Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Oma osaamiseni ja tietämiseni on hyvin rajallista, joten en tiedä saako rakenneltua korvaavan tuotteen. Pitäisi löytää osaava/tietävä ihminen, joka pystyisi tämän projektin hoitamaan loppuun saakka. Ketään ei vain tunnu löytyvän.
Kiitos kuitenkin neuvoista ja linkeistä, koitan selvittää josko niistä olisi jotain hyötyä.
Pali kirjoitti: ↑26 Loka 2019 20:00
Pitäisi löytää osaava/tietävä ihminen, joka pystyisi tämän projektin hoitamaan loppuun saakka. Ketään ei vain tunnu löytyvän.
Nykyään taitaa olla hankalaa löytää korjaamoa, jossa ovat valmiita likaamaan kädet ja käyttämään rälläkkää ja hitsaamaan…
Mutta kyllä niitä löytyy. Pakoputkiremonttia tekevälle pajalle tuo pitäisi olla peruskauraa: auto ylös, putkiston osia irti, niistä vanhat katit veks, uutta tilalle ja putket takaisin autoon.
Kuten sanottiin jos olet sitä mieltä että katit vaihtuu ja missä.
Onko siellä lähellä patkoputki firmaa
Täällä etelässä on aika monta tässä yksi http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm
Onko tässä kolme vai vain kaksi kattia? Jos on kolmella katilla, niin lähtisin koittamaan josko se kolmannen katin vaihto auttais. On paljon helpompi homma, vaikka kasais tarvikkeesta.
Pali kirjoitti: ↑17 Loka 2019 09:04
Moottorin lämpötila 96
Lambda integraattori hajonta
Ecu sonde 1 bank 1 13,3
Ecu sonde 1 bank 2 18,0
Korotettu joutokäyntitesti
RPM 2290
CO 0,4
CO2 15,3
O2 0,62
COcorr 0,4 (hylätty, max.0,2)
HC 62
Lambda 1,01
Paikkana kuusaan autotarvike
Tyttärellä on Ford Focus 20071.6 tic moottori ajettu 300tkm pintaan kävi leimnassa arvot oli tätä luokkaa.
Korotetulla kierroksilla
CO =0.03
CO2= 14.9
O2.=0,26
HC =17
Lambda=1.003
Vähän epäpuhtaasti moottori polttaa teillä seoksen (korkeä HC).Fordissa ei mitään vippaskonsteja tehty suoraan ajosta katsastukseen
Kotkasta löysin pajan joka näitä hommia tekee (se on lähin minuun nähden), vaikkakin kaveri sanoi puhelimessa heti ettei usko rikkinäisiin katalysaattoreihin. Ensi viikolla koitan saada auton sinne ja sitten selviää mikä kattien ja putkiston kunto on.
Pali kirjoitti: ↑30 Loka 2019 17:18
Kotkasta löysin pajan joka näitä hommia tekee (se on lähin minuun nähden), vaikkakin kaveri sanoi puhelimessa heti ettei usko rikkinäisiin katalysaattoreihin. Ensi viikolla koitan saada auton sinne ja sitten selviää mikä kattien ja putkiston kunto on.
Toivottavasti siellä ei kovin paljoa tehdä turhaa työtä.
Auto kävi pakoputkifimassa ja eivät voineet tehdä mitään. Eli on edelleen "käyttökelvoton"....
Jos katit on toimivat ja hinnasta päästään sopuun, ostan ne ilman muuta!
Muuten auto on pakko myydä johonkin hintaan jollekkin kuka sen haluaa. Harmi vaan kun on muuten omasta mielestäni erittäin hyvä ja toimiva.
Nyt kun lopputulos on kerrottu niin voisi esittää muutaman kysymyksen. Kun vikaa aloittii selvittää eihän se ollut pelkkää päästöarvojen mittausta. Oli sellainen lukija jossa kävi selville käykö moottori rikkaalla vai laihalla seoksella. Samoin moottorin jäähdytysnesteen lämpötila pitääkö mittari paikkaansa. Ammattilainen voi sanoa mitä pitää tehdä päästöjen suhteen että leimasta menee läpi. Kun kummiskin vikakoodeja oli muistissa.
Sehän näissä on piinallista, että jos vikakoodeja ei ole..auton arvo 1000-2000 vaikka olis miten siisti...niin läheppäs siitä sitten vaihtamaan..katit ja patit sekä lamdat..noin niinkuin umpimähkään..vielä ajokielto päälllä..ei se paljoa naurata, jossain vaiheessa kannattaa tehdä se ratkaisu, että tämä kärry oli nyt tässä..
Pali kirjoitti: ↑06 Marras 2019 12:49
Auto kävi pakoputkifimassa ja eivät voineet tehdä mitään
Mitähän tuo tarkoittaa? Katselivatko vain, vai tekivätkö jotain mittauksia/testejä?
Ja osaako joku selittää, mitä arvoja nämä ovat:
Lambda integraattori hajonta
Ecu sonde 1 bank 1 13,3
Ecu sonde 1 bank 2 18,0
(lainaus ylempää ketjusta)
Laskennallinen stoikiometrinen suhde vai mikä?
Viimeksi muokannut yritäedes, 06 Marras 2019 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto kävi siis Fordin huollossa vikakoodin lukua varten, jotta saan selvyyden siihen. Tulos oli katalysaattoreiden puhdistusaste liian alhainen. He olivat myös minulta kysymättä yrittäneet selvittää tätä liian korkeaa pakokaasuarvoa. Kuusi tuntia olivat tehneet töitä ja vaihtaneet kaksi huohotinletkua. Mitään eivät kuulemma kuitenkaan saaneet selville ja oletan heidän osaavan etsiä oikeista paikoista. Tästä nostin pienen huutomyrskyn aikaan.
Kotkan pakoputkifimassa sanoivat etteivät voi mitata katalysaattoreiden toimintaa poraamalla reikiä molempiin päihin, koska kyseessä pystykatit ja edestä pitäisi ensin purkaa etuakseli jne. Tähän pitäisi varata yksi työpäivä kuluineen.
Autoa en haluaisi missään nimessä myydä, vaan pitää itselläni ajossa. Tilanne kuitenkin on se että jos siitä ei ajokelpoista saa, on minun pakko myydä se pois (mikäli kukaan edes ostaa). Mitään pitkäaikaista säilytyspaikkaa minulla ei ole.