Sierran vetonivelen vaihto?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Mandelevium
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Elo 2006 18:19

Sierran vetonivelen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mandelevium »

Kuinka kivuton homma on? Tarvis vaihtaa kuskinpuolen vetari, kun meni takalaakereiden vaihdossa vituralleen. Auto on 1.6 hb sierra 87 vakio perällä. Eli jos oon ymmärtäny oikein niin se pitää "vetää" se vetari pois. Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita.
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

ei tartte purkaa, muuta kuin laakeripesä. (jos rumpu ja napa on jo irrallaan), sitten vetää akselin pois siitä reijästä ja uutta tilalle.
2.9i
Feel The Difference.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ja huomioi että vasen/oikea eivät ole vaihtokelpoisia keskenään, pituuseroa on hieman.
mickelsblad
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Helmi 2007 21:01

Viesti Kirjoittaja mickelsblad »

Joo ja jos joku on asentanut sinne ns. tarvike vetarin niin silloin jarrukilpikin täytynee irroittaa. Jotkut tarvike vetarit ei mahu tulemaan läpi siitä kilvestä ne on näe paksumpia jostain syystä. Omalle kohdalle sattunut juttu, ja vetareitakin taitaa olla 3 eri kokoa joten kun ostat vetarin niin varmista että saat oikean siis vasemman :roll:
Taunus-78, escort-78, escort-81, sierra-84, escort-89, escort-90, sierra-93, Focus-01, mondeo-95, MONDEO 99 V6 GT, Mondeo -01 TDdi.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Juu vetareita on kolmea kokoa ja pienin niistä löytyy 1.3-1.6 ja seuraava 1.8-2L ja paksuin löytyy joistakin 2L ja kaikista IS malleista ja V6:sta rumpujarruilla.

Kaikki nämä 3 eri kokoa tulevat tukivarren läpi ja tulevat luonnollisesti myös jarrukilven läpi. Is/v6 mallinen suurin tekee hiukan tiukkaaa, mutta tulee läpi. Vetoakseli tosiaan vain vedetään pois.
Rumpujarrullisen riesan vetoakselin vaihto on maailman helpoin juttu. Ei ole tehty toista samanlaista systeemiä joka olisi yhtä nopea ja helppo. Painevehkeillä homma sujuu 10-15min sisällä.
Toista on sitten laippavetoakselien kanssa...
Vastaa Viestiin