Mondeon vaikea ohjaus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Fordkauhu

Mondeon vaikea ohjaus

Viesti Kirjoittaja Fordkauhu »

Kukahan tietäisi apua ongelmaani? Minulla on 2003 Mondeo 2.0 Sedan. Ajettu hieman yli 50 tkm ja muuten erinomainen peli, mutta ohjaus on vaikea. Se on raskas, ikään kuin sitä kääntäisi hiekkapaperin päällä. Tai niin kuin siinä olisi pykälät. Se on niin tarkka, että keskikohtaa ei tunnu löytyvän, vaan auto menee vuoroin toiselle ja vuoroin toiselle puolelle. Mutkassa se haluaisi menne enemmän sisäkurvin puolelle kuin mitä tie on. Sitä saa hampaat irvessä ohjastaa, jos tie on vähänkään kalteva. Voisiko vika olla alapallonivelissä tai muissa ohjauksen osissa? Ongelma on kiusallinen. :cry:
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Mulla samaa vikaa (vai ominaisuus?). Olen kolme kertaa käyttänyt sitä Espoon Niittykummun merkkikorjaamolla, eivät ole saaneet kuntoon. Pykäliä ei mulla kyllä tunnu. Rasvasivat rattiakselin tms., kevensi ohjausta hetkeksi, mutta sitten ohjaus muuttui taas raskaaksi.

Ohjauksessa on selvää välystä.

Leveämmillä kesärenkailla ohjaus on raskaampi kuin normaalikokoisilla talvikumeilla.

Mitkä renkaat sulla on?
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minulla auttoi aurauksen lisääminen, oli kylläkin MK1! 8)
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Saahan kulmia säätämällä väljiä piiloon, mutta itse klappia sillä ei korjata.

Mutta nyt kun luin topikin aloittajan viestin uudelleen niin tosiaan kannattaisi hänen käydä kulmat säädättämässä.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Re: Mondeon vaikea ohjaus

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

Fordkauhu kirjoitti:Kukahan tietäisi apua ongelmaani? Minulla on 2003 Mondeo 2.0 Sedan. Ajettu hieman yli 50 tkm ja muuten erinomainen peli, mutta ohjaus on vaikea. Se on raskas, ikään kuin sitä kääntäisi hiekkapaperin päällä. Tai niin kuin siinä olisi pykälät. Se on niin tarkka, että keskikohtaa ei tunnu löytyvän, vaan auto menee vuoroin toiselle ja vuoroin toiselle puolelle. Mutkassa se haluaisi menne enemmän sisäkurvin puolelle kuin mitä tie on. Sitä saa hampaat irvessä ohjastaa, jos tie on vähänkään kalteva. Voisiko vika olla alapallonivelissä tai muissa ohjauksen osissa? Ongelma on kiusallinen. :cry:
kannattaa käydä pyörän suuntauksessa näissä ei tehdä sitä uutena vaan osat on miten on on ollut suuriakin heittoja
Vastaa Viestiin