HC arvot yli sierrassa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

HC arvot yli sierrassa

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Elikkä on 1.6I chv sierra ja hc arvot oli tyhjäkäynnilla 236, muuten arvot oli sallituissa rajoissa. MAP anturi on vaihdettu sitä ennen oli kaikki arvot persiillää. Mitästäs kannattaa hakea vikaa että sais tuon homman kuntoon.

CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0

Voiko olla vikaa katissa? ei kait. Lambda arvot näyttäs ainaki olevan kohillaan
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Muistaakseni joskus imuilmavuoto on aiheuttanut tuollaista! :roll:
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

imuvuoto tosiaankin nostaa hc:ta mutta silloin myös happi pitäisi nousta.

onkos siellä sytytys katkoksia miten paljon :?:
kuinka vanhat öljyt, oikeen vanhat voi nostaa myös hc:tä. jos mappi on vaihdettu ja sitä ennen lykänny liikaa :?: bensaa niin osa bensasta sekoittuu öljyyn ja sieltä kautta se lykkää sinne liikaa tavaraa
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Korjasin tuon ruuvaamalla ilmaruuvia pohjaan kunnes katastusmies hyväksyi, onneksi meisseli mukana ja mukava katsastaja! :D
Kotona sitten avasin ruuvia jotta tehot löyty! 8)
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

Monteonisti kirjoitti:Korjasin tuon ruuvaamalla ilmaruuvia pohjaan kunnes katastusmies hyväksyi, onneksi meisseli mukana ja mukava katsastaja! :D
Kotona sitten avasin ruuvia jotta tehot löyty! 8)
tämä ei kyllä suositeltava keino :)

palaa aavistuksen huonosti, tulpat vaihtaisin ensinmäisenä, itellä tipahti sillä katittomas hc:t 700 -> 200.

jos ei sillä laske että hetken huudattaa konetta esim. 3000rpm, niin tuolta sytkä puolelta vikaa etsimään.
Ford sierra iS -86
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Öljyt on vaihdetty keväällä. Sen jälkeen on ajettu viallisella mapilla ~3000km. Sillä viallisella mapilla lykkäs kyllä kunnolla bensaa kun ihan haisikin. tulpilla on ajettu about 12000km. Oon yrittäny katella noita letkuja että oisko vuotoja. Täytyy kait viedä foortille tarkastukseen niin sittehän sen tietääpi mikä siellä on.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

aika monessa autossa toi kissa ei vaan lämpee sillä että kiljutetaan paikoillaan vaan se vaatii sen että käy ajamassa :wink:
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Lisäksi huomasin vielä tuossa talvirenkaita vaihtaessa että apukuskin puoleinen jarru laahaa jonkinverran. Mikäs siinä mahtais olla vikana?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

etu vai takajarru?
ei sieltä mitään junia t...
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

etujarru
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mäntäpuolelta jumii..palat pois ja painat ulos ja työnnät takaisin sisään
muutaman kerran ja jos näyttää että jollain joutuu putsaamaan vähän..crc suositeltavin mutta vesihiomapaperillakin voi koittaa hioa pahimpia pois jos on pahasti hapettunut.
ja ne suojakumit voi olla haperot jo tuon ikäisessä,kannattaa vaihtaa ilman muuta jos rikki ovat.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja lyö sitten viimeiseksi kasaan jarruvaseliinillä.

Välillä saattaa auttaa kun painelee mäntää sisään ja ylös siis ilman että se tulee kokonaan ulos, jossei auta niin sitten tosiaan mäntä ulos ja hienolla paperilla hioo männän ja satulan välistä ruosteet pois. Ja siitä satulasta se männän "tiivistekumi" kannattaa kaivaa pois ja putsata sen ura
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tohtiskohan muuten noihin päästöarvoihin kokeilla tuota masinoli juttua. Ei jaksais enään värkätä ja pitäs auto saaha jo ajoon.

Niin j amitä öljyä suosittelette tohon värkkiin. Oon ite käytelly aina mobil ygöstä mutta joku sano että on vääränlainen öljy tohon vemputtimeen.
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Noniin, saihan sen leiman!
Pelkäsin jo että olis katalysaattori menny kun oli ekalla kerralla nuo päästöt niin hirvittävät. Jotkut ehottivat heti että vaihda katti mutta kyllä se ei näytä menevän rikki muutako fyysisestä iskusta.

26.07.2005
CO=9,74 - yli 2000rpm 10,00
HC=1230 - yli 2000rpm 2938
lambda=0,65
CO2= 9,20 yli 2000rpm 6,32
02=0,18 yli 2000rpm 1,27

Sitte vaihdatin mapin ja imusarjan tiivisteen.

17.10.2005
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0

tämän jälkeen ajelin vähän kun ajattelin että jospa siellä katissa ois moskaa kun oli aikaisemmin nuo päästöt niin hirvittävät
26.10.2006
CO=0.05 - yli 2000rpm 0,30
HC=37 - yli 2000rpm 61
lambda=0,98
CO2= 15,20 yli 2000rpm 15,110
02=0,28 yli 2000rpm 0
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Näyttäs olevan vielä pieni imuilmavuoto! 8)
Vastaa Viestiin