Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kd kirjoitti:
Tuli mieleen että saattaisi olla koiranluu eli kallituksenvakaajan tukitanko, jos näistä Mondeoista nyt sellaista löytyy. Ne ääntelee usein hiljaisessa vauhdissa kiharaisella tiellä. Ainakin yhden tutun uuteen Mondeoon oli sellaiset vaihdettu, mutta en tiedä oliko eteen vai taakse...
Ei vaikuta ajettavuuteen paljonkaan, se kolina voi tietty häiritä.
Herkko kirjoitti:Kerroppas nyt että miten se säätö menee raudalla (tai mitalla). Säätö maksaa muuten meilläpäin 50€ noin suurin piirtein
Elikkä:Ota metrimitalla mitta eturenkaiden takapuolelta
keskilinjasta,merkkaa mittauskohta tarkasti,liitu
helpottaa jäljen tekemistä.(mitta kulutuspinnasta).
Tämän jälkeen työnnät autoa eteenpäin niin,että
piirtämäsi tarkka viiva on nyt etupuolella
rengasta.
Mittaa uudestaan ja lue mitasta,
onko haritusta/aurausta ja paljonko.
Metalli tanko onkin sitte jo vaikeampi
selevitettävä,jos se,kelle kerrotaan,ei
ole koskaan ko.rautaa nähnyt.
Mutta raudan päissä on
L:n muotoiset jatkokappaleet ja niissä
vielä liikuteltavat tangot/pultit,että
tämä aikaisemmin piirtämäsi viiva renkaaseen,
korvataankin mitan ottamisella vanteen reunasta.
Se osa maksaa merkkiosana tai vastaavana varusteosana n. 50€ ja harakiriosana reilut 20€. Työn hintaa tietysti kannattaa kysellä, epäilen ettei saa 20€:llä jos ei oo tuttu joka tekee sen "firaabelina". Ja tietysti aurauskulmien säädöstä tulee kustannuksia, jos ei ite vaihda ja säädä.
Osien hinnat tiedän, koska itse olen juuri vaihtanut tollasen