Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

varmaan riittää ihan 1.6:sen oma (tdlm) kaasari,esim kent camss cvh 22 nokka,pelti sarja,putkisto ja puristuksien nosto.
kannen virtaus riittää hyvin noille tehoille.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos kannesta ottaa 1mm pois, luulisi olevan riittävä? Saa nähdä laitanko peltisarjaa, on kuitenkin tulossa vain sellainen rässimisauto, ekaksi autoksi ja tulee olemaan ahdasta.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Sultzi kirjoitti:Jos kannesta ottaa 1mm pois, luulisi olevan riittävä?
Ei näitä kannata hatusta vetää, vaan miettiä ensin muut kriittisesti vaikuttavat parametrit, kuten käytettävä nokka-akseli, sitten arvioida haluttu puristussuhde ja lopuksi laskea tarvittava kannen madallus.
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No mitkä on vakiopuristukset tuollaisessa 1.6l 90hv versiossa? Nokaksi varmaan tuo paljon mainostettu cvh 22.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

kai ne on 9,5:1.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

mitenkä jäykät ovat CVH koneen nämä venttiilin jouset?

omani olivat aivan pirun jäykät että mä sain painaa melkein koko painollani että saatiin ne lukot irti niistä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

Kyl ne aika jäykät taitaa olla kun nostimet painoo sen verta.Kato pumaracingin sivuilta lisää,siel on juttua aiheesta.
sami_hifi
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Touko 2006 12:53

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

kysynpä nyt täältä että eikö ois mahdollista saada MK4 esco katsastettua turbolle sillee että katsastuttaa semmosilla tehoilla että siihen riittää xr3i:n jarrut eli noin 126hv?.. ku tohon mun autoon ei tarviis vaihtaa ku taakse noi xr3 jarrut ni ois sama alusta...
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

On mahdollista katsastaa. Ajattelin itsekin katsastaa oman escon xr3i:ksi jos en löydä taakse kallistuksenvakaajaa kun katsastuksen aika koittaa. Tosiaan ei tarvitse kuin jarrut päivittää ja tietysti alusta. Ottaa vain riittävän pienen teholapun katsastukseen.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
sami_hifi
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Touko 2006 12:53

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Juu :) ... nuita vakaajiahan löytyy 1.6 ruisku orioneista helpoiten jos et vakio RS vakaajaa löydä.. :wink:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

sami_hifi kirjoitti:Juu :) ... nuita vakaajiahan löytyy 1.6 ruisku orioneista helpoiten jos et vakio RS vakaajaa löydä.. :wink:
Juu, pienempi vain. Halkaisija mk4 RST:ssä 16mm ja 12mm Orionissa.
sami_hifi
Viestit: 18
Liittynyt: 16 Touko 2006 12:53

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

kattooko ne sen niin tarkkaan?
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kyllä sen saa katsastettua tuolla ohuemmallakin vakaajalla.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Avatar
tapola
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tapola »

Virranjakajista olisin kysynyt..

eli kun minulla on tuo tuoreempi CVH (ns. laihaseoskone) ja sen virranjakaja, niin onko vanhempi Mk3 Escortin koneen virranjakaja täysin samanlainen, jopa parempi? Tartteisin enemmän ennakkoa antavan jakajan, ja luulen että vanhassa vara parempi??

-T
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

tapola kirjoitti:Virranjakajista olisin kysynyt..

eli kun minulla on tuo tuoreempi CVH (ns. laihaseoskone) ja sen virranjakaja, niin onko vanhempi Mk3 Escortin koneen virranjakaja täysin samanlainen, jopa parempi? Tartteisin enemmän ennakkoa antavan jakajan, ja luulen että vanhassa vara parempi??

-T
Mä itse teetin jakajan yhdellä tutulla jolla on jakaja penkki.
Kannattaa kysellä se vanhan jakajan muuttaminen ei oo montaa kymppiä...
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

avoesco kirjoitti: Sori kirjotus virhe siis pösön ja citikan 1.6 XU moottoreissa (205,405 jne...) on hyvät jouset escorttiin pituus ja halkasia täsmää ja sopivan jäykät.

Edit:Muistaakseni seeti paine 48kg kun vakio jousella alle 30kg
Auki paineessa oli myös reilu ero
Testattu 11.2 nostolla
No nyt laitoin noi pösön jouset kiinni oli just sopivat mun motille ei enää puskenut takaisin kaasareihin.
kivalta tuntu ajossakin ku sai kaikki tehot irti :wink:
Nyt purin koneen uudestaan atomeihin ja kiillotan,hiotutan kaulat,uudet laakerit ja tasapainotutan kampiakseli/vauhtipyörä,asetelma paketin.
Onko kellään vinkkejä akselin kiillotukseen???
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Onko ne siis pösön vakio jouset vai viriviri jouset?
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Kysäsen tähän samaan vanhaan topiciin, että käykö 1.6l ruisku koneen osat kannesta ylös päin 1.3l HCS koneeseen? Eli käykö ruisku koneen kansi kaasari 1.3l kannen tilalle?

jos pitäs ton 1.3l alakerran ja laittas loput osat 1.6l ruiskusta?
Saisko sillä mitenkä tehoa irti?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Aika wizard olet jos täysin eri rakenteisen (OHV/OHC) koneen kannen ja lohkon saat risteytettyä.

Suomeksi: Unoha koko juttu.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

joo niin vähän ajattelinkin, mutta ei sitä koskaan Fordista tiedä :D


Edit:
Paljon on tehoa 1.6l ruiskukoneessa?
Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: 03 Joulu 2006 16:55
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jeba »

Toi selviskin eli 105hv, mutta mikä on nimeltään toi kone jossa on kyseiset 105hv? kun on myös 90hv ruiskukone.


-Jeba
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Cvh
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Vitone
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Marras 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja Vitone »

Lisää tehoa tekee mieli xr2i:stä, mut laitetaan nyt ekaks alusta ja muut kuntoon :wink:
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Jeba kirjoitti:Toi selviskin eli 105hv, mutta mikä on nimeltään toi kone jossa on kyseiset 105hv? kun on myös 90hv ruiskukone.


-Jeba
Löytyy myös 115hp 1.6i CVH kone, RS1600i:stä tietenkin.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

En tarkasti lukenu koko topiccia, mutta onko kukaan hoksannut että 1,3 cvh:n männissä on pienempi palotila kuin 1,6:sen männissä (hemi kansi), toki männät ovat hieman painavemmat, mutta ei ole itsellä aiheuttanut ongelmia kuin vasta rankoilla ylikierroksilla vaihdelaatikon pettämisen takia (ei rajoitinta), mäntä katkesi tapin keskeltä. Ja jos ei puristukset vielä riitä niin LOHKOSTA voi ottaa vielä 1,5mm ilman kansi kosketuksia (kannattaa kuitenkin mitata). Venttiilin koloja voi joutua suurentamaan riippuen tietysti nostosta... että näin meillä...
Ai minä vai...
Vastaa Viestiin