Mikä *kele Sierrassa jyristää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tumakirj
Viestit: 64
Liittynyt: 12 Touko 2005 07:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tumakirj »

kun tasapainotin ja nivellytin kardaanin se oli noin 150 e. eikä oo kun muutama paikka tässä maassa joka niitä tekee vielä.
Fordmula
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Maalis 2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Fordmula »

"Ja miten se öljypohja nyt siihen poikittaispalkkiin yht´äkkiä kiinni ottaisi??"

Mainitsit aiemmin:
"Voisko se sit olla mennyt kun kevättalvella auto sai jonkinmoisen tällin keulaan? Tokihan siellä on voinut mikä vaan heilahtaa, konekin. Mut en kyllä muista et oliko jyrinä jo heti olemassa kun auton otin liikenteeseen pitkän seisonnan jälkeen."

"Tuossa on vaan koneremonttikin tossa viime talvena tehty..."


Noitten kommenttien pohjalta tuo öljypohjan kiinni ottaminen ei kuullosta mahdottomalta.
Ensin tutkitaan, sitten hutkitaan eli olet tarkastanut asian?. Voihan siellä olla vaikka jotain välissä, unohtelevat kirurgitkin joskus jopa työkalujaan ihmisten sisään.
lähtee kuin lehmä makuulta
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Niin no tokihan se mahdollista vois olla mut kai se olis jo heti tullut ilmi silloin kun auton otin liikenteeseen. Ja tiedä sitte miten kova tälli ollut kun keulan poikittaispalkki hieman oli kasassa ja konepellissä pieni ruttu ja tietty puskuri nyt oli ihan palasina. Mut silloin oli todella liukas tie kun autoni oli liukunut siinä tömähdyksessä muutamia metrejä taaksepäin. Silloinkin tuli ensin mieleen et oisko jotain vaikka lootassa voinut tapahtua kun vaihde oli silmässä, mut ei kyllä mitään oireita ollut sen kolauksen jälkeen. Jossain vaiheessa sitte huomasin et oli ruvennut jyristämään.

Mutta siis voihan siellä olla mikä vaan heilahtanut silloinkin, mut luulis kyllä et vika olis ilmennyt jo heti silloin.

Juu no aika kalliiks tulis kyllä se kardaanin tasapainoituskin jos joutuu vielä etsimään paikkaa missä se homma tehdään.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos se kone johonkin ottaa kiinni niin ei kyllä pitäisi täristystä tehdä ajossa, ennemmin startatessa ja kaasun helläyksellä ja painamisella kolahtaa/kolisee/naputtaa

Mutta helppoja nuo tuollaiset on tarkistaa
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Mut tuohan jyristää ajaessa ja nimenomaan enemmän silloin kun hellittää kaasua, tai oikein nytkähtää kun ottaa jalan kaasulta pois...

Ja onkos se laatikon ja kardaanin välinen kumi nyt se kumilimppu kenties?? Siinä ei ainakaan mitään vikaa ole kuulemma, muutama vuos sitte se vaihdettiinkin kun lensi lepikkoon venäjän rajan tuntumassa.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

taisin aikasemmin jo mainita
mutta varmuudeks vielä...

eli toi laatikon taka kiinnitys...
onko kunnossa...

ja jos on ollu kone pois keulalta
niin onko kaikki ruuvit / mutterit varmasti kiinni...
(meinas kerran startti tippuu... :oops: )

eikä pakoputki ota kiinni mihinkään...?
(tekee välillä kumallisia ääniä...)

ja perä murikka on oikeessa asennossa...
jaa niin mutta sierrassa on erillis jousitettu
eli ei kait pahemmi liiku...
mutta onko se murikan öö.. "pusla" kunnossa...
eli tää mikä on murikan ja varapyörä montun välissä...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Pitäis päästä joo katsomaan noita paikkoja mistä vois johtua, mut kun ei tällä hetkellä saa autoa oikein nostettua kun on kaikki vempaimet viety tallilta, tai siis vempainten omistaja vei kun jätti tallihommat.

