Kone nakuttaa ja on tehoton kansiremontinkin jälkeen (OK!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Kone nakuttaa ja on tehoton kansiremontinkin jälkeen (OK!

Viesti Kirjoittaja Poude »

Kone on nyt koottu, mutta sama nakutus on pysynyt ja auto on paaaljon tehottomampi, käyntiin silti lähtee laakista, mikä vaikuttaa tehottomuuteen?. Imusarjan takana olevasta johtopaketista lähtee yksi johto ,enkä tiedä mihin se kuuluu, mustavihreä väriltään, noin 25cm pitkä, ja sen päässä on kuin mopon tulpan hattu pienoiskoossa.

Kanteen tehtiin seuraavat työt:

-Kansi plaanattiin, (noin milli lähti.)
-Seetit työstettiin
-Venttiilit työstettiin / karstat pois
-Venttiilien päistä jouduttiin ottamaan vähän pois koska venttiilit jäivät kantamaan, kaiken tämän jälkeen venttiilien pidot mitattiin ja kaikki oli OK.

Kansipahvi sekä pakosrj. tiivisteet uusittiin.

Loppuuko hydr. nostimista vara, vai onko ne niin jumissa että ei tule tarpeeksi ulos? sisään ne kyllä painuvat kun ne ensin öljystä tyhjentää. Kuinkahan paljon niiden kuuluu tulla poispäin? näyttäis kyllä että niissä on joku toppari ja siihen asti se tuleekin.
Viimeksi muokannut Poude, 28 Tammi 2007 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo Mk1
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

onko jako varmasti oikein? ootko tarkistanu käyttämisen jälkeen?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Piuhalle löytyi paikka, oli siitä "öljynrajapaineventtiilistä" irronnut, ei liity vissiin öljynpainevaloon koska ei palanut.

Jako tarkastettiin vain sillon kun konetta pyöritettiin käsin, tuskin on hypännyt, nollasin ohjausyksikön ja kone kerää kierroksia paremmin. Voi nyt toimiakkin niinkuin pitää, koeajolle en päässyt kun oli painava peräkärry tallin ovien edessä :(

Nakutus pienenee muuten kokoajan, mitä enemmän konetta käyttää,tai sitten vaan korva tottuu...

Auto muuten käynnistyy nyt todella terävästi :wink: siitä plussat. ja tyhjäkäyntikin löytyy komeasti.
Mondeo Mk1
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

voipi olla että hydet vain keräilee öljyjä sisuksiin..

ei ole tästä zetecin purusta ja kasauksesta mitään käsitystä vielä, mutta CVH ainakin rallatti kuin kuolemaa tekevä pari min kunnes hiljeni aivan kokonaan, kone toimi edelleen siis :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Poude kirjoitti: Nakutus pienenee muuten kokoajan, mitä enemmän konetta käyttää,tai sitten vaan korva tottuu...
Hydraulipainimet täyttyvät pikkuhiljaa öljystä ja ne alkavat toimia oikein.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos ei tokene niin jakopäätä veikkaisin! 8)
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Jeps. Täytyy tänään heittää joku lenkki tolla, luulen että ne nostimet kerää öljyä pikkuhiljaa koska ääni on pienentynyt kokoajan, melko hitaasti ne kyllä täyttyy, no, ei se niiden röörikään mikään iso ole...
Jos ei auta niin täytyy vilkasta jako..tai no voishan sen vilkasta ennen koeajookin..
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Nonni :oops: Jakohan siellä oli ihan päin Perr... :twisted:
Kaveri sano kyllä että joojoo on se kohdallaan kun kysyin että onko alamerkki OK :lol: noo se saa kyllä kuulla tästä :D Nyt käynnistyy hyvin, käy tyhjäkäyntiä, kiihtyy ja kulkee, mutta nostimet kalkattaa vieläkin, noo eipä se menoa haittaa :roll:
Mondeo Mk1
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Poude kirjoitti: Jakohan siellä oli ihan päin Perr..........mutta nostimet kalkattaa vieläkin, noo eipä se menoa haittaa :roll:
Tai sitten vääntynyt/neet venttiilit :roll: :D
usa.power.xr4ti
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:14

Viesti Kirjoittaja usa.power.xr4ti »

1.8 kalisee aina. männän "helmat" kylmänä,aiheesta oli aikoinaan huoltotiedote ja joitakin alakertojakin vaihdettiin. mut nostajat saattaa kolista
viikonkin ennen kun rauhoittuu..
Mondeo 02
XR4TI
Sierra 2.3d GL (VOIMAVAUNU)
Sierra 2.0
Vastaa Viestiin