Kuinka usein?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
helma29
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Heinä 2006 17:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Kuinka usein?

Viesti Kirjoittaja helma29 »

poksahtaa autosta moottorinohjausyksikkö ja kuinka viat ilmenevät?

Minulla 1996 1.4i Esco, joka nykii helevetisti lämpöisenä (paitsi talvella).

Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.

Eli mitä voin vielä vaihtaa autosta, ennenkuin menen moottorinohjausyksikön kimppuun?

Autoon jo vaihdettu:
*sulakerasian pohja
* "tyhjäkäyntiventtiili"
* MAF:in toiminta todettu (piuha irti, ei muuta tehoa, kuin lisää nykimistä)

Kiittäen ja kumartaen,
Mika
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Re: Kuinka usein?

Viesti Kirjoittaja Tinde »

helma29 kirjoitti: Olisiko esim. moottorinlämpötila-anturissa? Escossa ei vaan ole erillistä, on ainoastaan mittarille menevä.
Mistäs näin päättelet?

Tulpat, tulpanjohdot ja bensansuodatin voisivat olla vaihtolistalla.
helma29
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Heinä 2006 17:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja helma29 »

Ford huollossa sanottiin, ettei ko. moottorissa ole erikseen anturia boksille ja lämpömittarille.

Vai onko?

Talvella sen kyllä huomaa, että jos lämmöt eivät nouse normaaliin lämpötilaan, moottori ei nyi.

tulpat ja johdot vaihdettu.

Vaihdanko siis anturin kuitenkin?

Anturijohdon irroitus aiheutti sen, että lämpöisenä auto käyttäytyi kuin mopedi, joka tukehtuu...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei ole poksahtanut yhdestäkään, mutta kokemusta vasta muutamasta ruiskusta ja vain reilut 250tkm ajettuna! :roll:
helma29
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Heinä 2006 17:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja helma29 »

Kävin leimaamassa auton, eikä ollut mitään vikaa päästöissä, eikä nykinyt (vika ilmenee vasta n. 30 minuutin ajon jälkeen)

Taidan testata MAF:in vaihtamista.

BTW. Autossa oli "virijouset" edessä ja inssi karautti etupään kiinni nosturiin ja tuli korjauskehoitus, auto oli 2 cm liian matala. :(

Jouduin hommaamaan uudet jouset ja nyt auto näyttää traktorilta, pitää vaihtaa ne takaisin....
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

On siinä anturi imuilman lämpötunnistin on yksipiste ruiskun rungossa,moottorin lämpötilan tunnistin on mootorista riippuen imusarjan kyljessä,keskiosassa tai alapinnalla sanoo manuaali.:shock: :shock: :shock:
HUh Huh huijaa!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En tuosta "pikkulohkosta" tiedä mutta "normaalissa" (1.8) anturi on imuputkessa ennen "kaasaria" ja motin anturi kannen päässä lähellä jakajaa.
Tuo motin anturi ohjaa myös flektiä, mutta ei kaikissa! 8)
Vastaa Viestiin