GAZ / SPAX Säädettävät iskarit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

GAZ / SPAX Säädettävät iskarit

Viesti Kirjoittaja esaq »

Kellään kokemuksia noista Gazzardin tahi Spaxin säädettävistä iskareista?
Ovatko nuo muuten pääasiassa kaasuiskareita?

Kuinkahan tuo säätö tapahtuu ja kestääkö siviilikäytössä..
Ajattelin hommata säädettävät gaz/spax linjalta ku tavalliset bilsteinit tulee samoihin hintoihin.
Viimeksi muokannut esaq, 21 Kesä 2006 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Eräs ralliharrastaja sanoo että Bilsteinin ei-säädettävät kaasut on paljon paremmat kuin GAZin öljy coiloverit.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Eli nämä 100-150€ hintaset gazzardit ja spaxit on nesteiskareita.. hmm.
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: GAZ / SPAX Säädettävät iskarit

Viesti Kirjoittaja TVR »

esaq kirjoitti:Kellään kokemuksia noista Gazzardin tahi Spaxin säädettävistä iskareista?
Ovatko nuo muuten pääasiassa kaasuiskareita?

Kuinkahan tuo säätö tapahtuu ja kestääkö siviilikäytössä..
Ajattelin hommata säädettävät mielummin ku billsteinin tavalliset ku saa samaan hintaa.
Ei oo vielä kokemuksia, mutta katu-eskoon just oon vääntämässä paikalleen spaxin säädettävia kaasu iskareita.
Säätö tapahtuu etutolpissa konehuoneesta säätö nupilla tolpan päästä, kuva iskareista http://www.tvracing.net/images/Etu%20iskarit.JPG
Ja taka iskareissa säätö on alasäiliön alareunassa, kuva taka iskareista http://www.tvracing.net/images/Taka%20iskarit.JPG
Uskoisin että kadulla kestää jos kerta kestää eekootakin ryttyyttää.

Noista iskareista riittää mielipiteitä niin monta kun on mielipiteen antajiakin, Esim. yks ralli kuski oli sanonu että "bilsteiniä ei pitäs missään nimessä mennä laittamaan ralli-autoon" Mutta pitäähän sitä jotain voida syyttää jos sattuu auto lipeemään...
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Yksi tuntemani rallimiäs totesi että bilsteinit on hyviä iskareita mutta esim eskoissa pakkaa olla joku kiinnityskohta heikko ja murtua helposti.. tiedä näistä..

Taidanpa tilata spaxit tai gazin säädettävät..
Mistä muuten hommasit ja mitä tuli hintaa?



edit. Yksi mahdollisuus olis myös TRD:n säädettävät iskarit. Nämä on Toyota Racing Development tuotoksia mutta valmistajina on muutamia hyvä maineisia merkkejä kuten bilstein...
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR »

esaq kirjoitti:Yksi tuntemani rallimiäs totesi että bilsteinit on hyviä iskareita mutta esim eskoissa pakkaa olla joku kiinnityskohta heikko ja murtua helposti.. tiedä näistä..

Taidanpa tilata spaxit tai gazin säädettävät..
Mistä muuten hommasit ja mitä tuli hintaa?



edit. Yksi mahdollisuus olis myös TRD:n säädettävät iskarit. Nämä on Toyota Racing Development tuotoksia mutta valmistajina on muutamia hyvä maineisia merkkejä kuten bilstein...
Tuolta tuli iskarit http://www.rallyracefin.fi/
Hintaa oli etupää 305,76€ pari ja takapää 203,84€ pari
TaunusTomi
Viestit: 31
Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
Paikkakunta: Compton (pori)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mulla on taunuksessa spax:n säädettävät iskarit,ei voi kyllä moittia..no alustaan on koitettu muutenkin panostaa mutta noi oli hyvä hankinta :)
jos laitteet hajoo,se on niiden heikkoutta...
Taunus 2,3v6 `73 g-rid`a
Taunus 2,0ohc `78
ex-Taunus 2,0v6 gxl `72
M-B 124 `93
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Pistäkäähän juttua tuntumasta lisää..

Vaikka tuo oma välikoppa ekkeri ei mikään supetykki ole, yritän kumminkin panostaa alustaan.. Mukava ajettavuus miellummin ku paljon tehoa.. Mutta näiden yhdistelmähän olisi paras :lol: :lol:
Tosin eihän suomessa saa ajaa kuin 120km/h :P

Joo ja olen ensikertaa autonrakennushomissa joten onko vielä ehdotuksia miten voisi helposti parantaa alustan tuntumaa..
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja Buster »

Itsellä suurimmat muutokset ajettavuuden suhteen on tullut kun on vaihtanut kaikki puslat alkuperäisiin, joka kerta on ollut eroa kuin yöllä ja päivällä.
Autoina ollut -86 sierra -86 Esco -90 Fiesta -94 Mondeo kaikkiin vaihdettu paljon puslia :D
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Takaveto Cossussa oli Spaxit edessä.
Vain hyviä muistoja, tosi löysästä kovaan riitti säätöä.
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Vastaa Viestiin