Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
yritäedes kirjoitti: ↑01 Huhti 2023 17:08
Tarkoitat varmaan niitä kahta pulttia, joilla pusla kiinnittyy auton pohjaan.
Itse veisin takaisin korjaamolle. Jos esim. kierteet ovat menneet pilalle pulttia avatessa, on tiedossa isompaa korjausta. Parempi kun ei koske itse.
Kiristysmomentti on 180 nm. Auraukseen tuskin vaikuttaa, jos toinen on kunnolla kiinni.
Joo toinen niistä oli löysällä,otin videota siitä.
Kerkesin jo kiristää nyt sen verran mitä sain räikkäavaimella.
Nyt ei enää kolissu kun kävin autolla ajamassa.
Käyn maanantaina korjaamolla ja näytän videon nii saavat kyllä vetää momenttiin kaikki.
Huomasin öljynvaihtoa tehdessä että se oikeanpuoleisen vetarin stefa tihkuaa öljyä nyt sit.
Auto puoltaa vieläkin oikealla mutta ei niin paljon kun ennen remonttia.
Onko se ohjausvaihde nyt syypää siihen?
Onko mitään konstia millä saisi kiristettä sitä tai jotain mitä voisi kokeilla jos puoltaminen häviäisi.
Tonza855 kirjoitti: ↑17 Huhti 2023 19:49
Huomasin öljynvaihtoa tehdessä että se oikeanpuoleisen vetarin stefa tihkuaa öljyä nyt sit.
Auto puoltaa vieläkin oikealla mutta ei niin paljon kun ennen remonttia.
Onko se ohjausvaihde nyt syypää siihen?
Onko mitään konstia millä saisi kiristettä sitä tai jotain mitä voisi kokeilla jos puoltaminen häviäisi.
Niin, olitko jo muuten kokeillut toisilla renkailla kun nyt alkaa olla jo kesärengaskelit? Runkoviallinen rengas aiheuttaa joskus hyvinkin rajua puoltamista.
Meillä oli vuosia sitten Toyota jonka ratissa piti kirjaimellisesti roikkua ja pitää kiinni kun se veti heti oikealle jos päästi irti. Talvirenkailla meni täysin suoraan.
Mk1escos kirjoitti: ↑17 Huhti 2023 20:20
Voisko kertoa sen paskapajan missä tää säätäminen ja söheltäminen käy. Ettei vaan kukaan muu vie autoaan sinne paskottavaksi?
Fixus Lappeenranta kyseessä ja en todellakaan suosittele sinne autoa huoltoon viemään.
Ymmärrän kyllä että virheitä sattuu mutta nyt oli liian monta kyllä.
Tonza855 kirjoitti: ↑17 Huhti 2023 19:49
Huomasin öljynvaihtoa tehdessä että se oikeanpuoleisen vetarin stefa tihkuaa öljyä nyt sit.
Auto puoltaa vieläkin oikealla mutta ei niin paljon kun ennen remonttia.
Onko se ohjausvaihde nyt syypää siihen?
Onko mitään konstia millä saisi kiristettä sitä tai jotain mitä voisi kokeilla jos puoltaminen häviäisi.
Niin, olitko jo muuten kokeillut toisilla renkailla kun nyt alkaa olla jo kesärengaskelit? Runkoviallinen rengas aiheuttaa joskus hyvinkin rajua puoltamista.
Meillä oli vuosia sitten Toyota jonka ratissa piti kirjaimellisesti roikkua ja pitää kiinni kun se veti heti oikealle jos päästi irti. Talvirenkailla meni täysin suoraan.
Ei kyllä vaikuta korjaamon toiminta kovinkaan ladukkaalta,vahinkoja voi käydä mutta ohjauslaitteiden ja alustanosien kiinnityksessä pitää olla tarkkana muuten voipi henki mennä!