Lämmöt ei nouse? NO NYT NOUSEE!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Lämmöt ei nouse? NO NYT NOUSEE!

Viesti Kirjoittaja Poude »

Mikähän mahtaa mondeoo vaivata kun lämmöt ei nousen kun N kohdalle kun siinähän lukee [ NORMAL ]. Pysähtyessä tietysti nousee mutta vaan viisarin verran. Pistin pahvia syylärin eteen kun ei aluks noussu lämmöt kun siihen [ kohdalle.
Vesipumppu on vaihdettu vähän aikaa sitten mutta ei kai sen vaihdon yhteydessä oo tapahtunu mitään semmosta mikä vaikuttaa lämpöihin. Ajoviima tottakai vaikuttaa mutta kun ulkona on +8C niin ei ihan uskois =/
Ei muuten mutta kulutus on hirvittävä kuumaan koneeseen verrattuna :evil:

Tai sitten ne pahvit on kastunu kun tua sataa vettä, meinaan eilen sain lämmöt siihen 90C vaan 5km ajolla. mene ja tiedä
Viimeksi muokannut Poude, 22 Joulu 2006 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mondeo Mk1
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Re: Lämmöt ei nouse?

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Poude kirjoitti:Mikähän mahtaa mondeoo vaivata kun lämmöt ei nousen kun N kohdalle kun siinähän lukee [ NORMAL ]. Pysähtyessä tietysti nousee mutta vaan viisarin verran. Pistin pahvia syylärin eteen kun ei aluks noussu lämmöt kun siihen [ kohdalle.
Vesipumppu on vaihdettu vähän aikaa sitten mutta ei kai sen vaihdon yhteydessä oo tapahtunu mitään semmosta mikä vaikuttaa lämpöihin. Ajoviima tottakai vaikuttaa mutta kun ulkona on +8C niin ei ihan uskois =/
Ei muuten mutta kulutus on hirvittävä kuumaan koneeseen verrattuna :evil:
termostaatti :!:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Re: Lämmöt ei nouse?

Viesti Kirjoittaja Poude »

Tuli muuten kans mieleen, mutta en tajunnu oikeen miten se siihen vaikuttaa mutta jos niin sanot niin kai se sitten :D
Mondeo Mk1
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Noniin tarkemmin kun käytin hakua niin selvis että termari vaihtoon huomenna. kiitos kuitti.
Mondeo Mk1
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

se vaikuttaa siten että neste menee suoraan syylärin kautta ja lämpeneminen kestää ikuisuuden, varsinkin ajossa. paikallaan seistessä ne nousee vähän nopeemmin, mutta huonosti kuitenkin
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Tämä selvä. meen huomenna hakeen uuden termarin ja tiivisteen, Fixus kauppiaalta, varmaan lähes samat hinnat kun motonet. 10e + tiiviste 2e.

Saakoh vaihdettua niin ettei kaikki nesteet tuu ulos?
Mondeo Mk1
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

itellä escortissa vähän samanlaista "ongelmaa"... lämmöt ei nouse edes ihan "normal" tekstin puoliväliin ajossa. paikallaan jos käyttää niin sit nousee vaakatasoon ja pysyy sit siellä ajossakin. mistähän voi johtua? vesipumppu ja termostaatti vaihettu pari viikkoa sitten, sillä ei vaikutusta asiaan. samallaista oli ennen ja jälkeen. lämpöö kyllä tulee kabiiniin ihan riittävästi ja kulutus on normaalia... ite aloin epäileen että mittari vaan näyttää omiaan. välillä meinaan temppuilee sillä tavalla että menee ihan pohjille. (joku kontaktihäiriö tai anturi sökö) ja ruiskun ohjauksellehan on omat anturinsa. toisaalta jos kattoo mittarista missä vaiheessa termostaatti aukee ja flekti rupee huutaan, niin ihan oikealta se vaikuttaa. termostaatti aukee kun nousee muutaman millin keskitason yli ja flekti alkaa huutaan "pari milliä" myöhemmin.

