Ford Probe

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

toevone^ kirjoitti:mulla on ahdot 0,6 ja toimii erittäin hyvin... viimiset 2 vuotta.. mutta ei kai ne loputonta polkemista kestä...
ootko nostanu ahtoja turboruuvilla? ja onko muita virityksiä?
itse tota ilmanputsaria katoin tänää nii siihen meni jotain sähköpiuhoja? ajattelin olla koskematta, ennen kuin tiedän tarkasti mikä on mitäkin...

ja vielä, et kuinka korkeelle saa tehoja nostaa että toi vakioputki alkaa ahdistaa?
heräkulmanruhtinas
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2005 20:43
Paikkakunta: Heräkulma

Viesti Kirjoittaja heräkulmanruhtinas »

Joni88 kirjoitti:osaisko joku kertoo :o

ja sit viel, eilen ku kisattii yhen saabin kans, ni sytty yhtäkkii "anti lock" valo kojelautaan... mikähän se on ja mitä tarkottaa... kun ei proben käsikirjassa ees mainittu asiasta. sit ku käynnisti uusiks nii sammu se valo....
"Anti-Lock" tarkoittaa jenkiksi ABSsää. Pitäisi syttyä myös käynnistyksen yhteydessä, sekä "Brakes" valo myös. Sammuvat hetken kuluttua. Näin siis ainakin Thunderbirdissä.
Ford Thunderbird LX 302 1991
Mercury Gran Marquis Colony Park 302 1987
Ford Cortina 1600 Deluxe 1970

"Kaikkina aikoina, kaikissa paikoissa, ihmisten teot pysyvät samoina"

Heräkulman Ruhtinas
Fantasiamajuri
Näätälaivue, IV.Lentue
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

voicecoil kirjoitti:http://www.cardomain.com/memberpage/349840 , tuolla ihan hieno probe! on vaan viritys mennyt keljuiks kun ei ole tehoo tuon enempää.
itsellä kans tuollainen mutta v6 myllyllä :) eipä ole juuri moittimista ja tuolla V6 koneella suht ripeä kulkemaan ja alhaalta vääntää hienosti, myös pientä :lol: modausta kerennyt jo tulla itsetehtyä korisarjaa ym:

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 306083.jpg

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 306114.jpg

huom vain 2ensimmäisessä kuvassa 235/40R18 pyörät alla, muissa vielä pienet 215/35

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 926290.jpg

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 193512.jpg

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 424106.jpg

http://kiksu.irc-galleria.net/g/images2 ... 424036.jpg


vielä vähän kesken sisältä ja päältä.. tulossa kaikenlaista mitä ei nyt jaksa luetella... varsinkin sisältä vielä ihan kesken.. värinä on Mipan Blue efekt helmiäis väri, kuvissa ei oikein pääse oikeusiinsa :)


http://www.gti.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=8143 tuolla enemmän projektista
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Onpas komee Probe 8)
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ei pöhkömpi, mitä noista gti:n sivuilta löytyneistä projektikuvista näin, keulasta tulee vahvasti mieleen jokin uudempi pontiac... Ite en saanut noita kiksu.irg- sivuille linkitettyjä auki :evil: :cry: ....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Kessi kirjoitti:Ei pöhkömpi, mitä noista gti:n sivuilta löytyneistä projektikuvista näin, keulasta tulee vahvasti mieleen jokin uudempi pontiac... Ite en saanut noita kiksu.irg- sivuille linkitettyjä auki :evil: :cry: ....

Ne linkit aukee näin: klikkaat linkkiä--> aukee sivu jossa herjaa jotain--> linkki näkyy nyt otsikko tai hakupalkissa vai mikä ny lienee onkaan, niin lisäät välilyönnin linkin perään ja painaset entteriä. pitääs pelittää

Olipas sullaki Probe nätis kunnos, nami nami :P
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

GeeTee- kirjoitti:Ne linkit aukee näin: klikkaat linkkiä--> aukee sivu jossa herjaa jotain--> linkki näkyy nyt otsikko tai hakupalkissa vai mikä ny lienee onkaan, niin lisäät välilyönnin linkin perään ja painaset entteriä. pitääs pelittää

Olipas sullaki Probe nätis kunnos, nami nami :P
Kiitoksia neuvosta.. Nyt sain kuvat auki :mrgreen: ...

