Focus 2008 1.8 TDCi kytkin-naputus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HzN1
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Heinä 2016 02:34

Focus 2008 1.8 TDCi kytkin-naputus

Viesti Kirjoittaja HzN1 »

Elikä -08 Focus 1.8 TDCi (uudempi kori) ajettu 288 tkm. Kun auton käynnistää niin kaikki ihan normaalisti ja hyrrää kuin uusi. Hetken lämmettyään konehuoneesta alkaa kuulumaan nakutusta. Nakutus loppuu välittömästi kun painaa kytkimen pohjaan. Auto ei oireile millään tavalla ajossa, mutta tyhjäkäynnillä se ärsyttävä naputus tulee ja menee. Sukulaisukko pelotteli sellaisella kun kytkinakselin laakerilla. Painelaakerihan pitää vissiin meteliä kun sen kytkimen painaa alas.

Kysymys kuuluukin että tuleeko teille mitään muuta mieleen että mistä tämä naputus voisi johtua? Vai onko se nyt melkovarmasti se. Mitä tuollainen kytkinakselin laakeri maksaisi vaihdattaa noin suurinpiirtein? Uskaltaako tuolla nyt ajaa ihan normaalisti vielä hetken?
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: Focus 2008 1.8 TDCi kytkin-naputus

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Ettei olisi kaksoismassakytkin paketti, joka alkaa olla loppusuoralla. Alkaa yleensä oireilla juuri tuolla tyhjäkäynnin kolinalla.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Jari_68
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2016 09:12

Re: Focus 2008 1.8 TDCi kytkin-naputus

Viesti Kirjoittaja Jari_68 »

Jos olisi kaksoismassa vauhtipyörässä vika, niin eikös se kolise riippumatta siitä onko kytkin ylhäällä tai alhaalla. Minulla alkoi Mondeo 2.0 tdci mk4 6 vaihteinen manuaali aluksi oireilemaan samalla tavalla luulin, että johtuu kytkimestä. Jatkoin ajelua, kun jonkin ajan päästä kolina paheni, vaihdoin kaikki kytkin osat uusiin, ei loppunut kolina oli mennyt kytkinakselista laakeri, sen verran oli kerennyt tulla jo tuhoa, että ei kannattanut alkaa korjailemaan vaan tilasin käytetyn laatikon virosta, nyt on pelittänyt loistavasti. Kun laatikko hajosi kilsoja oli mittarissa 270 000. Kannattaa tutkia ajoissa mistä se nakutus kuuluu, ettei tule isompaa vauriota. Katso nyt aluksi vaihteisto öljyt onko tarpeeksi ja ettei siellä öljyn joukossa ole metalli hilettä.
Vastaa Viestiin