Mun Transamista hajos tuo jarrupaineen säädin taka-akselin päältä. Se oli ensin jumissa niin, ettei takasylinterit liikkuneet ollenkaan ja pienen väkivaltaisen jarrupoljennan jälkeen nesteet tuli säätimen kyljestä pihalle. Heitin säätimen roskikseen ja liitin pääsylinteriltä tulevan jarruputken suoraan takajarrujen haaroittimelle lähtevään jarruletkuun. Nyt jarrut toimivat ihan OK (etupää menee aina ensin lukkoon ja riittävästi kun jarrua polkee, niin takapääkin lukittuu).
Kysymys kuuluukin seuraavasti: Joudunko hankkimaan uuden säätimen vai meneekö katsastuksesta läpi ilmankin?
Transiitin jarrupaineen säädin
Transiitin jarrupaineen säädin
Ford Mondeo -99 V6 STW GT
Jeep Grand Cherokee -02 2.7 CRD Limited
Jeep Grand Cherokee -02 2.7 CRD Limited
Mä tossa jonkin aikaa sitten kävin vilauttamassa katsastussedälle muijan Rellua. Sanoi mulle että jarrupaineen säädin on jumissa, että kannattaa rasvata ja laittaa pelittämään.
Ei laittanu papereihin mitään, sanoi vaan näin "ohimennen".
Siinä mun kokemukset asiasta, en ole täysin varma onko tuo pakollinen.
Ei laittanu papereihin mitään, sanoi vaan näin "ohimennen".
Siinä mun kokemukset asiasta, en ole täysin varma onko tuo pakollinen.
Ei kai siinä muuta ole kuin että etujarrut ottaa ennemmin lukkoon kuin takajarrut, oiskohan tuossa ollut joku prosentti/suhdeluku etu- ja taka-akselin jarrutehojen välillä ?
Niin ja onkos se sellainen säädin mikä muuttaa jarrupainetta taakse kuorman mukaan eli joku vipu juttu jostain taka-akselista esim. vai ihan sellainen yksinäinen mötikkä mikä vaan on siinä takapiirin välissä
Niin ja onkos se sellainen säädin mikä muuttaa jarrupainetta taakse kuorman mukaan eli joku vipu juttu jostain taka-akselista esim. vai ihan sellainen yksinäinen mötikkä mikä vaan on siinä takapiirin välissä
Läpitte meni!
Se oli sellainen vipu-mallinen, mikä säätää takajarrujen paineen kuorman mukaan. Kävin katsastamassa autoni ja läpitte meni ilman säädintä.
Ford Mondeo -99 V6 STW GT
Jeep Grand Cherokee -02 2.7 CRD Limited
Jeep Grand Cherokee -02 2.7 CRD Limited