Ohc EFi takkuilee
Ohc EFi takkuilee
Elikkäs jälki asennettua ruiskua masentelen. Kolot suuttimille on kairattu, sähköt sun muut luultavasti kytketty oikein kipinä löytyy ja bensaa tulee jopa käymään hörähtää Sit alkoki ongelmatkun käy 30-60 sec sitte alkaa pätkimään, kierrokset nousee ja sammuu missään vaiheessa ei oikein vastaa kaasun. Mites nyt nuo imusarjan ilmaa haukkaavat reiät tulisi tukkia/käyttää??? Jarrutehostajan olen ruuvvannut kiinni oikeaan paikkaan. Kaasuläppäkotelon alla on tulpattu joku letkun pätkä.Sitten siellä näytti olevan ns pohjassa pari reikää jossa on kierteet mitä nämä ovat, jotain tuentoja vartenko näytti kyllä menevän imusarjan sisälle asti
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Pystytkö laittamaan vaikka kuvaa konepellin alta, että mikä tilanne? Itse tein saman konversion vuonna nakki ja peruna, mutta mielellään jaan tietoa aiheesta
Onko esim. paineensäätimen alipaineletku kiinni kaasuläpän alapuolella olevassa lähdössä? Se toinen lähtö lähtökaasuläpän alla on "turha", ilmeisesti liittyy MAP-anturiin (jota Sierra- asennuksessa ei tarvita), kun Scorpiossa sille joku tarkoitus taitaa olla.
Tuossa linkkiä omaan stooriin, myös kuvia:
http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica11.htm
Onko esim. paineensäätimen alipaineletku kiinni kaasuläpän alapuolella olevassa lähdössä? Se toinen lähtö lähtökaasuläpän alla on "turha", ilmeisesti liittyy MAP-anturiin (jota Sierra- asennuksessa ei tarvita), kun Scorpiossa sille joku tarkoitus taitaa olla.
Tuossa linkkiä omaan stooriin, myös kuvia:
http://www.borehammer.net/projektit_sie ... lica11.htm
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ohc EFi takkuilee
Laitan illalla kun himaan pääsen niin kuvia mutta paineensäätimen alipaine letku menee muistaakseni jarrutehstajan letkun viereen
Sellasta vielä että eihän apuakselin asennolla ole väliä kunhan jakaja on tökättyä oikeaan asentoon
Sellasta vielä että eihän apuakselin asennolla ole väliä kunhan jakaja on tökättyä oikeaan asentoon
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Kävin kuvia ottelemas niin tossa ois jos selvääsaa...
Tuossa kuva irrallaan olevasta imusarjasta, tarkoitin noita reikiä mistä menee nippari läpi mikä niiden tarkoitus on http://imgur.com/HyBxy86
Tuossa olen tulpannut ne imusarjasta mikä on autossa. http://imgur.com/FlVGf9K
Tossa menee säätimen ja jarrutehostajan alipaineet http://imgur.com/dF660WN
Tämä todennäköisesti se MAP-anturin tulpattu mikä lie tieto http://imgur.com/K8bQEeD
Katselin tuota sinun prokkista nii aloin miettimään itsekkin pitäisikö tukea tuo imusarja vai kestääköhän ilman tukea, tiiviste saattaa antautua ehkä tiheämmin eikai se runko mihinkään halkea ?
Tuossa kuva irrallaan olevasta imusarjasta, tarkoitin noita reikiä mistä menee nippari läpi mikä niiden tarkoitus on http://imgur.com/HyBxy86
Tuossa olen tulpannut ne imusarjasta mikä on autossa. http://imgur.com/FlVGf9K
Tossa menee säätimen ja jarrutehostajan alipaineet http://imgur.com/dF660WN
Tämä todennäköisesti se MAP-anturin tulpattu mikä lie tieto http://imgur.com/K8bQEeD
Katselin tuota sinun prokkista nii aloin miettimään itsekkin pitäisikö tukea tuo imusarja vai kestääköhän ilman tukea, tiiviste saattaa antautua ehkä tiheämmin eikai se runko mihinkään halkea ?