Ruuveista ja muttereista en menis takuuseen kun niitä näytti jäävän ihmeen paljon ylimääräisiä rempan jälkeen. :roll: Mut ei kyllä rempan jälkeen mitään ilmoitellut mistään suunnalta.

Pakoputki kyllä ottaa kiinni kun vaihdettiin se vasta autosta joka oli painollaan ollut putken päällä ja siksi vääntynyt. Mut kun tää jyrinä oli jo sitä ennen eli ei siitäkään taida johtua. Eikä sekään koko ajan kiinni ota, siihen kumilimppuun välillä täristää, huomaa vaikka liikennevaloissa seistessä.

Täytyis vissiin sit yrittää se murikan puslakin kattoa. Mut ainakaan perään ei ole missään vaiheessa koskettu tai mitään tehty sinne suunnalle, jos ei sitten olis voinut siinä tömähdyksessä siirtyä tai jotenkin liikkua...
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
jusep
Viestit: 37
Liittynyt: 20 Heinä 2005 23:36
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jusep »

ootko tarkistanu koneen kannakkeiden pultit onko ehjät?siskon autossa oli menny yheltä kannakkeelta pultit poikki kaikki näytti päällisin puolin ok mut kun lähti ajamaan ni tuntu että kone ja vaihelaatikko hyppää sisätiloihin ja kuulu kauhee kolina kun vedosta löysäs kaasun tai paino kytkimen pohjaan.ja toi sun sanoma asia että ei voi ikkunat kiinni ajaa ku työntää pakokaasut sisään ni viittais että joku on runnonu pakoputken osittain poikki.siskon autosta hajos syyläristä putkenlähdöt ku kone vatkas nii rajusti! :o
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

joo... toi pakokaasu homma kannattaa selvittää...
jos autossa ei ole pahemmin reikiä pohjassa niin
viitais tosiaan että "kusee" konehuoneen puolella... :idea:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Siis tiedän kyllä sen mistä se putki kusee, taisin siitä jo mainitakin... tai siis sen et joskus on ollut lähes koko auton paino tämän putken päällä ja se on vääntynyt aika lailla joka suunnasta. Pakosarjan ja putken välinen laippa on niin kiero ettei edes 2 tiivistettä auttanut ja vaikka kiristi pultit kuinka tiukalle. No eihän se olis kun viidenkympin osa se putken pätkä mut kun köyhä on. :?

Kai sitä täytyis sitte ne pultitkin kattoa jos ne on katkennu mut epäilen kyllä, mistä sitä tietty ikinä tietää.. Pitäis kattoo ihan kaikki mut kun en vaan mahdu sinne auton alle vaikka se on TOSI korkea. Siinäkin asiassa on ihmettelemistä riittäny yhelle jos toiselle ihmiselle kun ei ole niin korkeaa sierraa vielä kukaan nähnyt, ja ei siis ole korotettu. :P
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Pistä paaliin ja osta ehompi tilalle ? :twisted:
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Henna kirjoitti:Mut tuohan jyristää ajaessa ja nimenomaan enemmän silloin kun hellittää kaasua, tai oikein nytkähtää kun ottaa jalan kaasulta pois...
vaihteiston kannatinkumi kannattais tarkastaa ensimmäisenä, kuten edellä jo mainittukin.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Enkai minä nyt mun rakasta romua paaliin pistä. :P

Onkos se lootan kannatinkumi sitte kuinka helposti nähtävissä, missä kohtaa??
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

meet auton alle...
katse laatikkoon päin...

niin kyllä se sieltä löytyy.. :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Ei se auton alle meneminenkään kovin helppoa kun sinne just ja just ehkä mahtuu. :P No mut katsoin tänään sen, onko se siis siinä kun on se "silta" ja siinä sellainen alaspäin osoittavan torven näkönen hässäkkä? Siis se kumi siinä torven näkösessä? Siinä ainakin joku kumi on tai jos sitä nyt enää kumiksi voi sanoa kun ei sitä juurikaan ollut ja mureni vaan. Eli onko se nyt se oikea osanen?
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

juurikin se.. :idea: :wink:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Henna kirjoitti:Ei se auton alle meneminenkään kovin helppoa kun sinne just ja just ehkä mahtuu. :P No mut katsoin tänään sen, onko se siis siinä kun on se "silta" ja siinä sellainen alaspäin osoittavan torven näkönen hässäkkä? Siis se kumi siinä torven näkösessä? Siinä ainakin joku kumi on tai jos sitä nyt enää kumiksi voi sanoa kun ei sitä juurikaan ollut ja mureni vaan. Eli onko se nyt se oikea osanen?
Niin sullahan se hieromasauvakin vibras siellä kapiinissa, josko kannattais sitten se gummi seuraavaks vaihtaa :wink:
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