Omastani sen verran, et on väliaikais ratkaisuja; olis tarkoitus ens talvena istuttaa helmat saumattomiks ja poistaa listat sekä vaihtaa väri :wink: .... Niin ja tietenkin sisusta ja jotain "pientä" viriä konehuoneeseen...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

No niin... nyt saatii selville mikä tossa antilock valossa on. Kun se syttyy palamaan kesken ajon, niin abs-on pois päältä. en tiiä miks, mutta näin on. Ja nyt tuli uusi ongelma, välillä anti-lock valon palaessa kun jarruttaa niin ääntä kuuluu, mutta ei hidastu... kuuluu vaan sähköinen ininä. tälleen tapahtunu pari kertaa. Voiko palat olal lopussa? vai onko vika anturissa vai missä?

Niin ja tossa just dumpin asensin ja otan bypassin pois, niin mistä huomaa että jos kone vetää liian rikkaalle/laihalle? huomaako käynnistä tjsp?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti:No niin... nyt saatii selville mikä tossa antilock valossa on. Kun se syttyy palamaan kesken ajon, niin abs-on pois päältä. en tiiä miks, mutta näin on. Ja nyt tuli uusi ongelma, välillä anti-lock valon palaessa kun jarruttaa niin ääntä kuuluu, mutta ei hidastu... kuuluu vaan sähköinen ininä. tälleen tapahtunu pari kertaa. Voiko palat olal lopussa? vai onko vika anturissa vai missä?

Niin ja tossa just dumpin asensin ja otan bypassin pois, niin mistä huomaa että jos kone vetää liian rikkaalle/laihalle? huomaako käynnistä tjsp?
Kannattaa ilmanmuuta tarkistaa palojen kunto...

Onko tuoi asentamasi dumppi säädettävä?? Siinä ei oikeastaan muuta, mut jos on liian löysä jousi, niin ei jaksa avautumisen jälkeen sulkeutua----> imee ilmaa dumpin kautta koneelle jolloin ilmamäärämittari ei anna todellista tietoa ilmansaannista--->käy laihalla.... Eli tarkista että dumppi varmasti sulkeutuu (näkee useimmista malleista männänliikkeen niistä ilman ulostulo reijistä :wink: )....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

aluks oli liian löysä jousi, ei oikee pysyny tyhjäkäynnillä päällä, sit laitoin jäykemmän (mukana 3 erijäykkyistä; alkuksi oli keskimmäinen) ja silti imi ihan hiukan ilmaa, sit laitoin ''prikan'' jousen alle ja nyt toimii aika hyvin... ei ime ilmaa, eli pitäs olla säädöissä... pitääpä sitte huomenna tarkastaa noi jarrupalat... ajattelin vielä laittaa yhen prikan tonne dumpin jousen alle varmuudeks, koska eihän siitä mitään haittaa oo? mielummin oon täysin varma ettei ime ilmaa...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Joni88 kirjoitti:mielummin oon täysin varma ettei ime ilmaa...
Juurinäin... Kyllä se dumppi siellä tarpeeks jaksaa avautua, jos pihinät kuuluu, eikä turbo jää kikattelemaan omiaan....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

juu kyllä pihinät kuuluu eikä kikattele omiaan... ainoo mikä "vika" tuli esiin nii on, ettkä ku ajelee, ehkä vähä rivakammin nii sit ku pysähtyy valoihin nii kierrokset menee tyhjäkäynnillä 500rpm ja nousee sit sinne normaalii... on ehkä 0.5-1s siell 500rpm kohdal... en tiiä mistä kyse, mutta onko jokin huonosti kiinni yms ?
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

