Tuleeko hylky?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Tuleeko hylky?

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Kun itsellä on sierrassa etujouset sellaiset että kun käyttää vähän voimaa auton ollessa nosturilla niin jouset pyörivät siellä kupissa mutta eivät missään nimessä tule ulos niin haittaako tämä? Lyhennetyt madallusjouset kyseessä. Katsastus ois pian edes.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Tulee ja paskaset naurut vielä päälle jos sellasen ilkiää konttorille viedä :lol:
tuning sucks
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mun käsittääkseni pitäs kelvata
jos ne jouset pysyy paikallaan.
Johonkin vuosimalliin asti..?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itse lyhennettyjä jousia ei hyväksytä.
Jos eivät vastaa Tuv hyväksyntää niin tulee hylky.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

NiceMan kirjoitti:Itse lyhennettyjä jousia ei hyväksytä.
Jos eivät vastaa Tuv hyväksyntää niin tulee hylky.
Mites AKEn sivuilla lukee että hyväksytään? O_o
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Onko sitten muuttunut koska yhteen aikaan itse lyhennettyjä jousia ei hyväksytty... Vaan vaadittiin Tuv hyväksyntä jousille etc.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

Jälleen kerran auton ikä on ratkasevassa osassa.. en nyt tarkkaan muista sitä ikää mutta sellasiakin viritelmiä on hyväksytty, että taka-akseli on vedetty kaapelilla niin, että se ei pääse tippumaan (esim. hypyissä) niin alas, että jouset pääsis pois paikoiltaan.

Luulis jostain AKEn sivuilta noidenki papereiden löytyvän taikka sit käy vaikka siellä konttorilla etukäteen kysymässä.. eikä pidä tyytyä siihen katsurin vastaukseen (jos vastaus ei miellytä) vaan vaatia niitä papereita näkösälle.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jousiakin on laitettu noilla vaijerinpätkillä että pysyvät
paikallaan,ja se oli että pitää katkoa ne vaakatasossa
niinkuin alkuperäsetkin on laitettu.
Aken sivuilla tosiaan luvataan että saa laittaa
mutta tuota vuosimallia en jaksa muistaa,ei luulis Sierran olevan
liian tuore tuommoseen operaatioon.
http://www.ake.fi ja sieltä loput :wink:
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

-92 oli raja kaks viikkoo sitten kun kävin ite konttorilla
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ja taas väännetään kättä... Lukekaa nyt hyvät ihmiset TÄMÄ, kun lalli69 sen vartavasten on tiedotteeksi laittanut juuri tälläisten tilanteiden takia, tai pikemminkin jotta tälläisiä tilanteita ei syntyisi...

Mutta asiaan... Tuo jousen pyöriminen on katsastusmiehen tulkinnasta kiinni... Eli mikäli katsurin mielestä riittävä esijännitys on olemassa niin ei ole mitään ongelmia läpimenon kanssa... Ja mikäli inssi alkaa rutiseen, kannattaa kohteliaasti koittaa saada myös toisen inssin mielipide, niitä kun yleensä pyörii konttoreilla useampiakin... Välttämättä asiaan mitään vaikuta, mutta aina kannattaa koittaa :wink: , ja muistetaan maltti ja kohteliaisuus, eikä heti aleta rähiseen :twisted: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kunhan pysyy paikallaan niin riittää. jos jouset ovat selvästi väljät tilaansa eivät ne kelpaa. ja jousia saa muokata esim katkaisemalla tai kuumentamalla kunhan jousi istuu alkuperäistä vastaavalla tavalla paikalleen. eri asia on sit ey-tyyppihyväksytyt autot jolloin pitää olla esim tüv paperit, nehän ei enää päde jos jousta on muokattu.. asiasta lsää tuolla http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf (sivu 2, hyväksyttävät madalluskeinot, toinen kappale)

1.1.1993 tai sen jälkeen asennetut madallussarjat pitää muutoskatsastaa, ennen tuota aikarajaa ei madalluksia tarvinnut muutoskatsastaa erikseen. tüv tai vastaavat paperit jousista pitää olla kuitenkin vasta 1.1.-98->, tai jos auto on tätä vanhempi ey-tyyppihyväksytty malli (alkaen 1.1.-96). ey-tyyppihyväksytyn auton tunnistaa esim valmistaan kilvessä esiintyvästä merkinnästä joka on muotoa esim. e4*98/14*0028*13

haittaahan papereista ei koskaan ole.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Tuttuni auto hyljättiin ja vielä inssi oli naureskellu kaupan päälle.. ku jouset oli pyöriny ja ite katkottu :D
tuning sucks
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jype kirjoitti:Tuttuni auto hyljättiin ja vielä inssi oli naureskellu kaupan päälle.. ku jouset oli pyöriny ja ite katkottu :D
ite hylkäsin viime kesänä ´65 mussen jonka etujouset tipahti nosturille kun nostin etupään ilmaan.. :-)
Vastaa Viestiin