scorpioon leveät vanteet

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

scorpioon leveät vanteet

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

eli ois tarkoitus hommata 92 scorpioon vanteet että kuinka leveet sinne oikein mahtuu? kun kattelin tommosia 16" korkeet ja 12.5" leveet vanteet taakse ja eteen jos mahtuu 10" leveet niin ois kiva tietää että kuinka leveitä sitä rupeaa etsiin?
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

ja semmosta vielä että onko kukaan täällä laittanut ilmajousitusta autoonsa? kun itse ajattelin laittaa kyseiseen autoon
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Taakse voisi vaikka haaveilla jotain 8-9" ja eteen 7.5-8" vai meinasitko levittää kaaria montakin tuumaa? Jokatapauksessa nuo sinun haaveilemat leveydet on kyllä liikaa. Lakikin tulee jo aikoja sitten vastaan, kun leveydessäkin on joku raja.
Jarrutkin katoaa sen siliän tien, kun tuollaiset raskaat pyörät asentaa, jotta nekin pitää tehdä uusiksi ellei sinulla ole sitten cosworth malli jossa riittää vähän paremmin jarrut.

Ilmajousitus olisi mielenkiintoinen mutta taitaa olla kallista touhua ellet jostain toisesta autosta ryöstä ja sovita. Siitä vaan en ole varma että onko se laillinen sitten jos ei ole näyttää mitään kelvollisia papereita...
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

kyllä ois tarkoitus leventää kaaria ja mitä itsekin oon tutkinut että kai se on pakko tyytyä kapeempiin vanteisiin. Ois se ollu vaan härskin näköinen leveillä vanteilla ja auto on tarkoitus rakentaa alusta loppuun isommat jarrut ym. ilmajousitus ois kiva rakentaa mutta se hinta on kyllä aika julma :evil: koska mitä oon tutkinut niin pitää olla hyväksytty sarja. kiitos neuvoista pitää sitä yrittää aina jotain rakentaa
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

kulkuri kirjoitti:kyllä ois tarkoitus leventää kaaria ja mitä itsekin oon tutkinut että kai se on pakko tyytyä kapeempiin vanteisiin. Ois se ollu vaan härskin näköinen leveillä vanteilla ja auto on tarkoitus rakentaa alusta loppuun isommat jarrut ym.
Jos alusta loppuun rakennat ja aiot itse pullikkeet tehdä, niin siinä tapauksessa hankit ensin "riittävän" leveät vanteet ja alat niiden perusteella sitten tekemään lisää tilaa :twisted: ... Mutta tosiaan jos meinaat orkkis kaariin änkeä, niin raja taitaa tosiaan tulla vastaan Areksen ilmoittamissa leveyksissä ja silloinkin joutuu jo tod.näk. jonkinverran ET:n kanssa pelaamaan ja käyttämään "yli kapeita" renkaita, eli venyttään esim. tuon 9"leveen päälle 225 leveen nakin tms. :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

joo tarkoitus ois tilata briteistä leveet vanteet mutta varmaan pitää ensin hankkia jotku normi aluvanteet. kyllä nuille vanteille tulee hintaa noin 2000e jotka tilaisin briteistä. kävin tänään kattoon mito vmax vanteita ois 7x17 kai sitä pitää tommoset aluks ostaa
Vastaa Viestiin