xr2i vs fiesta rs turbo, ruiskun erot?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

xr2i vs fiesta rs turbo, ruiskun erot?

Viesti Kirjoittaja kondis »

eli onko noilla ruiskuilla mitään muuta eroa kuin ecut ja suuttimet?
Ford sierra iS -86
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: xr2i vs fiesta rs turbo, ruiskun erot?

Viesti Kirjoittaja JesseT »

kondis kirjoitti:eli onko noilla ruiskuilla mitään muuta eroa kuin ecut ja suuttimet?
Suuttimet muistaakseni samat.... Mutta bensanpaineendäädin, ilmanlämpöanturi ja map-anturi muistaakseni eri. Johtosarjassa myös pari karvaa erilailla boxin liittimessä. Sit on tietysti OFAB ja OFAC versiot erikseen.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

kiitos selventävästä vastauksesta!

vähä saanu selvyyttä kans lontoon foorumilta, ja sen verran johtosarjasta että näillä näkymin ofacin kanssa ei eroa ole muutakun yks edisin karva.

mutta en edelleenkää oikeen oo päässy selville ofacin ja ofabin eroista, eri mapilla varustettuna, ofac 2.5bar:in mappi ja ofabis suurempi? mutta mitä muuta eroa niillä on?

ja onko noilla jotain eroa max ahtojen kanssa vakiona, vai pätkäseekö kumpikin ilman lastua pelin poikki @ 0.6bar.

ebayssä olisi yks ecu johtosarjan kera joka kiehtoisi ostaa omaan projektiini...
Ford sierra iS -86
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

OFAB mapissa muistaakseni jännitesignaali ja OFAC taas taajuussignaali. lastut ei mene ristiin ja yleisesti kai OFABiin saa paremmin lastua ja tietotaitoa. En sitten tiedä täällä suomessa osaako kukaan noita säätää, että aika heikoilla varmaan ollaan jos tommosen meinaa projektiin laittaa.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

jeps.

ainakin englannista näyttäs hyvin saavan lastuja sekä että, mutta tiedä tuleeko niille tarvetta koskaan.

sellanen toki noiden lastujen kanssa että OFABIIN saa rajumpia lastuja, mutta niille tuskin tulee tarvetta.

Suunnilleen hintaa tulee lastun ja boksin kanssa 250-300e että halvaksi tuokaan ei tule, mutta ajattelin kuitenkin nyt ottaa tuon OFAC ruiskun tuolta mikäli se kohtuu hintaseksi jää.

ja muutenkin projekti on koittaa kasata 1.8 zetecci ihan vakio männillä joten ahotejn tarve ei suuri ole, kattoo sit mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
Ford sierra iS -86
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

toisaalta en tiedä onko tuosta ruiskusta nyt juuri mitään hyötyä jos ahdot pysyvät o,5barin tietämillä, kaiketi halvemmalla pääsisi kun laittaisi myöhästystä oktaanisäätimestä ja vaikka lisärikastus suuttimella, sierrassa ainakin oli huomaamaton ratkaisu, vaikka vähä tekele olikin...

mitäs imuputkea näissä rst efi koneissa on porukka käyttäny? eli sitä mikä menee venakopan yli?
Ford sierra iS -86
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Hieman nyt mietityttää, että pitääkö tuon EEC-IV ruiskun kanssa alka sähläämään, kun esim megasquirtin saa ihan samalla vaivalla sisälle ja sit ei tarvitse lastuista murehtia.
Lastu on kuitenkin aina tehty juuri jollekin tietylle kokoonpanolle. Jos sinun kokoonpanosi ei juuri vastaa sitä, niin ruiskun toiminta menee heti metsään. Ja tämä on aika herkkä juttu. Tämän takia valmislastut sopii lähinnä vakioautoihin, eikä projekteihin.

Ahtoputkena yleisin on ihan RST:n oma, se aikaisempi malli, eli 85-88. Käytännössä kai ihan sama mikä siellä on.
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

aivan totta.

mutta jännitys liian suuri lähteä megasquirtin kanssa hommaa koittamaan jos sitä ei sitten saa pelaamaan. tietty apua siihen varmaankin saa, ja JesseT:llä varmasti kartat millä saisi edes käyntiin.

uskon kuitenkin että jätän tuon ruiskun nyt vielä tilaamatta ja koitan perehtyä vielä lisää tuohon megaan...
Ford sierra iS -86
Vastaa Viestiin