Etupyörän laakerin vaihto [MK4Escort]

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
TUC2
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Helmi 2006 21:13
Paikkakunta: Keskisuomessa

Etupyörän laakerin vaihto [MK4Escort]

Viesti Kirjoittaja TUC2 »

Kysymys alempana ..
Viimeksi muokannut TUC2, 04 Marras 2006 17:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
arska82
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Lageri rikki! Näin oli ainaki tselläni ku samanlaista rutinaa piti. Ei ole paha homma vaihtaa itse jos vaan on joku paikka. 8)
Up The Irons!
Elmeri -74
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Voi muuten olla vähän pahempi vaihtourakka jo edessä jos on vaan ajettu tohon pisteeseen asti. Ja tarvitsee uusia sitten vähän muutakin kuin ne laakerit.
Euratom
Viestit: 48
Liittynyt: 30 Loka 2006 11:34
Paikkakunta: susiraja

Viesti Kirjoittaja Euratom »

Oliko sulla ennen tuota lukkiutumista mitään puoltamis ongelmaa tai muuta vastaavaa?

Itellä on outo puoltamis ongelma nelos koppasessa escortissa josta keskustelua alusta osiolla. Vetää kuskin puolelle aina välillä, ongelma korostuu talvella, joten oisikkohan tämä laakeri minullakin menossa? :roll:
TUC2
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Helmi 2006 21:13
Paikkakunta: Keskisuomessa

Viesti Kirjoittaja TUC2 »

Euratom, kyllä näinkin voisi sanoa. Auto on ollut todella levoton ajettava, mutta luulen sen johtuvan aurauskulmista :( Veti välillä vasemmalle kyllä. Ja nyt tietenkin ihan selvästi kun kuskinpyörä ei ollut oikein mukana pelissä niin .. :o :roll:


No ei auta, pakko lähteä varmaan purkamaan ja katsomaan mikä mättää. Eihän sitä voi näin netin välityksellä asiaa näkemättä ja kuulematta sen tarkemmin kertoa missä vika ON, mutta kiitoksia arvioista kuitenkin :)

Puoltaminen "väheni" ralliratin vaihdolla kun tuli jäykempi ohjaus.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No on se melko varma tapaus jos on jurnuttanut ja puoltanut jo pitkään ja nyt kilahti jumiin niin laakeri on mennyt.

Kannattais melkeen jo ottaa työn alle kun alkaa puoltamaan/ jurnuttamaan :roll:
Tietysti aina on muitakin mahdollisuuksia... Mutta nekin selviää kun ottaa pyörän irti ja tutkii.
Laakeri vian saattaa kyllä pystyä paikallistamaan jo sill kun nostaa kulman ilmaan tunkilla ja koittaa ylä ja alareunasta kiinni ottamalla nitkuttaa rengasta. Jos on klappia niin melkein on laakeri menossa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
TUC2
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Helmi 2006 21:13
Paikkakunta: Keskisuomessa

Viesti Kirjoittaja TUC2 »

Laakerissa "pientä" välystä havaittavissa :o :oops:
Avatar
arska82
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja arska82 »

Itselläni rupes kerran joulureissulta Helsinkiin palatessa Heinolan kohalla laakeri jurisemaan. Pääsin onnellisesti kotiin, ja seuraavana päivänä kun olin ajamassa tallille vaihtamaan laakeria niin tallin pihaan käännyttäessä leikkas laakeri kiinni. Pienestä oli kiinni. :shock:
Up The Irons!
Elmeri -74
TUC2
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Helmi 2006 21:13
Paikkakunta: Keskisuomessa

Laakerin vaihto

Viesti Kirjoittaja TUC2 »

Moro,

korjausopasta ei ole joten joudun turvautumaan taas apuunne. Kuuluuko laakereiden väliin jonkinnäköinen holkki joka estää laakereita puristumasta liian tiukalle kun keskimutteri vedetään KIINNI? Vetonivel pohjaa itselläni nimittäin laakeriin, eikä siihen napaan.. joka johtaa siihen että kun keskimutskun vetää kiinni, niin laakerien rullat puristuvat mahdollisesti ulkokooliin.. eli mitä helvettiä. Vai onko tuo aivan niinkuin pitääkin ?
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Siellä laakeripesässä kuuluu olla sellainen pieni polanne jota vasten laakerit sitten lopullisesti jää.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Laakeri tosiaan vedetään KIINNI, niin silloin pitäisi olla tiukkuuden juuri sopiva. Mitään säätöä ei ole, napa vain kiristyy akselille pohjaan saakka, ei se sisäkoolien paineeseen stoppaa.
Vastaa Viestiin