Focus alapallonivel eteen
Focus alapallonivel eteen
2010 Focus alapallonivelessä pientä välystä ja vaihtosuositus, ilmeisesti alkuperäinen pitää rälläköidä kolmesta kohtaa auki ja uusi pulteilla kiinni?
Re: Focus alapallonivel eteen
Jos samanlainen kuin Mk1:ssä, niin ne niitit pitää porata pois läpi asti. Jos autolla kuitenkin ajettu paljon, kannattaa ehkä vaihtaa koko varsi kerralla, tulee uudet puslat samalla. Itse aikanaan vaihdoin pelkän nivelen, mutta ulkomailta olisi saanut koko tukivarren samaan hintaan.
EDIT:
http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta5.htm
EDIT:
http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta5.htm
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2253
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus alapallonivel eteen
esim autodocissa pallonivel on about 10-15 eur riippuen kenen valmistajan haluaa...ja koko tukivarsi 35-50.
Siinä vanhan nivelen pois poraamisessa on oma hommansa....todennäköisesti saat ostaa parikin kobolttiterää (tavallisia 10)
lyöntituurnan ja pahimmillaan poraat vähän vinoon tai sivuun.
Melkeenpä voisi suositella koko tukivartta..... ellei sulla ole tallissa huippulaatuisia poria ja työkaluja. Huonoilla ei kannata porailla... ja poraus asento on aika hankala....eikä iso porakone mahdu....
Kolmeen autoon on tullut vaihdettua molemmat poraamalla, mutta seuraava kyllä menee jo koko tukivarsi (niiden hinnat on muutaman vuoden aikana tippuneet huimasti)....
Siinä vanhan nivelen pois poraamisessa on oma hommansa....todennäköisesti saat ostaa parikin kobolttiterää (tavallisia 10)
lyöntituurnan ja pahimmillaan poraat vähän vinoon tai sivuun.
Melkeenpä voisi suositella koko tukivartta..... ellei sulla ole tallissa huippulaatuisia poria ja työkaluja. Huonoilla ei kannata porailla... ja poraus asento on aika hankala....eikä iso porakone mahdu....
Kolmeen autoon on tullut vaihdettua molemmat poraamalla, mutta seuraava kyllä menee jo koko tukivarsi (niiden hinnat on muutaman vuoden aikana tippuneet huimasti)....
Re: Focus alapallonivel eteen
Juu kokemus tuo varmuutta ja vahingosta viisastuu, kuriiri toikin just omegaan uudet tukivarret eteen
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus alapallonivel eteen
Eikö onnistu rälläkällä sipasemalla "kanta pois" vai pitääkö porata?
Ne isot puslat on mielestäni vaihdettu erikseen aiemmin.
Ne isot puslat on mielestäni vaihdettu erikseen aiemmin.
-
- Viestit: 2253
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus alapallonivel eteen
Ne on niitattu erittäin tiukkaan....metalli siis oikeen pursottunut....kokeilin sipaisemalla kannat pois, mutta sillä voimalla millä ite uskalsin kopauttaa isolla lekalla ja tuurnalla niin ei hievahtanutkaan. Taitaa tukivarsi vääntyä jo iskujen voimasta jos lujempaa koittaa....
Ne uuden pallonivelen mukana tulevat pultit on muuten pienempiä halkaisijaltaan kuin se niitin reikä mikä jää kun sen niitin poistaa kokonaan....
eli jää epäilyttämään pysyykö uusi nivel paikoillaan koska pulteissa on klappia versus reiät.
Ja jos aikoo porata niittiin reiän vapaalla kädellä siten, että reikä on juuri pultin kokoinen ja juuri oikeassa kohdassa ja suorassa niin toivotan onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä....
Siellä auton alla on aika V-mäinen porailla....ja jos irrotat tukivarren poraukseen niin samalla se olisi sitten jo vaihtunutkin.
Kunnon porat + nivel makselee jo saman kuin tukivarsi. Samalla tulee autosta kuin uusi kun on kumit tiukat.
Ja sitten kun alat puuhaileen niin tilaile autodocista samalla iskarit, jouset, raidetangon pää, etulaakeri ja koiranluut, sitten sun ei tarvihe enää toista kertaa kajota etupään osiin. Makselee ehkä 150 per puoli mutta sitten kaikki uutta....
Ne uuden pallonivelen mukana tulevat pultit on muuten pienempiä halkaisijaltaan kuin se niitin reikä mikä jää kun sen niitin poistaa kokonaan....
eli jää epäilyttämään pysyykö uusi nivel paikoillaan koska pulteissa on klappia versus reiät.
Ja jos aikoo porata niittiin reiän vapaalla kädellä siten, että reikä on juuri pultin kokoinen ja juuri oikeassa kohdassa ja suorassa niin toivotan onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä....
Siellä auton alla on aika V-mäinen porailla....ja jos irrotat tukivarren poraukseen niin samalla se olisi sitten jo vaihtunutkin.
