Sierran kamala kulutus -> kansiremontti?
Sierran kamala kulutus -> kansiremontti?
Autona on Ford Sierra -88 2.0 OHC kaasari.
Pitemmän aikaa on tuntunut että auto vie aika reippaasti bensaa.
Mittasin kulutukseksi sekalaisessa normaaliajossa n. 20l / 100km !!
Öljyä kuluu myös reippaasti, vaikkei pahemmin vuoda eikä savuta. Jäähdytysnesteetkin pyrkivät häviämään omille teilleen. Nesteet eivät kuitenkaan mielestäni ole menneet sekaisin.
Auto myös käydä rutkuttaa aina kylmällä koneella kolmella pytyllä muutaman minuutin, lämpimänä toimii normaalisti, joskin tuntuu ehkä hieman tehottomalta.
Kaasarissa on vakiosuuttimet paikallaan. Kaasari on huollettu lähiaikoina ja venttiilivälykset säädetty, joten niissä ei ole vikaa.
Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään? Onko syytä epäillä, että kansipahvi on paskana?
Toivon asiallisia vastauksia, ei paskanjauhantaa tähän ketjuun!!!!!
Pitemmän aikaa on tuntunut että auto vie aika reippaasti bensaa.
Mittasin kulutukseksi sekalaisessa normaaliajossa n. 20l / 100km !!
Öljyä kuluu myös reippaasti, vaikkei pahemmin vuoda eikä savuta. Jäähdytysnesteetkin pyrkivät häviämään omille teilleen. Nesteet eivät kuitenkaan mielestäni ole menneet sekaisin.
Auto myös käydä rutkuttaa aina kylmällä koneella kolmella pytyllä muutaman minuutin, lämpimänä toimii normaalisti, joskin tuntuu ehkä hieman tehottomalta.
Kaasarissa on vakiosuuttimet paikallaan. Kaasari on huollettu lähiaikoina ja venttiilivälykset säädetty, joten niissä ei ole vikaa.
Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään? Onko syytä epäillä, että kansipahvi on paskana?
Toivon asiallisia vastauksia, ei paskanjauhantaa tähän ketjuun!!!!!
Re: Sierran kamala kulutus -> kansiremontti?
pölläyttääkö sinistä käynnistettäessä, jos pölläyttää ni vissiin venakumit entiset...no sytty vissiin kannattaa tarkastaa ja nää perus ilmanputsarit ja tulpat jne jne...nii ja jos mahollista ni ohivuotomittaus kertoo jo jokii verran koneen mekaanisesta kunnosta, itellä kävi myös sierra kolmella pytyllä kylmänä ja vika oli kaasarissa, ryyppy pysy liian pitkään kiinnijucca kirjoitti:Autona on Ford Sierra -88 2.0 OHC kaasari.
Pitemmän aikaa on tuntunut että auto vie aika reippaasti bensaa.
Mittasin kulutukseksi sekalaisessa normaaliajossa n. 20l / 100km !!
Öljyä kuluu myös reippaasti, vaikkei pahemmin vuoda eikä savuta. Jäähdytysnesteetkin pyrkivät häviämään omille teilleen. Nesteet eivät kuitenkaan mielestäni ole menneet sekaisin.
Auto myös käydä rutkuttaa aina kylmällä koneella kolmella pytyllä muutaman minuutin, lämpimänä toimii normaalisti, joskin tuntuu ehkä hieman tehottomalta.
Kaasarissa on vakiosuuttimet paikallaan. Kaasari on huollettu lähiaikoina ja venttiilivälykset säädetty, joten niissä ei ole vikaa.
Mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään? Onko syytä epäillä, että kansipahvi on pökäleenä?
Toivon asiallisia vastauksia, ei paskanjauhantaa tähän ketjuun!!!!!
Tulpat, tulpanjohdot, bensa- ja ilmansuodattimet vaihdettu. Ei tule sinistä käynnistäessä.
Ryyppy toimii mielestäni normaalisti.
Pitää yrittää päästä mittailemaan ohivuodot ja puristuspaineet.
Olen kuullut että näissä menee nokka-akseli helposti huonoon kuntoon, vaikuttaa varmaan kulutukseen ja tehoon aika hyvin? Mistä saa halvimmalla uuden / vähän käytetyn nokan?
Ryyppy toimii mielestäni normaalisti.
Pitää yrittää päästä mittailemaan ohivuodot ja puristuspaineet.
Olen kuullut että näissä menee nokka-akseli helposti huonoon kuntoon, vaikuttaa varmaan kulutukseen ja tehoon aika hyvin? Mistä saa halvimmalla uuden / vähän käytetyn nokan?
juu nokathan on monessa kyl kulunu aika finaliin...eipä nuo niin kauheita maksa...hyväkuntosii löytyy varmaan vaik tämän foorumin myyntipalstaltajucca kirjoitti:Tulpat, tulpanjohdot, bensa- ja ilmansuodattimet vaihdettu. Ei tule sinistä käynnistäessä.
Ryyppy toimii mielestäni normaalisti.
Pitää yrittää päästä mittailemaan ohivuodot ja puristuspaineet.
Olen kuullut että näissä menee nokka-akseli helposti huonoon kuntoon, vaikuttaa varmaan kulutukseen ja tehoon aika hyvin? Mistä saa halvimmalla uuden / vähän käytetyn nokan?
onko sierrallasi ajeltu 95 pensalla... ukon ex sibrorra oli ja siinä kyllä huomasi sen aineen vaikutuksen, ei tosiaan ollut kaunista. Kahden sylinterin pako ja imuvenat oli halki ja palasia oli mennyt jonnekkin (kai ne ulos oli tulleet kun ei naarmuja ollut) ja silloin auto söi sen 20l/100km jos nätisti ajoi, pieneenkin mäkeen hyytyi sun muuta mukavaa
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Joo ei kannata käyttää 2.0 Ohc:ssä 95 bensaa ku niissä ei toi kansi oiken kestä (Ainakaan omasta mielestäni) Kokemusta on neljän kannen verran ja sit päätin laittaa 1.6 kannen sen jälkeen ei mitään ongelmia enää 95sella..Vissiin taitaa olla myös nokissa sama juttu et 1.6sen kestää paremmin..Ei must nyt kyl tohon sun ongelmaas ollu apua...Mut sanotaan nyt sit viel kerran et kannattaa noi perus jutut kattoo Tulpat,Johdot ym ym
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Itsellä pyörinyt motonetin nokkasarja (nokka, nostajat, ö-putki) noin 50tkm ohc:n keulalla ja kun tuossa viime viikolla vaihdoin ohjurinkumit ja säädin välyksen niin mitään kulumaa ei näkynyt nokassa kuin myöskään nostajissaseoriesa kirjoitti:kuulema motonetin nokat iha ok eikä kalliita.kunha vaa ei keinuja sieltä osta!!!mullaki kesti 1000 km
Kyllä se on jossain muualla vika jos nokkaa/nostajia syö