Vetoakselin laakerin vaihto sierraan

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
mukila
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Syys 2005 17:52
Paikkakunta: Huittinen

Vetoakselin laakerin vaihto sierraan

Viesti Kirjoittaja mukila »

Minkämoinen työmaa on? Vetoakselit on laipoilla.Miten vetoakselin tyngän saa irti murikasta? Käykö työnnettävillä vetareilla olevasta perästä laakeri? Miten laakeri irroitetaan? Auttakaa, ettei tarvitse paljon turhaa työtä tehdä.
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

vetarien tumppien C-sokat on perän sisällä. eli takakansi irti niin pitäs löytyä. melko hankala homma ilman kunnon työkaluja.
2.9i
Feel The Difference.
mukila
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Syys 2005 17:52
Paikkakunta: Huittinen

homma jo tehty

Viesti Kirjoittaja mukila »

Homma tehty jo, ja vain huomatakseni, ettei laakerissa ollut vikaa. Vika on kuluneissa murikan kuorissa, ja vetoakselissa. Siis paikka josta vetoakseli menee sisään, jossa ei ole laakeria, on kulunut, ja vetoakseli pääsee elämään sivusuunnassa, painaen päässä kiinni olevaa pientä hammaspyörää toista vasten voimakkaasti, aiheuttaen tärinää 60-90 km/h nopeudessa. Phuuh. Korjata vikaa ei voi, kuin vaihtamalla murikan.
Mites kun mulla on toi perä 3,92 välityksellä, ja laippavetareilla, enkä haluaisi välitystä muuttaa. Sopiiko työnnettävillä vetareilla oleva murikka tonne paikalleen, niin että, ottaisin välityksen tosta vanhasta, ja säilyttäisin laippavetarit? Eli oikeestaan ottasin työnnettävillä vetareilla olevasta vain perän valumotin, eli sen missä iso lautaspyörä, ja pienet hammaspyörät on kiinni.
Älkää välittäkö, en ymmärrä itsekään kirjoittamaani :lol:
Vastaa Viestiin