No se sauva nyt on vibrannu siellä koko ikänsä tai niin kauan kun minä muistan. :P
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Noniin nyt onkin sitte ongelma et mistä moisen kumin saa, osaisko joku kertoa?? Parista paikallisesta varaosapuljusta kysyin ja ei saa tai yrittivät myydä jotain neliskanttista mötikkää, ja Fordilta kans olisi myyneet sellaisen. Mut kun tämä kumi mikä siellä hajalla on niin on pyöreä, siis sellainen rinkula. Tulostivat Fordilla vielä mulle kuvia niistä kannattimista/osista ja sen näköistä ei ollut kun tuo mun omassa oleva. Onko uudemmissa sierroissa sit erilainen kannatin vai mikä kummajainen toi mun oma oikein on. :shock: Niissä tulostetuissa kuvissa ei tosiaankaan sellaista "tötteröä" näkynyt. :D
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No niillä ei varmaan ole kuvissa kuin pelkkä kumi joten siitä tötteröstä ei välttämättä ole koneella kuvaa, muistelisin itsekkin että olisi ollut sellainen vähän neliönmuotoinen se kumi. Se oli niitattu siihen poikkipalkkiin kiinni eli vaihdettaessa porataan niitit auki ja pulteilla kiinni

Jos hieman hullua harrastehenkeä löytyy niin varaosaliikkeestä tavallinen pyöreä moottorin kumityyny jossa kummallakin puolella M12 pultit. Sen pyörittää suoraan sinne laatikkoon pultin tilalle ja tekee tukevasta rautalevystä sopivan muotoisen uuden kannatinpalkin johon poraa reijät samoille kohdille kuin vanhassakin ja katsoo korkeuden kumityynyn kanssa sopivaksi. Ei varmasti hötky laatikko ylimääräistä tuon jälkeen. Itse pitäisi tuohon mk2 ekkeriin tehdä vastaava kun kerkeäisi, kuin myös se alkuperäinen sierran kumi ihan vetelä ja uusikin niin sikahintainen ja valmiiksi löllö ettei viitisi sellaista laittaa

edi: Niin ja muistaakseni autoracingin luettelossa taisi olla kuva siitä kumista kun siellä on myytävänä tavallista kumia ja vähän kovempaa kumia siihen kannatinpalkkiin, jossain siellä escortti osien seassa
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

On se niin vaikeeta kun kaikki sanoo et neliön muotoinen ja itse väitän muuta. :P No kai se on nostettava tallilla kaikki sierrat ylös ja katsottava onko muissa muka neliön muotoinen.
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Noniin nyt ei enää jyristä, se kumihan se siellä oli aivan riekaleina. Nyt on kiva taas ajaa, paitsi tietty ne muut ylimääräiset metelit ym. vähän häiritsee mut kaikkee tottuu... :P
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Henna kirjoitti:Noniin nyt ei enää jyristä, se kumihan se siellä oli aivan riekaleina. Nyt on kiva taas ajaa, paitsi tietty ne muut ylimääräiset metelit ym. vähän häiritsee mut kaikkee tottuu... :P
Aa.. Vaihteiston kannatinkumi vai ? No ny sitte loppu varmaan vibraus :)
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Mitäs ihmeellistä et riesa jyristää??


40kmh=ratti tärisee
80kmh= ikkunat ja ratti tärisee
120kmh koko auto tärisee :D
Avatar
Henna
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Helmi 2005 17:26
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Henna »

Juuri se kannatinkumi. No siihen keppiin en oo kiinnittäny huomioo et vibraako enää vai ei mut eipä ainakaan koko auto jyristä. 8)
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Vastaa Viestiin