tosin nyt kun miettii niin toi ongelma ilmeni kun ilmat viileni. kesällä lämmöt oli yleesä kyllä justiinsa normaalin puolivälissä, ja oikeen yrittämällä (tai käyttämällä pitkään paikallaan) saattoi saada siitä nousemaan ja flektin huutaan.
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Nyt on termari vaihdettu, lämmöt nousi tasaisesti NORMAL:in N:n kohdalle, 15km ajon jälkeen sekä yhden pysähdyksen jälkeen R:n kohdilla. Normaalia?, noo ainakin lämpiää nyt ettei jää sinne [ kohdille ihmettelemään. :)
Mondeo Mk1
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

vaikuttas toimivan just niinku pitää... :)
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Matazin lämpömittarin anturi kenoilee? :roll:
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

sitä itekin epäilen... pitää varmaan vaihtaa kunhan ehtii. motonetistä ei vaan löydy vissiin tota anturia, tai ainakin tiskillä sanoivat ettei ton ikäseen löydy. eli pitää varmaan tilailla fordin kautta.
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

motonet:

LÄMPÖTILA-ANTURI FORD ESCORT 91--00


1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIHREÄ 91--. . . . . . . . . . . 37-3201 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos VIOLETTI '91. . . . . . . . . . 37-3219 4.90 ???
1,4/1,6 CVH Mittarille jos MUSTA. . . . . . . . . . . . . . 37-3124 5.80 ???


ja nettisivujen mukaan saldoa on joka myymälässä paitsi lahdessa mustat loppu
Focus 1.0 edition a6 2017
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Matazilla näyttäs olevan 16v eikä CVH...
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vitone
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Marras 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja Vitone »

Fiestassa ei nouse lämmöt alarajasta mihinkään. Sitten ku o paikallaan kymmenkunta minuuttia, ni sitten nousee 1/4 mittaria.
Heti ku taas liikkuu, niin tippuu alarajalle. Lämmintä tulee, muttei mitenkään hurrattavasti :?
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Vitone kirjoitti:Fiestassa ei nouse lämmöt alarajasta mihinkään. Sitten ku o paikallaan kymmenkunta minuuttia, ni sitten nousee 1/4 mittaria.
Heti ku taas liikkuu, niin tippuu alarajalle. Lämmintä tulee, muttei mitenkään hurrattavasti :?
toi nyt ainakin vaikuttas termarivialta... on kokoajan todennäkösesti auki.
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Vitone
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Marras 2006 19:59

Viesti Kirjoittaja Vitone »

Mataz kirjoitti: toi nyt ainakin vaikuttas termarivialta... on kokoajan todennäkösesti auki.
Pääsen ens viikolla koko viikoks hyvään halliin, ni tutkitaan.
Pitää yrittää muutenkin haalia osia, ku ois kerrankin kunnon tilat räpeltää :lol:
Sähkötöitä o ainakin takavalojen osalta tiedossa. Pakkivaloa pitäs johonki yrittää laittaa ja uutta piuhaa pitäs vedellä jokusen metrin.
Ku ei tunnu kelpaavan kenellekkään nuo punaiset pakkivalot :?
Latvela
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Marras 2006 23:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Latvela »

Itselläni oli 2.0 DOHC Sierrassa samaa vikaa, että kone kävi hieman viileänä, eikä sisälle tuleva ilma mitään erityisen kuumaa ollut. Lämpöviisari näytti M -kirjaimen keskelle. Vaihdoin termostaatin ja lämmöt nousivat puoleen väliin. Nyt puhaltaa jo lämmintäkin kabiiniin.
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

