Onko Mondeo tosiaan talvella kylmä?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

Jossain vaiheessa luin täältä, että uudemmissa autoissa se viisari ei toimi ihan sen lämpötilan mukaan, vaan nousee nopeasti siihen keskiväliin ja pysyy siinä vaikka lämmöt heittelee reilumminkin... Vasta sitten liikahtaa, kun alkaa jo oleen selvästi kuumempaa, tai kylmempää. Joku selitti tätä sillä, että ettei ihmiset pelästyisi vaikka lämmöt heittelisi.

Joten jos termari vaihtuu paria astetta kuumempaan niin en sitten tiedä huomaako sitä noiden uusien autojen mittareista?
IC
Viestit: 161
Liittynyt: 08 Maalis 2005 10:03
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja IC »

Nyt se on todettava, että kyllä Mondeo on tosiaan talvella kylmä. Meinaan, heti kun pakkaset katosivat ja tuli nämä nollakelit, niin auto on taas lämmin :shock: No joo, mä luulen, että tässä omassa täytyy ensi talveksi vaihtaa termari, nyt nousee moottorin lämmöt juuri sen viimeisen piirun korkeammalle, että tulee kunnolla lämpöä kabiiniin. Eli vähän "hitaalla" tuntuisi termari käyvän. Palataan syksyllä asiaan tai jos sieltä tulee taas keski-eurooppalainen talvi, niin säästää tossakin.
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Säästäähän siinä toki sen vajaan kympin. Miinus kasvaneet bensakulut jos kone käy kylmempänä :P
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa ;) )
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Vaihdoin eilen lämpömittarin anturin niin jo rupes näyttään oikein, nyt nousee mittari oikein. Toi että mittari näyttää liian vähän tai paljon tai seilaa niin johtuu mulla ainakin siitä että toi kone on keittäny joskus ja siinä varmaan anturi seonnu, pitäis varmaan ECUlle tiedon antava lämpöanturikin vaihtaa. Hinta vaan 30e
Mondeo Mk1
ransitti
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Heinä 2007 18:07

Viesti Kirjoittaja ransitti »

mulla oli joskus -93 mondeo .lasit oli huurussa ja ei tullut lämpöä ikkunoille.sitte tuli mieleen kurkata raitisilman putsaria ja sehän oli ihan märkä heitin sen pois ja kas ilmaa rupes tuleen ikkunoille.mutta aika huonosti se puhaltaa .taitaa hukata ilmaa jonnekin koetaulun sisälle.se putsari kannattaa uusia vanhassa mondeossa säännöllisesti,vesi pääsi putsariin siitä huuru lasissa( tyyppivika?)
Vastaa Viestiin