2.5 Duratecin voimattomuus...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

2.5 Duratecin voimattomuus...

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

Pihassa yx vm.95 250tkm ajettu kutos mondeo jossa tehot vähän hukassa? eihän tuo mikään tykki ole ja kokemusta 1.8 ja 2.0 myllystä samassa korissa mutta pitäis tuo 2.0 ilosemmin kiihtyä :evil: ~3500jälkeen alkaa tehoa vasta tuntua tulevan mutta tuskin silloinkaan ihan kaikki tallella.. normikierroksilla menee kuin joku laiskahko diesel.. "kumilanka" voimaa :lol: kone käy erittäin hyvin ja katti tulpat ja johdot ja ilmansuodatin vaihdettu ja tyhjäkäynti vakaa ~500 joten suht hyvin pelaa sen puoleen anturit jne?

onko kellään muulla ollu tehottomuutta samassa myllyssä?

katalysaattori menny uudestaan? lambdat? kaukaa haettu..jakohypänny kohaltaan??

kiitokset vastauksista jo etukäteen :wink: ja tälle ois ilmotettu 8.6s 0-100km/h :lol:
Viimeksi muokannut sierramies-87, 29 Maalis 2006 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
nigotiator
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Helmi 2006 14:34

Viesti Kirjoittaja nigotiator »

Itellä ollu joskus -95 1.8 zetecci eskossa samanlaista ongelmaa. Fordilla epäiltiin että ois katti menny... Homma hoitu kun elektroniikkaspraylla putsas ilmamäärämittarissa olevan verkon :wink:
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

nigotiator kirjoitti:Itellä ollu joskus -95 1.8 zetecci eskossa samanlaista ongelmaa. Fordilla epäiltiin että ois katti menny... Homma hoitu kun elektroniikkaspraylla putsas ilmamäärämittarissa olevan verkon :wink:
joo tuo on tuttu homma, sama juttu meidän 1.8 mondeossa oli :D taas oma vanha 2.0 mondeo alko vetää paremmin jakopään remmin vaihdon jälkeen, oli pakopuolen nokka-akseli hampaan verran myöhässä :shock: mutta tohon kutos mondeoon vaihdettiin kokonaan uusi ilmamäärä mittari ennenkun se ostettiin että siitäkään ei pitäis olla kiinni... ennen sitä oli tehot ihan hukassa mutta tuntuu uupuvan vieläki... ehkä 3500rpm jälkeen saattaa toimia normaalisti mutta epäilen, pitäis koittaa jonku toisen 2.5 mondeota :roll:
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

likainen MAF (yleistä) vie tehoja. Imusarjassa taisi olla joku tehollista pituutta muutteleva läppä, sekin osaa olla jumissa.
Focus 1.0 edition a6 2017
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

jaska74 kirjoitti:likainen MAF (yleistä) vie tehoja. Imusarjassa taisi olla joku tehollista pituutta muutteleva läppä, sekin osaa olla jumissa.
juuri tuo ilma määrä/massa mittari tuossa on uusi joten ei pitäis olla siitä kiinni/likainen :roll:
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Mikkihiiri
Viestit: 47
Liittynyt: 10 Helmi 2005 18:23

Viesti Kirjoittaja Mikkihiiri »

Ainoa asiaan vaan että tuossa autossa on jakoketju. eli jako on varmaan kohdallaan. onkos EGR tulpattu?? tai sit se pirun IRMC imusarjan "läppä" ja niitä sen ohjaus boxeja on myös vaihdeltu.
FORD MONDEO 2.0 TDCi Aut. 2008
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

Mikkihiiri kirjoitti:Ainoa asiaan vaan että tuossa autossa on jakoketju. eli jako on varmaan kohdallaan. onkos EGR tulpattu?? tai sit se pirun IRMC imusarjan "läppä" ja niitä sen ohjaus boxeja on myös vaihdeltu.
joo ketjulla se on ja aika kaukaa haettua mutta vissiin jossain dokki sierroissa joskus niinkin käyny...epäilen kyllä kovasti itekki tota.

pitäis koittaa egr tulpata... en oo vielä tutustunu tohon IRMC yms ruiskun ohjauksiin antureihin ym.
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Vastaa Viestiin