Joni88 kirjoitti:juu kyllä pihinät kuuluu eikä kikattele omiaan... ainoo mikä "vika" tuli esiin nii on, ettkä ku ajelee, ehkä vähä rivakammin nii sit ku pysähtyy valoihin nii kierrokset menee tyhjäkäynnillä 500rpm ja nousee sit sinne normaalii... on ehkä 0.5-1s siell 500rpm kohdal... en tiiä mistä kyse, mutta onko jokin huonosti kiinni yms ?
tähän haluisin varmennusta...
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

mul oli itellä probes toi sama ongelma ja siel vuosi imusarjalle menevä viimeinen mutka.oli pieni hius halkeema.
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

robe kirjoitti:mul oli itellä probes toi sama ongelma ja siel vuosi imusarjalle menevä viimeinen mutka.oli pieni hius halkeema.
siis vuosiko ne pikkuletkut siellä kaasuläpän vieressä vai se iso letku?
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

kaasuläppäkotelolle menevä iso "supistemutka".(musta)
ei oo muuten sama kun mazdassa ja maksao 85 e 2viikon toimitus ajalla.
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

robe kirjoitti:kaasuläppäkotelolle menevä iso "supistemutka".(musta)
ei oo muuten sama kun mazdassa ja maksao 85 e 2viikon toimitus ajalla.
noniin... annappa paikka/liike josta tilasit osan... meinaan menee huomenna tilaukseen jos/kun on sama vika...
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

ostin sen fordin merkkiliikkeestä.ei ollu muualla ainakan tampereella joten taitaapa olla ainoo vaihtoehto.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ite veikkaisin syypääksi sitä dumppia, eli sulkeutuu sittenkin liian hitaasti ja päästää laihalle :? .... Oliko sama vika ennen sen dumpin asennusta??? Toinen aiheuttaja vois olla jarrujen alipaine systeemi tms.???
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
robe
Viestit: 54
Liittynyt: 06 Marras 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja robe »

jos se sattuukin oleen joku ahtimeen liittyvä osa niin mulla on ylimääräsenä koko alkup.ahtimen ohjaus..ym..
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

jeps, no pitää kattoo kun auto tulee huollosta:P korjaavat jarrut yms siellä kun en ite oikee vikaa löytänyt. abs valo syttyy ja jarrut lukkiutuu ja sit välil ku polkee jarruu nii kuuluu vaa ininää... laittaa samalla kartiosuodattimen ja säätää seoksen... pitää samalla sanoo että kattoo jos on dumpista kii... ja ennen dumppia toimi loistavasti...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No poista dumppi ja kokeile miten toimii ilman, sillähän se ratkee erittäin helposti.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

mielummin laitan dumpin jousen välii vielä isomman prikan että on jäykempi vielä. se on paljon helpompi/halvempi ratkasu ku ostaa kokonaa uus silikoniputki joka on taivutettu ja kokeilla sen kanssa....
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

Kessi kirjoitti:Ite veikkaisin syypääksi sitä dumppia, eli sulkeutuu sittenkin liian hitaasti ja päästää laihalle :? .... Oliko sama vika ennen sen dumpin asennusta??? Toinen aiheuttaja vois olla jarrujen alipaine systeemi tms.???
Kaveri osti joskus dumpin ja siinä dumpin päässä on sellanen ihmeen ruuvattava suutin, josta lähtee imusarajalle joku pikku letku. liikkeessä sano et sitä suutinta ei saa kiristää/löysätä muuten ei saa autoa käymää kunnolla??
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
Joni88
Viestit: 53
Liittynyt: 08 Touko 2006 11:02

Viesti Kirjoittaja Joni88 »

mulla ei oo kannessa mitää säädettävää, kyseessä siis tommi's billet dumppi, joita saa autoracingista...
Vastaa Viestiin