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Elikkäs nyt on saatu sierra käymään, mutta kovin isoilla kierroksilla käy 2-3 tuhatta ei ole vielä varvikelloa vahvistamassa korva kuuloa. Nyt epäilen ajoituksen olevan sekaisin
Tuossa vielä nuo ajotus merkit, jakajan asento on omituinen ?? vaiko ei
Kuvia netistä selailin että kampuran ajoitus kuuluisi olla tuossa ekassa viivassa onko siis hampaan sivussa remmi
http://imgur.com/C8bgQR4
http://imgur.com/Flf3IQQ
http://imgur.com/ZAwViiq
edit. Sen verran vielä tein tutkimustyötä, että kun nokka-akselin nuoli kohtaa pisteen silloin ykkösen mäntä on ykk kohdassa tulpan reiästä kurkkimalla käsin
Tuossa vielä nuo ajotus merkit, jakajan asento on omituinen ?? vaiko ei
Kuvia netistä selailin että kampuran ajoitus kuuluisi olla tuossa ekassa viivassa onko siis hampaan sivussa remmi
http://imgur.com/C8bgQR4
http://imgur.com/Flf3IQQ
http://imgur.com/ZAwViiq
edit. Sen verran vielä tein tutkimustyötä, että kun nokka-akselin nuoli kohtaa pisteen silloin ykkösen mäntä on ykk kohdassa tulpan reiästä kurkkimalla käsin
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
On sivussa, tuo merkki (se syvin/paksuin ura hihnapyörässä) pitää olla sen "osoittimen" kohdalla.tonto1994 kirjoitti: Kuvia netistä selailin että kampuran ajoitus kuuluisi olla tuossa ekassa viivassa onko siis hampaan sivussa remmi
Tuki lähinnä sen takia ettei joudu imusarjan pinnapultit niin lujille.tonto1994 kirjoitti: Katselin tuota sinun prokkista nii aloin miettimään itsekkin pitäisikö tukea tuo imusarja vai kestääköhän ilman tukea, tiiviste saattaa antautua ehkä tiheämmin eikai se runko mihinkään halkea ?
Katsoin vielä noita kuvia, niin sulla näkyy olevan Boschin jakaja, joten onhan sulla myös ulkoinen TFI-moduuli asennettu johonkin...? Siis se musta rasia jossa 6-pinninen liitin.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ohc EFi takkuilee
On 6 pinninen moduuli, tuota jakoa selvittelen kun kerkiän eiköhän kohta päästä kadulle takaisin
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Nuo imusarjan alta tukkimasi lähdöt ottaisin takaisin käyttöön, niistä kun pitäisi lähteä letkut pcv-venttillille... Tuossa on sellainen venttiili, jossa kakshaarainen lähtö... Kovat kierrokset tulevat luultavasti imuvuodosta, tuskin liian suuresta ennakosta... Onkohan siinä kaikki tarvittavat osat...Ilmamäärämittariakaan en nähnyt kuvissa...
Re: Ohc EFi takkuilee
Siis Efi oharissa on tasan kaksi huohotinlähtöä, toinen lohkossa ja juppimalleissa toinen öljykorkissa. Imusarjan ja massamittarin välisessä mustassa kumiletkussa on sitten haara huohotinletkulle.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ohc EFi takkuilee
ilmamassa mittari oli kiinni käytön ajan, brakecleaneria ruikittiin imusarjalle kun kävi ei ainakaan siihen reaagoinut mitenkää muualtakaan ei imuvuotoja löytynyt. Jäi epäselväks nyt et onko noilla joku tärkeä rooli jos nyppään pultit pois niin sieltähän se hörppii ilmaa oikein huolella kun tuo yhtyy kannen imukanaviin Imusarjan alla lohkossa on huohotin, eikai imusarjassa ole mitään huohottimia.
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Ei taida autotekniikka olla hallussa... Auttava puhelin: o4o-5860965/Pekka
Re: Ohc EFi takkuilee
Eikös se lohkon kyljessä oleva ole se pcv venttiili Ei kaikkea voi päivässä oppia
Liikaa ajatuksia oikeille päätöksille.
Re: Ohc EFi takkuilee
Ei päivässä, ei kk, ei vuodessa... itse pelannut noiden kanssa 40 vuotta... Kuten kirjoitin, saa soittaa...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ohc EFi takkuilee
Ne imusarjan alapuolella olevat lähdöt on egr:ää varten, kannattaa pitää tulpattuina kun kaiketi ei ole tarkoitus egr:ää käyttää.
Re: Ohc EFi takkuilee
No eivät ole egr:ää varten, vaan silloin kun siellä on nipat, ne ovat pcv venttiiliä varten...
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Ohc EFi takkuilee
Aijaa. No, jokatapauksessa siinä efissä jonka joskus parikytävuotta sitten laitoin Taneen noihin tuli egr:n putket. Pcv:n letku normaalisti plenumiin.