Focuksen etujarrut

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Focuksen etujarrut

Viesti Kirjoittaja jallari »

Onkohan levyjen + palojen vaihtamisessa jotain kommervenkkeja odotettavissa? Tarviiko jotain erikoiskaluja?
Kiitos.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Satulan liukupultit on kuusiokolokannoilla. Ihan simppeli homma, itse vaihdoin omaani noin tunnissa eteen laikat ja palat. Toiselta puolelta tippui levy huutamalla irti, toisella puolella tarvittiin lievää väkivaltaa.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
kusti_
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Kesä 2006 08:18

Viesti Kirjoittaja kusti_ »

Noitten liukupulttien "toisellapuolella" on myös hahlo, mitä itte pitelin jakarilla...oli hiukan :shock: tiukassa. Aluksi kun yritin kuusiokolo avaimella, niin ei jaksanu kunnolla pidätellä.
Levyt olivat kiilautuneet kovastikin kiinni ja isompaa lekaa tarvittiin -sekään ei auttanut- piti sitten kiilaamalla levyn ja kannakkeen väliin nakutella meisseli ja sillä vängätä irti. Mitään erikoiskaluja ei tarvinnut.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä jouduin irroittaan toisen levyn "nuorisovasaralla" koputtelemalla ihan olan takaa, meni puolen vuoden päästä laakeri, oiskohan nuilla yhteyttä vai pelkkä sattuma? :shock:
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

vasaralla koputellessa laakeri saa siipeensä enemmän tai vähemmän... voihan sitä yrittää vaimentaa pitämällä painavaa "moskaa" napaa vasten, mutta. itse sovelsin varovasti lyijy-lekalla, tuli vähän pehmeempiä osumia. ihmeesti ne on kiinni, kun mikään sovitekaan ei erikoisesti ahista.

joskus kuvittelin että kuntohuollossa tehtävä "jarrujen purkaminen ja puhdistus" tarkoittaisi myös levyjen irtikäyttämistä, mutta en kuvittele enää.

täytyy kyllä sanoa että FORDin omat osat ovat hinnaltaan kilpailukykyisiä ja autossa oli jarrut heti taas vaihdon jälkeen ensi metriltä alkaen.

edit : se kuusiokolo on 7mm - varsin yleinen, mutta oli tallella muinaisesta Sierran levyjen vaihdosta, heh
[2019] Focus-03 1.6 (230 tkm>), S-max-08 tdciA (236 tkm>) + Esco mk1 4D + Esco mk1 2D + Sierra mk1 ..
[2017] Focus-99 1.8 tddi (346tkm > myyty), Focus-03 1.6 (164tkm>), S-max-08 tdciA (169tkm>) + Esco mk1 4D + ..
Vastaa Viestiin