Nykii kylmänä ja lämpösenä ei ota kaikkia tehoja (mondeo)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ikonto
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Joulu 2006 08:54
Paikkakunta: Kouvola

Nykii kylmänä ja lämpösenä ei ota kaikkia tehoja (mondeo)

Viesti Kirjoittaja ikonto »

Vaihtanut: tulpat, tulpat, sytytysjohdot, ilmanputsarin, bensansuodattimen. Vieläkin pikkasen nykii kylmänä ja kun auto lämpiää ja lähtee kiihdyttämään, niin ei kiihdy kunnolla loppuun asti, vaan ihan kun välillä kierrokset tippuisivat (vaikka pysyy ylhäällä) veto loppuu.
Myös kun kiihyttää niin kierrokset kyllä nousee normaalisti, mutta vain tunnu olevan vääntöä

Onko neuvoa mistä vikaa voisi lähtä etsimään!?



Myös lukenut imuilma-anturista/venttiilistä ja ilmamäärämittarista. Mistä saisi tietää missä vika

Kyseessä siis Ford Mondeo 1.8i -96
Viimeksi muokannut ikonto, 13 Joulu 2006 12:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
tursas
Viestit: 4020
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nykii kylmänä ja lämpösenä ei ota kaikkia tehoja

Viesti Kirjoittaja tursas »

ikonto kirjoitti:Mistä saisi tietää missä vika
..ehkä joku täällä vois tietääkin, jos kerrot mistä autosta, koneesta ja vuosimallista on kymysys. :wink:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
ikonto
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Joulu 2006 08:54
Paikkakunta: Kouvola

egr

Viesti Kirjoittaja ikonto »

Nyt löysin jonkinlaisen vinkin mistä tuo voisi johtua. Eli tuosta egr:stä. Nyt sitten kysynkin että missä tää egr sijaitsee ja miten saan sen tukittua. Onko siihen kiinnitettynä muita letkuja (jos niin mistä tietää että tilkitsee oiken letkun)

kiitos etukäteen vinkeistä
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

EGR löytyy puolan takaa moottorin oikealta puolelta kun autoa katsotaan edestäpäin. Otat siihen tulevan alipaineletkun irti ja tulppaan letkun vaikkapa ruuvilla + tipalla silikonia (tai jotain muuta tiivistävää ainetta).
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei tuo kyllä EGR-vialta vaikuta? :shock:
Japi
Viestit: 84
Liittynyt: 25 Maalis 2006 09:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Japi »

No eipä kyllä minunkaan mielestä, epäilisin sytytystä / sytkän ajoitusta ennemminkin (=kampiakselin asentoanturi, nokka-akselin asentoanturi, puola...)
ikonto
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Joulu 2006 08:54
Paikkakunta: Kouvola

vielä

Viesti Kirjoittaja ikonto »

Niin ja yksi huomio vielä.
Kun auto käy tyhjäkaynnillä (on moottori sitten lämmin tai kylmä) ja painat kaasun pohjaan, niin mitään ei hetkeen tapahdu, voi sanoa että melkein autosammuu, muutaman sekunnin kulutta ottaa kyllä kierroksia.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos kammen anturi sökö niin yleensä ei edes käynnisty!
Tuo kyllä viittais häikkään jakopäässä? 8)
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2522
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Kaasuläpän anturi?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ikonto
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Joulu 2006 08:54
Paikkakunta: Kouvola

vielä

Viesti Kirjoittaja ikonto »

Tarkemmin kateltuani konehuoneeseen, kuulin pientä suhinaa auton käydessä. . Huomasin että virranjakajan alapuolella on jokin kumiletku jossa on T-haara, tuosta T-haarasta se sihinä kuului, siinä oli pieni reikä. Kokeilin paikata sitä ja teippasin sen suht kunnolla.

Kun sain tukittua reijän, käynnistin auton. Huomasin eron heti. Kun polkasi kaasun pohjaan, niin heti kierrokset nousi.

Vieläkin silti kylmänä auto nykii, eikä tunnu jotenkin ottavan kaikkia tehoja kun lähtee kiihyttämään.

Vielä en ole tukkinut tuota egr-letkuja. Pitäisi varmaan sekin kokeilla, mutta pitäisi saada tietää mikä letku sieltä tukitaan. Eli mikä "nykästään" pois ja tukitaan. Tuohon jos saisi vielä selvennystä (olisiko jossain kuva ko. venttiilistä ja kertomus mikä letku tukitaan)
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2522
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Ota vaan letku egr ventteelistä irti ja ruuvi letkun päähän.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ikonto
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Joulu 2006 08:54
Paikkakunta: Kouvola

niin

Viesti Kirjoittaja ikonto »

Hmm... tarviikos siihen egr-venttiiliin letkun tilalle mitään laittaa? siis tukkia sitä reikää?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2522
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

itse venttiilissä olevaa reikää ei tarvitse tukkia varsinkan jos kone ei ime ilmaa siitä(Kalvo rikki).
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Joo. Taitaa olla vuoto jossakin alipaine letkussa.

VAG:n vehkeissä nuo oireet tiesi aina, että on alipaineletku vuoto.
Vastaa Viestiin