RS 2000 escon käsijarrun säätö

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

RS 2000 escon käsijarrun säätö

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mitenkäs tota käsijarrua sais säädettyä, kun nousee toi käsijarrukahva niin pirun ylös(9naksausta). ja sitten toi pelkääjän puoleinen ei oikeen pidä niin mitenkä sitä sais ''kehittyä''. Ja tossa escossa on siis takana levyt joidenka sisällä on pienet rummut käsijarrulle, ihan vaan asian selventämiseksi :wink:

ja käytin hakua mutta ei oikeen löytynyt...
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Käsijarrujarru kengissä itsessään on ruuvisäätö ja kahvan päästäkin löytyy, mut ei varmaan auta tossa tapauksessa. Ainakin 4x4 oli niin kun oli kengillä käsijarru.
Transit 2.2tdci 2011 140
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Oletko ottanut levynpois ja tarkistanut käsijärrun "palat, siellä on muistaakseni myös jonkinlainen automaattisäätö ja se tahtoo jumia. Pura, puhdista, voitele kuparitahnalla.

Käsijarrukahvan suojapussin alla on vaijerinsäätö, ota pussista tukeva ote ja tempase. Saat pussin nostettua ylös, löysytä (jos kiristetty) vaijeri ennen kuin säätelet rummun puolelta. Sitten se hienosäätö siitä vaijerilta.

Noilla luulis homman etenevän, jos ei niin osaa vaihtoon.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
cypher
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Helmi 2006 12:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja cypher »

Käykö nämä samat keinot tuohon mun ekkeriinkin??
Ford Escort 1.8i CLX '92
Ford Sierra 2.0 Laser '85 (Myyty)
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

mulla ei kyllä oo mitään suojapussia siinä vaan siinä on semmonen muovisuojus. mitenhän se lähtee irti??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
SamiH
Viestit: 65
Liittynyt: 14 Huhti 2005 20:26
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja SamiH »

Mk 5:sta piti ottaa se koko keskikotelo irti mutta mutta, en ole ollenkaan varma oliko siinä vaijerinkiristys kahvassa. Jos pystyt niin kurkkaa ensin auton alle...

Omat jarrut purin tänään ja putsasin kliinerillä/ messinkiharjalla. Nyt on käsijarru tikissään.
http://www.speedparty.com
Ford Escort RS 2000 F1-Edition
racer_
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Loka 2005 20:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja racer_ »

molemmilla puolilla on jarrurummuissa omat säädöt joita voi pyöritellä meisselillä. ja kun meet auton alle niin se säätö on veemäisesti putken alla. sitä saa ihan sormin kiristettyä. seuraat vaan minne se vaijeri menee.
jesse1987
Viestit: 263
Liittynyt: 11 Touko 2005 18:29
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja jesse1987 »

joo tossa torstaina pääsin auton alle ja sain säädettyä ton kässärin. mun mielestä ihan suht näppärä systeemi, kun ei kuitenkaan tarvii ees levyjä purkaa kun ne kässärin rummut saa kehittyä sieltä takapuolelta niistä pienistä reijistä ja tosiaan sen vaierin sit siitä ed. viestissä mainistusta paikasta. hyvä kun enen ei ees loivassa mäessä toi käksä pitäny niin nyt saa sen asfaltilla vaikka lukkoon :lol: lepponen vetää parkkiksella käksäluisua 8) vaikkei se takapotkun luisua voitakkaan :twisted:
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Vastaa Viestiin