Ohc sierran lämpö? ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Ohc sierran lämpö? ongelma

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Elikkäs sellasta murhetta ilmassa kun lämpenee niin rupeaa käymään muutamalla pytyllä, kylmänä toimii hyvin. Voiko johtua tulpista, lämpöarvoista ei oo hajua. Samalla kun käynti sekoaa alkaa työntämään kummallista vaaleaa utua putkesta. Sitten kun taas jäähtyy niin toimii hyvin. Lähes kaikki on vaihdettu/kokeiltu toimivilla osilla.

Niin ja kone on 2.1 kaasari, taitaa olla -85. Joillakin kun on tapana kysyä ekana sitä.. huoh
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Valkonen savu viittaisi siihen, että polttaa jäähytysnestettä. Eli jos lämmetessä alkaa kansipahvi pikkasen vuotamaan pariin sylinteriin, voisi aiheuttaa tommosta.
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Se ei vaan hukkaa nestettä, sehän siinä ihmetyttää. Siis lämpönen on oikeestaan kuuma, rallipeli on kyseessä. Eli kierrosta annetaan riittävästi. Ja tulpanrei'istä kurkin niin ei kiiltäny männät yhtään. :shock: Muutenkin melkonen henkimaailman vekotin koko riesa.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

Ideoita otetaan vastaan edelleen..
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
caddy
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja caddy »

Oltsu kirjoitti:Ideoita otetaan vastaan edelleen..
ootko kokeillu joillain muilla kynttilöillä
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

caddy kirjoitti:
ootko kokeillu joillain muilla kynttilöillä[/quote]

Kahdet on nyt ollu, lämmöltään samanarvoiset. Sitä tässä vähän on mietiskelly josko vois siitä johtua. Kun samat oireet tulee aina kuumana.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Tai venttiilit kantaa..
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

country sedan kirjoitti:Tai venttiilit kantaa..
Eikös pitäis olla ongelmaa myöskin kylmällä koneella sillo? Ei vaikuta kovin todennäköiseltä.
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
tursas
Viestit: 4020
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

....

Viesti Kirjoittaja tursas »

...mä jaksan aina tarjota sitä mukavaa automaattiryyppy sanaa (pistä Haku)

....siis se ei toimi ja se saa liikaa bensaa ku kone on lämmenny...onkos ne tulpat ihan mustat tai peräti vähän märät ku se alkaa pätkimään ja/kun oot niitä vaihtanu koneeseen ?

...ja mites menee sen imuilman esilämmityksen kanssa, onkos sekin aina päällä...= tukehtuu lämpimänä ?

....ja menikös tossa mallissa kans se huohotinletku sieltä venttiilin kannelta sinne ilmanputsariin ennen kaasaria....se nimittäin sylkee sinne lämpimällä koneella sitä öljynsekaista ilmaa = väljä kone ?....

tässä pari ideaa... :roll:

Ai niin kysyitkös tulppien lämpöarvoja Haynes ja suomalainen sierrakirja tarjoo näitä kahta:

Spark plugs
Make and type:
All models except 1.8 CVH, CVH (R6A), 2.0 DOHC and P100 . . . . . . . . Champion RF7YCC (0,8 mm kärki) or RF7YC (0,7 mm) :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Oltsu
Viestit: 62
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:59
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Oltsu »

tursas kirjoitti:...mä jaksan aina tarjota sitä mukavaa automaattiryyppy sanaa (pistä Haku)

Ei ole. Mitä sitä ryypyllä tekee.

....siis se ei toimi ja se saa liikaa bensaa ku kone on lämmenny...onkos ne tulpat ihan mustat tai peräti vähän märät ku se alkaa pätkimään ja/kun oot niitä vaihtanu koneeseen ?

Mustat oli viimeeks ku otin irti, johtu siitä kun yks tulppa paskana ja ei käyny. Kone siis ei oo lämmin vaan kuuma.

...ja mites menee sen imuilman esilämmityksen kanssa, onkos sekin aina päällä...= tukehtuu lämpimänä ?

Ei ole sellaistakaan.

....ja menikös tossa mallissa kans se huohotinletku sieltä venttiilin kannelta sinne ilmanputsariin ennen kaasaria....se nimittäin sylkee sinne lämpimällä koneella sitä öljynsekaista ilmaa = väljä kone ?....

Ei ole ilmanputsarikoteloa, huohotus menee koneen alle. Ja kone on vähän aikaa sitten kunnostettu.

tässä pari ideaa... :roll:

Ai niin kysyitkös tulppien lämpöarvoja Haynes ja suomalainen sierrakirja tarjoo näitä kahta:

Spark plugs
Make and type:
All models except 1.8 CVH, CVH (R6A), 2.0 DOHC and P100 . . . . . . . . Champion RF7YCC (0,8 mm kärki) or RF7YC (0,7 mm) :roll:

Vähän pakko ruveta olemaan tulpista kiinni, kuulemma viriviri vehkeissä käytetään järjestään kuumempia tulppia.

Lisää vaan ideoita tulemaan. Vähän kaikkea on vaihdeltu, virranjakaja kokonaisuudessaan, puola, sytkäboksi jne. Ei auta oikein mikään..
Sierra 2.0i dohc -92 ajettu paljon, viikossa 1200km
Vastaa Viestiin