onnistuuko toi 1.6 zetecin termostaatin vaihto ilman että menee nesteet hukkaan? kun oon kuullu että jos sorminäppäryyttä vaan löytyy, niin ton pystys vaihtaan sillai että ei ehdi paljoo nesteitä karata... kun oon nyt alkanu epäileen että se termostaatti mikä sinne vaihdettiin (motonetista) oli valmiiks **skana. kun noi lämmöt tosiaan ei nouse edes 100km maantieajolla kun siihen "M"-kirjaimen kohdalle tai vähän yli. ja syyläri lämpenee (vesi kiertää sen kautta) vaikka viisari ei nousekaan edes vaakatasoon.. kabiiniin tulee lämmintä mut ei kuitenkaan ihan tulikuumaa vaikka pistäis täysille. ja muistelisin et viime talvena nousi ylemmäs viisari ja tuli niin kuumaa ilmaa että melkein poltti kättä...
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itekki termari vaihettava tosta lähiaikoina.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Artery
Viestit: 150
Liittynyt: 24 Huhti 2006 14:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Mulla näyttää 2.0 Dokki sierrassa lämpömittari justii tuohon ekaan kirjaimeen tai vähä sen yli lämmöt, mut silti puhkuu kuumaa ilmaa sisään jos vaan semmosta haluaa. Tiedä sit onko jossai jotai vikana, mutta hyvimpä tuo pelittää..
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Artery kirjoitti:Mulla näyttää 2.0 Dokki sierrassa lämpömittari justii tuohon ekaan kirjaimeen tai vähä sen yli lämmöt, mut silti puhkuu kuumaa ilmaa sisään jos vaan semmosta haluaa. Tiedä sit onko jossai jotai vikana, mutta hyvimpä tuo pelittää..
Tod. näk. anturivika
Latvela
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Marras 2006 23:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Latvela »

GeeTee- kirjoitti: Tod. näk. anturivika
Ja sitten kun alkaa puhkumaan tulikuumaa ilmaa, niin kannattaa jo vaihtaa se anturi, ettei käy köpelösti vielä. Herkästi palaa muuten kansipahvi (ainakin kesällä). Ennen itselläki tuli sellaista lämmintä ilmaa tuossa viivan ja M -kirjaimen välillä, nyt tulee kuumaakin kun on lämmöt puolessa välissä mittarin mukaan. Anturi on itsellä vaihdettu, kansiremontin yhteydessä :D Eipä tuossa pahemmin jäähdytysnestettä uloskaan tule, kun termarin vaihtaa.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Syy että lämmöt ei noussu, oli tukittu EGR, avasin sen ja taas nousee lämmöt täysin normaalisti.

Jos sitten kesällä tukkis sen taas, mutta en ennenkö ilmat on 20C+


Vaikka sanoinkin termarin vaihdon jälkeen että toimii, mutta se oli semmosta on/off toimimista, tänä aamuna sain tarpeekseni.
Mondeo Mk1
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Poude kirjoitti:Syy että lämmöt ei noussu, oli tukittu EGR, avasin sen ja taas nousee lämmöt täysin normaalisti.

Jos sitten kesällä tukkis sen taas, mutta en ennenkö ilmat on 20C+


Vaikka sanoinkin termarin vaihdon jälkeen että toimii, mutta se oli semmosta on/off toimimista, tänä aamuna sain tarpeekseni.
olen varmaan ihan idiootti kun en ymmärrä miten egr:n tukkiminen vaikuttaa lämpöjen nousemiseen :oops:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
J. Lahtela
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Elo 2006 12:49
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja J. Lahtela »

Itsellä oli ongelma sellainen, että lämmöt nousi vaivoin siihen N-kirjaimen kohdalle. Noh kesällä vaihettu lämpötilaanturi, mutta ei termaria. Termari vaihtoon ja nyt lämmöt tuntus nuosevan R:n ja O:n kohdille. Tyhjensin koko jäähdyttimen ja vaihdoin nesteet samalla. Nyt mittasin vanhan termarin ja aukeamaan alkaa jo 80 asteessa, 88 asteen sijasta. :P EGR vaikuttaa minun ymmärryksen mukaan, pelkästään siihen että katalysaattori saavuttaa normaalin toimintalämpötilan ja sitä myötä vähämmen saastetta jne. Omasta escosta EGR tulpattu ja lämmöt nuosee, nyt kun vaihto termarin. Voin toki olla väärässä, mutta näin itse olen ymmärtänyt EGR:n toiminnan, viisammat korjatkoon virheet. :wink: :oops:

Juha
Escort -96
Vastaa Viestiin