D
Niin mikä olisi sitten helpoin tapa? Kun olen kuullut kauhutarinoita näistä
altapäin irrotettavista fordin koneista, niin pikkasen epäilyttää.
Mutta miten tekisitte itse, jos kone pitäisi tuollaiseen autoon vaihtaa, ja
käytössä olisivat (vain) ajorampit, 2,5 tonnin tunkki ja reilusti motivaatiota ja
kiinnostusta hommaan? :lol:
Kiitosta jo etukätteen...
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

ei ainakaan ´89 automaattiescortin moottoria tarvinnut altapäin ottaa. siinä on 1600 cvh mylly. en tosin tiedä onko manuaalissa tilaa moiseen.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Talja olis aika hyvä tossa operaatiossa....
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

No 3000 kg:n nostoliinatkin on..ja puutavarakuormain millä nousee kyllä.
Mutta tuo kone on siis ylhäältäpäin irrotettavissa? Saako laatikon yhdessä
kerralla vai pitääkö se irrottaa erikseen?
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Motorpsycho kirjoitti:No 3000 kg:n nostoliinatkin on..ja puutavarakuormain millä nousee kyllä.
Mutta tuo kone on siis ylhäältäpäin irrotettavissa? Saako laatikon yhdessä
kerralla vai pitääkö se irrottaa erikseen?
eiköhän tuon saa... ja laatikko varmaa kannattaa irrottaa ekaks, enneku rupee konetta irrottaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

No entä miten menetellään vaihteensiirtimien + muiden kanssa? Entinen loota on 4 lovinen mutta uusi on 5. tarvitseeko tuollaisessa muutoksessa vaihtaa
mitään muuta kuin laatikko? Tarkoitan että osuuko vaihdekepin asennot ja
muut kohdilleen ihan entisellä vaihdekepillä ja muilla hiluilla? Noista vetareista olen kuullut sen verran että ne saa sorkkaraudalla irti ihan aika helposti..Vähän aloittelija olen näissä hommissa mutta kai tämä tästä.. :lol:
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Vaihdekeppi ja vivustot pitää myös vaihtaa, ei ole koloa 5vaihteelle.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Ahaa...hommaan vierähtääkin useampi päivä, kunhan tässä saa vähän vapaata siihen irti... tuo kentti nakuttaa uhkaavasti, ihan reilusti tavallistakin enemmän.. :? , toivottavasti kaikki onnistuu.. :shock: ..Kiitoksia vaan paljon kaikille!
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Helposti tulee yläkautta.
Kuga PHEV
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

nestori kirjoitti:Helposti tulee yläkautta.
Ja varmaan yhtä helposti alakautta. Aikanaan omasta escosta kun vaihdoimme mottia niin pultit irti>> kone tipahtaa lattialle ja sitten nostettiin escon köykänen keula siitä yli.
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kannattaa se kone laittaa kiinni taljaan(tai millä nytte nostaakin sen poijjes) ennneku rupee pultteja irrottaa :D
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kone/laatikko paketti tulee ylös ilman ongelmia. Omasta Rs turbosta tuli ainakin ihan hienosti.
Kilosta alkaa ilo
yrde
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Huhti 2006 23:00
Paikkakunta: K-P

Viesti Kirjoittaja yrde »

pelkän koneenkin saa helposti pois yläkautta ja on helppo irroittaa sen jälkeen vaihdelaatikko.
Mondeo ST220 -02
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

yläkautta tulle helposti, viimeksi nakkelin vartissa koneen paikoilleen kolmoseen ongelmitta :)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
Motorpsycho
Viestit: 92
Liittynyt: 03 Kesä 2006 16:14
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Motorpsycho »

Ei tuo kyllä millään tavalla helposti tullut ylhäältä käsin, siksi päädyinkin ottamaan alhaalta, koska se oli ihan kivuttominta..tila ei vain yksinkertaisesti riittänyt ylhäältä nostamiseen.
Ford Taunus 1,6 GX -82
Ford Taunus 17M -65
Ford Escort 1,4 CL -87 + Spl Dynamics S-2604, DIG-1450,
DPC-1000, XTR 250D4, 2x TD-502, DLS Reference R5A, Pioneer DEH-4200SD
Vastaa Viestiin