Ajaminen järvessä..

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Ajaminen järvessä..

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No en nyt oikeasti oo ajanut järveen vielä :)
mutta isoon lätäkköön,ja ihmettelin että mihin hittoon jarrut hävisi ja miksi.
Sitä oon pitäny itsestään selvänä että jarrut ei oikein ota
mutta kun poljin painui aivan pohjaan,eikä noussut pumppaamallakaan takaisin!
Kellään tietoa miksi?? Odottelin puolisen tuntia ennenkuin lähdin seuraavalle reissulle,kyllä sillä kotiin ajeli ilmankin jarruja ja sitten ne palautuivat ihan itsekseen,ja toimineet taas niinkuin pitääkin ettei mitään ongelmaa
mutta kun en millään tajua miksi se pedaali meni niin syvään.
Palat on melkein uudet,ettei pitäis pystyä painumaan liian uloskaan..
tehostimen tosin vaihdoin jokunen päivä sitten,enkä ilmannut,kun ei tuntunut tarvetta,ottivat ihan ylhäältä parin polkaisun jälkeen eikä jälkeenpäinkään
tullut muutosta ennen tuota lätäkköä,jokusen päivän ajelin.
Eli Janzamar on pihalla kuin lumiukko tammikuussa.
ei sieltä mitään junia t...
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Re: Ajaminen järvessä..

Viesti Kirjoittaja terppi »

janzamar kirjoitti:No en nyt oikeasti oo ajanut järveen vielä :)
mutta isoon lätäkköön,ja ihmettelin että mihin hittoon jarrut hävisi ja miksi.
Sitä oon pitäny itsestään selvänä että jarrut ei oikein ota
mutta kun poljin painui aivan pohjaan,eikä noussut pumppaamallakaan takaisin!
Kellään tietoa miksi?? Odottelin puolisen tuntia ennenkuin lähdin seuraavalle reissulle,kyllä sillä kotiin ajeli ilmankin jarruja ja sitten ne palautuivat ihan itsekseen,ja toimineet taas niinkuin pitääkin ettei mitään ongelmaa
mutta kun en millään tajua miksi se pedaali meni niin syvään.
Palat on melkein uudet,ettei pitäis pystyä painumaan liian uloskaan..
tehostimen tosin vaihdoin jokunen päivä sitten,enkä ilmannut,kun ei tuntunut tarvetta,ottivat ihan ylhäältä parin polkaisun jälkeen eikä jälkeenpäinkään
tullut muutosta ennen tuota lätäkköä,jokusen päivän ajelin.
Eli Janzamar on pihalla kuin lumiukko tammikuussa.
Tottahan ne ilmata kannattaa aina, kun joku putki tai letku on jostai syystä auki.. :)

Mut en toho vesihommaan keksi kyl mitää.. :|
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Pitäishän nuo ilmata,ja tuli pyöränlaakerin vaihtokin taas ajankohtaseksi,vasemman laitoin jokunen viikko sitten jo,mutta nyt tuo toinenkin puoli sitten,siinä samallahan nuo joutuu laittamaan.
Tuo pedaalijuttu vielä,niin ajoin siihen lätäkköön kylmillä jarruilla,kun puolen tuntia sitä ennen meni kaupassa ollessa.
Eli ei kovin rajua lämpötilan vaihteluakaan voinut oikein olla..
ei sieltä mitään junia t...
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Outoa.. Hyvin outoa...
Tosta vesi lätäkköön ajamisesta tuli mieleen ku yks tuttu kolarikorjaaja sano et on silläkin ollu aika monia uusia autoja fixattavana mistä on menny pyörän kulmat ihan vituiks ku on ajanu vauhdilla vähän isompaan lätäkköön.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo on kyllä lekentaa! :D
Mutta joskus vanhat jarruletkut, siis ne joustavat kumiset, voi antaa senverran periksi että poljin menee pohjaan kun märät jarrut ei jarruta kunnolla! 8)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jarruletkut vois tietysti joka tapauksessa olla ihan hyvä vaihtaa.
Ei mitään käsitystä niitten iästä,vaikka olis vielä alkuperäset
paikallaan :)
ei sieltä mitään junia t...
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

Jos ei muuta niin saa ainakin kierot jarrulevyt :P
Derek80334
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Helmi 2006 08:19
Viesti:

uhh

Viesti Kirjoittaja Derek80334 »

Monteonisti kirjoitti:Tuo on kyllä lekentaa!
Okay if you say so. :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kokemus puhuu! :D
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Eihän jarrutehostimen vaihdon jälkeen ole mitään syytä ilmata kun ei nestepuolta ole tarvinnut aukoa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Ei munkaan mielestä mistään päässyt ilmaa,putket oli kyllä irti
kun vaihdoin koko paketin.
Aikasemmin vaihdoin laakereita ja paloja enkä silloinkaan ilmannut mitään..ja olis taas edessä apparin puolen laakerin vaihto,
ja taka-akselin. Kaipa tuo ilmaus tulee samalla touhuttua ihan perusteellisesti,uudet nesteetkin sitten.
Kyllä tuo silti ihmetyttää,tosiaan kylmät jarrut ja melkein suoraan parkista syvään lätäkköön kun nuo jarrut lähti tauolle.
Joku 4-5 km ajoa jonka aikana ei tulleet takaisin,sitten noin tunnin verran parkissa..seuraavalle reissulle olivat suvainneet palata jonka jälkeen toimineet moitteetta.
Kaipa nuo rempat tulevalla tai sitä seuraavalla viikolla tulee tehtyä.
Hyvin tuo vanhus on toiminut kaiken kaikkiaan,mitä nyt itse rikoin edellisen koneen.. :oops: ..enkä avatessa löytänyt mitään vikaa siitäkään :roll:
luulin että kansi tai pahvi meni,mutta ei niissä mitään vikaa ollut.
Alakertaa en oo jaksanut kattoa ollenkaan..männissä ei ainakaan ollut reikiä.
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin