Perästä kuuluu kolinaa.. Mondeo 1.8 -01

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
89281
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2006 09:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Perästä kuuluu kolinaa.. Mondeo 1.8 -01

Viesti Kirjoittaja 89281 »

Ostin kyseisen auton noin kuukausi sitten merkkiliikkeestä.

Viikon verran olen kuunnellut takaa kuuluvaa kolinaa ja ajattelin kysyä neuvoa viisaammilta.

Aluksi uskoin, että ääni kuuluu vain kontissa kolisevista tavaroista, mutta näin ei ollutkaan.. Eilen tyhjensin koko kontin ja otin varulta vararenkaankin pois. Nämä toimenpiteet eivät kolinaa hillinneet.

Kolina ei ole jatkuvaa. Usein kolahdukset kuuluvat esimerkiksi toisen pyörän joutuessa epätasaiselle tienpinnalle tai ajettaessa kaivonkannen yli.

Onko jollakin antaa vinkkiä, mistä vikaa tulisi etsiä, minkä hintaisesta projektista on kysymys jne. Osaa sitten ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen :wink:

Kiitos jo etukäteen!
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

pakoputki kunnolla kiinni? vai olisko joku pusla loppu.. Viisaammat kertokoon
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Mulla pientä kolinaa aiheuttivat irronneet käsijarruvaijerit..tukivarressa on kiinni tälläiset muovit jonka läpi vaijeri kulkee ne ovat useis kuluneet hajalle ja näin vaijeri heiluu tuolla kuinka sattuu.Kannattaa tarkistaa myös tämä.
Saab 9-3 2,2 Tid
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

mulla kolis mondeossa pitkittäinen taka tukivarsi kun oli vääntynyt
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

veltto kirjoitti:Mulla pientä kolinaa aiheuttivat irronneet käsijarruvaijerit..tukivarressa on kiinni tälläiset muovit jonka läpi vaijeri kulkee ne ovat useis kuluneet hajalle ja näin vaijeri heiluu tuolla kuinka sattuu.Kannattaa tarkistaa myös tämä.
Sama homma täälläpäin, suosittelen kattomaan!
Transit 2.2tdci 2011 140
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

Koiranluita on myös joku vaihtanut, mutta löytyykö niitä takaata... Vai oliko vaan etupäässä.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
kamppi74
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Maalis 2006 20:20

Re: Perästä kuuluu kolinaa.. Mondeo 1.8 -01

Viesti Kirjoittaja kamppi74 »

89281 kirjoitti:Ostin kyseisen auton noin kuukausi sitten merkkiliikkeestä.

Viikon verran olen kuunnellut takaa kuuluvaa kolinaa ja ajattelin kysyä neuvoa viisaammilta.

Aluksi uskoin, että ääni kuuluu vain kontissa kolisevista tavaroista, mutta näin ei ollutkaan.. Eilen tyhjensin koko kontin ja otin varulta vararenkaankin pois. Nämä toimenpiteet eivät kolinaa hillinneet.

Kolina ei ole jatkuvaa. Usein kolahdukset kuuluvat esimerkiksi toisen pyörän joutuessa epätasaiselle tienpinnalle tai ajettaessa kaivonkannen yli.

Onko jollakin antaa vinkkiä, mistä vikaa tulisi etsiä, minkä hintaisesta projektista on kysymys jne. Osaa sitten ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen :wink:

Kiitos jo etukäteen!
Itellä oli sama vika! Oli ne kallistuksen vakaajan nivelet välijät.Makso muistaakseni 30e kpl.
mondeo 01
transit 91
monteo
Viestit: 83
Liittynyt: 08 Helmi 2005 11:03

Viesti Kirjoittaja monteo »

250tkm ajettu Mondeo. Osaisikohan kukaan sanoa, mikä kolisee, kun kolina tulee -01 sedan mondeossa takaa ylhäältä? Kun siellä istuu, melkein korvan juuressa kolisee.

Toinen paikka mikä pitää ääntä on etupää. Kun ajaa kuopasta, loivastakin, edessä ikäänkuin kloksahtelee ja klonksahtelu tuntuu ratissa. Tuntuu että ohjaus ei ole enää ihan niin hyväkään kun 50tkm sitten.
Mikä voisi olla siellä vikana?
-06 mondeo
essapant
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Maalis 2006 17:36
Paikkakunta: Nivala

sopivasti kulunut iskari

Viesti Kirjoittaja essapant »

pitää sellaista ikävänkuuloista kolinaa. Saattaa olla, että se toimii muuten hyvin, ainoastaan kolisee. =vaihtokypsä. Katoppa miten vanhan näköiset iskarit ovat päällepäin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Takaa ylhäältä kait iskari. Edessä koiranluu tai tukivarren pusla. 8)
kamukamu2
Viestit: 32
Liittynyt: 07 Elo 2006 21:48
Paikkakunta: jyväskylä

jeps

Viesti Kirjoittaja kamukamu2 »

suklaa-auto kirjoitti:mulla kolis mondeossa pitkittäinen taka tukivarsi kun oli vääntynyt
sama homma myös täällä.
hain uuden etupuslan ja koitan suoristaa tangon.
saas nähdä kuinka käy :D
Vastaa Viestiin