Fiesta ST ja 195/55-16, kokemuksia?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Fiesta ST ja 195/55-16, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja theimala »

Alle tuli hankittua Fiesta ST -05 ja nyt on pientä rengasprobleemaa.

Lojuu ylimääräisenä 16" alut kesärenkailla, jotka ajattelin vaihtaa talvialuiksi. Ei viitsisi ihan mahdottoman matalaa talvirengasta laittaa, joten onko kokemusta, miten iso rengas mahtuu ongelmitta kyseiseen kinneriin? Onko 195/55-16 jo liian iso?

Laitoinpa tämän saman kysymyksen tuonne liimattuun rengastopicciin, mutta vastausta ei ole vielä löytynyt ja alkaa kohta kiirus puskemaan päälle päätöksen kanssa.

Kiitokset avustajille!
Midas
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Heinä 2006 19:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Midas »

Continentalilta löytyy 195/50/16 jotka ainakin meikäläisen kärryn alla mahtuvat pyörimään. Olen kyllä nähnyt juuri noita 195/55/16 yhdistelmiä, eli kyllä sinne voi varmaan sellaisetkin pistää.
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja theimala »

Midas kirjoitti:Continentalilta löytyy 195/50/16 jotka ainakin meikäläisen kärryn alla mahtuvat pyörimään. Olen kyllä nähnyt juuri noita 195/55/16 yhdistelmiä, eli kyllä sinne voi varmaan sellaisetkin pistää.
Jees, 185/55-16 -sarja olisi mieluiten hakusessa, mutta nekin ovat aika kiven takana -taitaa Contilta korkeintaan löytyä niitäkin. ST vaan sen verran matala ja halkaisijaakin tulee jo vakiokokoon verrattuna vajaa 4cm lisää, että olisi hyvä kuulla mahdollisista omakohtaisista kokemuksista.
Midas
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Heinä 2006 19:53
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Midas »

Niinhän se olikin. Muisti taas pätkii, kun eilen tuota continentalin sivua kattelin. :oops: Eli juuri nuo 185/55/16 on talvella alla ja hyvin mahtuvat pyörimään.
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja theimala »

Midas kirjoitti:Niinhän se olikin. Muisti taas pätkii, kun eilen tuota continentalin sivua kattelin. :oops: Eli juuri nuo 185/55/16 on talvella alla ja hyvin mahtuvat pyörimään.
Eli tuotakin profiilia pitäisi saada? Onko WinterVikingit vai kitkat?
JHE
Viestit: 47
Liittynyt: 17 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Iisalmi / Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE »

Kylläpä mulla on ainakin talvikiekot kokoa 195/55R16. Pitäisi sopia. Tosin mulla ei ainakaan ole madallettu.
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja theimala »

JHE kirjoitti:Kylläpä mulla on ainakin talvikiekot kokoa 195/55R16. Pitäisi sopia. Tosin mulla ei ainakaan ole madallettu.
Signaturesta päätellen ilmeisesti nimenomaan ST alla ja mahtuu pyörimään raapimatta? Ei ole itselläkään ST:n vakioalustasta yhtään tiputettu. Olisi kyllä loistohomma, jos noinkin "leppoisan" talvirenkaan saisi 16" vanteelle..
JHE
Viestit: 47
Liittynyt: 17 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Iisalmi / Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE »

theimala kirjoitti: Signaturesta päätellen ilmeisesti nimenomaan ST alla ja mahtuu pyörimään raapimatta? Ei ole itselläkään ST:n vakioalustasta yhtään tiputettu. Olisi kyllä loistohomma, jos noinkin "leppoisan" talvirenkaan saisi 16" vanteelle..
Itse en ole ajanut talvikiekoilla vielä, kun juuri auton hommasin. Mutta entinen omistaja niillä on yhden talven pörrännyt eikä missään hankausjälkiä näy, eikä se maininnutkaan asiasta mitään. Sen näkee sitten syksyllä.. :roll:

Toisekseen kesäkiekkoina 215/35R18 ja tilaa vaikka kuinka..
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja theimala »

JHE kirjoitti: Itse en ole ajanut talvikiekoilla vielä, kun juuri auton hommasin. Mutta entinen omistaja niillä on yhden talven pörrännyt eikä missään hankausjälkiä näy, eikä se maininnutkaan asiasta mitään. Sen näkee sitten syksyllä.. :roll:

Toisekseen kesäkiekkoina 215/35R18 ja tilaa vaikka kuinka..
Jep, onhan tuossa aikalailla paljon tilaa tuolla vakiosetilläkin (205/40-17).. Kiitokset avusta, pitää katsella josko sitä päätyisi vähän reilumpaan talvikumiin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös Fiestoihin 13-tuumaiset kunnon kumeilla ole parhaat kesät ja talvet? :shock:
JHE
Viestit: 47
Liittynyt: 17 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Iisalmi / Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JHE »

Monteonisti kirjoitti:Eikös Fiestoihin 13-tuumaiset kunnon kumeilla ole parhaat kesät ja talvet? :shock:
Luulempa että ST:hen ei sovi 13" vanteet ees paikoilleen..
JesseA
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Helmi 2006 15:50
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JesseA »

St:hen ei taida mennä ees 15" vanne, jarrut on sen verran isot.
theimala
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Heinä 2006 13:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja theimala »

JesseA kirjoitti:St:hen ei taida mennä ees 15" vanne, jarrut on sen verran isot.
Se vielä menee, mutta niistä tässä yritetään päästä eroon :wink:
Vastaa Viestiin