sierra sähköohjattu kaasari suuttimet ?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

sierra sähköohjattu kaasari suuttimet ?

Viesti Kirjoittaja Dustez »

juu mulla on toi -88 sierra 2.0 ohc ja siin on toi weber sähkökaasari eli ryyppy on sähköllä ja toinen kurkku aukee alipaineel... ja se ei oikeen lähe kuumana käymään ja epäilen et sie on liian isot tyhjäkäyti suuttimet ? eli kysysin minkä kokosii suuttimii teillä on niis ?

ja nää perus jutut on laitettu uutta pyörijä,jakajakansin,johdot ja tulpat ne on boschii ja ilman putsari ja bensansuodattimen laitoin.. ja seos ruuvi on kierroksen auki. putkesta tulee aikalailla tummaa kylmänä.
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

ainakin 30/34 dfh kaasaris on vakiona tälläset
Primary
isompi 165/F22/112
Pienempi 45
secondary
isompi 150/F22/135
tajusitko??
Ja tuolt lisä infoo
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Dustez »

Rotta-Racing kirjoitti:ainakin 30/34 dfh kaasaris on vakiona tälläset
Primary
isompi 165/F22/112
Pienempi 45
secondary
isompi 150/F22/135
tajusitko??
Ja tuolt lisä infoo
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
onko 45 tyhjäkäynti suutin siis ?

kiitos paljon tiedoista pääsen tarkastaa noi suuttimet sunnuntain
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

en just nyt muista mut sielt sivuilt ne löytyy..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: sierra sähköohjattu kaasari suuttimet ?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Dustez kirjoitti:... ja se ei oikeen lähe kuumana käymään ja epäilen et sie on liian isot tyhjäkäyti suuttimet ? eli kysysin minkä kokosii suuttimii teillä on niis ?
....mä pitkään ihmettelin ton Sierran käynnistymisiä kylmänä ja lämpösenä, kunnes luin sieltä ohjevihkosesta....siis muistaakseni lämpösenä kaasu varovasti puoleen väliin ja sitten starttaus, käynnistyminen ja jalka pois kaasulta....jos siihen menee lämpösenä käynnistää niin, että ensin polkee ja pumppaa kaasua, niin siinähän sitten sahaat tulpat märiks...tää piti opetella ensin ite ja sitten vääntää muijalle rautalangasta...varmistin vaan, ettei se tästä ainakaan johtuis... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Dustez »

juuuh siin ny oli vähän kaikenlaista. se kaasari oli hölläs hiukan ja se on saanu ilmaa sielt välist ja luulen et jokupuupää säätäny sen silleen ku itekkin vahingos huomasin et se liikku hiukka siin.

juu ei sitä kaasuu oo pumpattu kuuman ja vähän kaikkii kikoi tullu kokeiltuu.

mut toi kaasari on sähköryypyl oleva Weber DGAV kuulostaako 42 ensiön tyhjäkäynti suutin isolta ? en löytäny tuolt saitilta saman näköst kaasarii ?
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
lajama
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Helmi 2007 18:59

Viesti Kirjoittaja lajama »

Dustez kirjoitti:juuuh siin ny oli vähän kaikenlaista. se kaasari oli hölläs hiukan ja se on saanu ilmaa sielt välist ja luulen et jokupuupää säätäny sen silleen ku itekkin vahingos huomasin et se liikku hiukka siin.

juu ei sitä kaasuu oo pumpattu kuuman ja vähän kaikkii kikoi tullu kokeiltuu.

mut toi kaasari on sähköryypyl oleva Weber DGAV kuulostaako 42 ensiön tyhjäkäynti suutin isolta ? en löytäny tuolt saitilta saman näköst kaasarii ?
DGAV:ssa ei ole sähköryyppyä!
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Toi Sierran Haynesin manuaali väittää, että kaasarit 2,0:ssa -85 lähtien olis näitä DFTH kaasareita:
Weber 2V (30/34 DFTH) carburettor (Part Nos 85HF 9510 CA and DA)
Idle speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 800 rpm (electronically controlled)
Idle mixture (CO content) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.75 to 1.25%
Float level (with gasket) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.5 to 8.5 mm (0.30 to 0.33 in)
Automatic choke vacuum pull-down:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.0 mm (0.35 in)
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.0 mm (0.32 in)
Throttle barrel diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.0 mm 34.0 mm
Venturi diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25.0 mm 27.0 mm
Idle jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 45
Main jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 135
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 135
Air correction jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 150
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 150
Emulsion tube . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . F22 F22
Weber 2V (30/34 DFTH) carburettor (Part Nos 85HF 9510 CB and DB)
Idle speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 875 rpm (electronically controlled)
Idle mixture (CO content) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 ± 0.25%
Float level (with gasket) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.0 ± 0.5 mm (0.32 ± 0.02 in)
Automatic choke vacuum pull-down . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.0 mm (0.24 in)
Primary Secondary
Throttle barrel diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.0 mm 34.0 mm
Venturi diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25.0 mm 27.0 mm
Idle jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 45
Main jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 130
Air correction jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 160
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 160
Emulsion tube . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . F22 F22

...ja noissa kahessa eri mallissa tyhjäkäyntisuutin mikäli oikein ymmärrän(Idle jet) olis ylemmässä 45(ensiö) ja 45(toisio) ja alemmassa 42 ja 45... :roll:
...ja se kaasari olis kuvissa tuolla escortin sivuilla nimellä Weber 2V DFT..
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
Näyttääkö tutulta, voi se tietty olla joku muukin..ei sen puoleen...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Dustez »

lajama kirjoitti: DGAV:ssa ei ole sähköryyppyä!
no sierran huoltokirjan mukaan on =D ja mulla on ihan saman näkönen =D
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Dustez »

juu kiitoksia sulle tursas 8) en tie mikä on mallilta mut eiköhän noi perus suuttimet oo samat :)
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

näissä ns sähköpaska kaasuttimissa on se, Ainakin porukoittan vanha sirpa, -30 pakkasesta ku palmun alta käymään,ajosta +25 lämpöä sai sahata hetken, tähän syynä kuulemman että ryyppy menee myös lämpimällä koneella päälle. :roll:
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mikäs ku tutkailin konetta ja huomasin et on Weberin kaasari, vai onko näis ollut jo vakiona? Kaasarissa oli lukema 24-26 muistaakseni, mitä se tarkoittaa?
Sierra
Dustez
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Marras 2005 19:40
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Dustez »

tomipee kirjoitti:Mikäs ku tutkailin konetta ja huomasin et on Weberin kaasari, vai onko näis ollut jo vakiona? Kaasarissa oli lukema 24-26 muistaakseni, mitä se tarkoittaa?
juu weeberi on vakiona 2 litran koneis... oliko toi siin peltilirpakkees mikä niitten kohokammioitten ruuvien alla ?
Ford Taunus 1.6 -82 (osina)
Chevy Camaro 5.7 TPI -86
Ford Escort 1.4 cvh -88
Dodge Ram 2500 5.9tdi -95
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:näissä ns sähköläjä kaasuttimissa on se, Ainakin porukoittan vanha sirpa, -30 pakkasesta ku palmun alta käymään,ajosta +25 lämpöä sai sahata hetken, tähän syynä kuulemman että ryyppy menee myös lämpimällä koneella päälle. :roll:
omissa vastaavissa sama vaiva.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Vastaa Viestiin