sierain täristää 2.0i dohc

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

sierain täristää 2.0i dohc

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Nyt alkaa olla jo kokeilut vähissä, sierran ratti vemputtaa edelleen tossa 75-100 kmh välillä joskus enemmän ja joskus vähemmän, ja kevyesti jarrutettaessa enemmän. On vaihdettu puslat vuos sitte ja uudet tukivarret myös uudet jarrulevyt ja palat, tänään vielä sorvattiin levyt suoriks ku oli jo kierossa, vemputus ei hävinnyt, vähentyi kylläkin. Oisko ideoita?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Vanteet..?
Kokeile vaikka vaihtaa takarenkaat eteen,jos vaikuttais jotain?
Laakerit,renkaat..?
ei sieltä mitään junia t...
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

pitää lisätä et pyöriä oon vaihtanu vitutukseen asti ja sama juttu talvi ja kesä kumeil molemmat tasapainotettu. talvi ja kesäkumeil pieni ero, leveemmillä kesäkumeil vatkaa enemmä. Pyöriä oon koittanu vatkailla enkä väljää oo löytäny, mut onhan ne jo 180tkm ajetut varmaan, ku ostin tuon ni oli ajettu 120tkm eikä merkintää et ois pyörälaakereille tehty mitään.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No siellä saattais olla jotain väljää jo sitten..mites alapallonivelet?
Olisko siellä väljää?
ei sieltä mitään junia t...
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

samalla kun ne tukivarren eteen vaihdettiin niin niissähän pitäs ol uudet alapallot päissä... näin ainakin näyttäs olevan.
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

täytyy näit juttui käyd läpi jos löytys jotai... kiitos jo vinkeistä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

muuttuuko tärinä jos samalla painaa kevyesti jarrua kun tärinä alkaa?
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Millaiset puslat asensit etukallistuksenvakaajaan/tukivarteen? Eihän tukivarsi ollut italian paska osa? Kiero napa voi olla yks vaihtoehto, mutta eiköhän se vika löydy kuitenkin puslista tai tukivarresta.

Ja jarrulevyt kannattaa käyttää irti ja kattoa ettei ole mitään sontaa jäänyt väliin, vetää ne levytkin heti kieroiksi.
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Juu kun tärinä alkaa niin kevyesti jarruttaen samalla vapina lisääntyy. Puslat on kyllä mallia motonet, ne pitäs olla ne kovemmat. Katsoin korjausoppaasta että jarrulevyn asento pitäisi merkitä kun ne vaihtaa, tuo jäi kyllä tekemättä mutta en käsitä miten se siihen vaikuttaisi. Täytyy varmaan kellon kans käydä läpi jarrulevyt paikoillaan, jos jotain kieroutta vaikka löytys.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

veikkaan kieroja levyjä jos poljin kerta vaikuttaa tärinän määrään
Focus 1.0 edition a6 2017
Jonttu|
Viestit: 14
Liittynyt: 26 Maalis 2006 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jonttu| »

kato alatukivarret kanssa.. itellä voblas iha vitusti etupää samoilla lukemilla multa löyty vika alatukivarsista...
dinicardi
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Huhti 2006 16:39

Viesti Kirjoittaja dinicardi »

Tarkista raidetangot ja hammastanko,kaverin capri vatkas rattia aivan sairaasti eikä meinannut millään löytyä sen aiheuttajaa,lopulta kun vaihdettiin hammastanko ja raidetangon päät niin siihen loppu vatkaus:twisted:
enjoi
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Touko 2006 12:25
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja enjoi »

Itselläni sierrassa oli toinen etujarrulevy kiero ja vatkas just jossain 70kmh-120kmh ja kun jarrutti vielä enemmän. jarrulevyn vaihdon jälkeen ei ravistanu enää tippaakaan.
-Sierra 2.0i Dohc -93 (ROJEKTI)
-Fiat uno Turbo i.e -88
-Suzuki Bandit -01
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Iltaa.

Itelläki tuli sama vika vm90 sierraan, eli ratti täristää paljon(koko keula vähemmän). Välillä tuntuu että auto kiskasee vasemmalle tai tuntuu samalta ku tulis metsästä aukealle ja tuuli ottas autoon. Tärinä alkaa vasta 90km/h ja siitä eteenpäin yltyy koko ajan. Huomasin tärinän vasta kesärenkaiden vaihdon jälkeen, talvella ei kyllä tullukaan ajettua kovin paljoa yli 90km/h. Eteen on viime kesänä vaihettu iskarit, joten nekään ei varmaan vielä ole finaalissa. Kun automaatti vaihtaa vaihteen kiihdyttäessä, tuntuu että, joko perä- tai keula menis hetken eri suuntiin :) Hiljasilla nopeuksilla auto puoltaa kyllä hieman jarruttaessa, mutta uskon että se ei vaikuta tähen vikaan.

Oisko neuvoja mistä vikaa lähtis etukäteen ettimään, ku hallillekin pääsee vasta vkl.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jos kallistuksenvakaajassa/tukivarressa on vielä ne vanhat orig. puslat niin niiden vaihtoa kannattaa vahvasti harkita, jos meinaa tärinöitä saada poistettua. Siinä samalla on muutenkin hyvä tarkistaa laakereiden, alapallojen ja raidetankojen päiden yms. kunto. Nuo "hd" puslat maksaa reilun kympin ja on helppo asentaa eli niistä on hyvä aloittaa. Tietysti jos hurjaksi heittäytyy niin laittaa samantien pu-puslat.
bildo-
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Joulu 2005 21:47
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja bildo- »

Juu kiitoksia, pitää katella nuo tuossa viikonloppuna.

Vielä tämmönen tyhmä kysymys, että kuuluuko ohjaustehostimen säiliössä olla niin kauhee paine että se neste näyttää suihkulähteeltä, auton käydessä?
Ajettelinpa vaan että joskos tehostimessa ois joku vika?
tub
Viestit: 51
Liittynyt: 18 Tammi 2006 11:31

Viesti Kirjoittaja tub »

Bildo:

Itsellä aivan samantyyppisiä oireita. Alkaa täristämään > 80 nopeuksissa ja puoltaa vasemmalle sekä maantiellä että jarrutettaessa. Välillä kulkee kyllä hetkittäin suoraan. itse epäilen vasenta etujarrua kun se rohisee rengasta ilmassa pyöritettäessä.

Kerro jos löydät vian, ehkä sama ongelma myös minulla.

T:Mikko
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

Jep, nyt se täristys sitten loppui. Jarrulevyissä se vika lopulta oli. Mielenkiintoista että uudet levyt oli kierossa, eikä sorvauskaan auttanut. Ja noi kallistuksenvakaajan puslat näyttää olevan vuoden käytön jälkeen vaihtokunnossa.
Vastaa Viestiin