Kunnon porat + nivel makselee jo saman kuin tukivarsi. Samalla tulee autosta kuin uusi kun on kumit tiukat.
Ja sitten kun alat puuhaileen niin tilaile autodocista samalla iskarit, jouset, raidetangon pää, etulaakeri ja koiranluut, sitten sun ei tarvihe enää toista kertaa kajota etupään osiin. Makselee ehkä 150 per puoli mutta sitten kaikki uutta....
Viimeksi muokannut Taunusautomaatti, 21 Heinä 2021 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Focus alapallonivel eteen
Ei riitä pelkkä tukivarren tasalle pyyhkäisy rälläkällä vaan pitää mennä poralla se 2-3mm vielä molemmilta puolin tai kerralla läpi jos saa varmana suoraan porattua. Itse siis tein tämän tukivarsi irrallaan autosta. Kulmat kannattaa säätää rempan jälkeen
EDIT: mulla on hitaat sormet
EDIT: mulla on hitaat sormet
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 2253
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus alapallonivel eteen
tosiaan ehdottomasti aina kaikkien pallonivelten vaihdon jälkeen ohjauskulmien tarkastus...maksaa 70 euroa mutta säästyy rengassarja...joka muutoin tuhoutuu äkkiä.
Re: Focus alapallonivel eteen
Pääasiassa vierestä katsottuna vaihtotyö.....kannattaa tosiaan vaihtaa kyllä ennemmin koko tukivarsi-hässäkkä, ihan tajuton homma. Piti painaa prässillä pois. (koko systeemi pöydälle)
Erikoista että alapalloniveltä ei suunnitella vaihdettavaksi
Meinasin nuukailla ja olla tekemättä suuntausta, saa nähdä miten käy....
Seurailen rengaspintaa...
Erikoista että alapalloniveltä ei suunnitella vaihdettavaksi
Meinasin nuukailla ja olla tekemättä suuntausta, saa nähdä miten käy....
Seurailen rengaspintaa...
-
- Viestit: 2253
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus alapallonivel eteen
Tehtaalla säästää muutaman kymmenen centtiä ja sekunttia kun iso moukari iskee niitit tiukkaan eikä tarvi kierrellä pultteja...
Joskus tuli vaihdettua sierraan raidetangon pään pallonivel...huolellinen mittaus että asennuksen jälkeen tangon pää oli täsmälleen saman mittainen kuin entisen kanssa... no parissa viikossa kului toinen rengas monta milliä toisesta reunasta.
Alapallo ei ehkä ole tuohon niin herkkä kuin raidetangon päät. Mutta seuraapa tarkkaan ja kokeile ohjausta, puoltaako tai onko ratti vinossa.
Joskus tuli vaihdettua sierraan raidetangon pään pallonivel...huolellinen mittaus että asennuksen jälkeen tangon pää oli täsmälleen saman mittainen kuin entisen kanssa... no parissa viikossa kului toinen rengas monta milliä toisesta reunasta.
Alapallo ei ehkä ole tuohon niin herkkä kuin raidetangon päät. Mutta seuraapa tarkkaan ja kokeile ohjausta, puoltaako tai onko ratti vinossa.
Re: Focus alapallonivel eteen
Nämä tunnustelinkin hetiinsä, ei puolla ja ratti on suorassa.
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑22 Heinä 2021 10:01 Tehtaalla säästää muutaman kymmenen centtiä ja sekunttia kun iso moukari iskee niitit tiukkaan eikä tarvi kierrellä pultteja...
Joskus tuli vaihdettua sierraan raidetangon pään pallonivel...huolellinen mittaus että asennuksen jälkeen tangon pää oli täsmälleen saman mittainen kuin entisen kanssa... no parissa viikossa kului toinen rengas monta milliä toisesta reunasta.
Alapallo ei ehkä ole tuohon niin herkkä kuin raidetangon päät. Mutta seuraapa tarkkaan ja kokeile ohjausta, puoltaako tai onko ratti vinossa.
Re: Focus alapallonivel eteen
Moi,minulla olisi marmorilta haettu käyttämätön vielä alkup.säilytys pussissaan täyd. oleva alatukivarsi-Näyttää olevan Motonetissa "Alkuperäislaatuinen varaosa" ja pyytävät tuosta siellä: 84,90e.
Tämä kuitenkin siis Marmorilta haettu Fordin alkuperäinen tukivarsi,jonka myisin sinulle kunhan teet "sopivan"tarjouksen-jos ylipäätänsä kiinnostaisi,ok?
Re: Focus alapallonivel eteen
Meni ohi tämä sun viesti valitettavasti...
Re: Focus alapallonivel eteen
Kyseesä on niin että kirjoitajalla on kokonainen alatukivarsi alkuperäislaatua oleva(ostettu fordin varaosatisniltä) ylimääräisenä jonka hän möisi teille. Vaihtaa koko alatukivarren helpompaa ja nopeampaa ja vaikka itse tekee pääse ihan hyville tuntipalkoille
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali