Focus 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

ilpo55 kirjoitti:Mulle tuli 23.1.2016 luultavasti nasta edellä ajavasta BMW:stä(luultavasti oli kosto koska itse olin 22.1.2016 saanut uuden Kugan ja meni pari vuotta vanha BMW X1 vaihdossa).
Samoin Bemarista lensi nasta lasiin. Mulla on ollut monta Bemaria (yksi vieläkin) niin kostohan se.
nipo
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja nipo »

Moi kaikille,
Tuli hankittua stockmannin tarjouauto focus ecoboost 1.0 A6 5-ovinen ja saan sen parin viikon kuluttua.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia kyseisesta autosta automaatin ja 1.0 moottorin yhdistelmästä? Koeajon osalta ei ollut mitään moitittavaa.
Tuntui oikein hyvältä nykyisen fiestan jälkeen.
Focus 1.0 A6 2016
Fiesta EB100 2013
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

nipo kirjoitti:Moi kaikille,
Tuli hankittua stockmannin tarjouauto focus ecoboost 1.0 A6 5-ovinen ja saan sen parin viikon kuluttua.
Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia kyseisesta autosta automaatin ja 1.0 moottorin yhdistelmästä? Koeajon osalta ei ollut mitään moitittavaa.
Tuntui oikein hyvältä nykyisen fiestan jälkeen.
Saitko lisää alea vai pitikö maksaa se "tarjous" hinta?
nipo
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja nipo »

En saanut enään muita alennuksia. Vaihtoautonkin hyvitys oli ihan netto.
Focus 1.0 A6 2016
Fiesta EB100 2013
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

nipo kirjoitti:En saanut enään muita alennuksia. Vaihtoautonkin hyvitys oli ihan netto.
Ok, katseltiin tuota kans appivanhemmille. Mutta tuohon kun lisää talvirenkaat, vetokoukun ja lämppärit niin hintaa samanverran kuin toinen liike tarjosi Titaniumia manuaalina joten kallistuttiin siihen.
nipo
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Joulu 2014 13:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja nipo »

EeroH kirjoitti: Ok, katseltiin tuota kans appivanhemmille. Mutta tuohon kun lisää talvirenkaat, vetokoukun ja lämppärit niin hintaa samanverran kuin toinen liike tarjosi Titaniumia manuaalina joten kallistuttiin siihen.
Mun mielestä tossa tarjouksessa saa kyllä rahoille ihan kohtalaisesti vastinetta. Omalta osalta tuo tarjoushintahinta oli ihan ehdoton maksimi, joten en edes harkinnut mitään lisävarustemallia(titanium). Karvalakkimalli, vaikka onhan tossa kaikki perus vermeet.
Focus 1.0 A6 2016
Fiesta EB100 2013
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

nipo kirjoitti: Karvalakkimalli, vaikka onhan tossa kaikki perus vermeet.
Joo eipä titaniumissakaan mitään enempää ole, tai no automaatti ac ainoa varsinainen varuste. Oli talvirenkaat, lämppärit ja vetokoukku kuitenkin vaatimuslistalla niin tuli se titanium ikäänkuin ilmaiseksi. Toki automaatti jäi pois. Muutama myyjä sanoi ettei kannata ottaa, kuulemma kulutus on yllättävän iso ja verotkin isommat.
hexteri
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Tammi 2010 14:24

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja hexteri »

Moro

Nyt ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa tänne, kun tuli uusi Ford tilattua pitkästä aikaa. Tälläinen tuli ruksittua.

Focus 2,0 TDCI ST 5-ovisena ja manuaalina.
- Bi-Xenon ajovalot
- Audio 10
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Parking Pack 1

Onko porukalla vielä kokemuksia tälläisestä autosta? Onko jotain mitä kannattaisi huomioida?
Avatar
Tuksu
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Tuksu »

hexteri kirjoitti:Moro

Nyt ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa tänne, kun tuli uusi Ford tilattua pitkästä aikaa. Tälläinen tuli ruksittua.

Focus 2,0 TDCI ST 5-ovisena ja manuaalina.
- Bi-Xenon ajovalot
- Audio 10
- Lämmitettävä ohjauspyörä
- Parking Pack 1

Onko porukalla vielä kokemuksia tälläisestä autosta? Onko jotain mitä kannattaisi huomioida?
Elokuusta asti ollut tuollainen ja juuri tuli 20tkm täyteen. Tässä muutamia huomioita:

- Talvella nuo xenon valot saattoivat kovilla pakkasilla mennä sekaisin ja jämähtivät osoittamaan suoraan sivulle tai ylös, palautuivat kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen
- Ilmoitetut kulutuslukemat melko optimistia (tehdas ilmoittaa yhdistetyksi kulutukseksi 4,2l/100km),kun koko 20tkm ajon keskikulutukseksi on muodostunut 6,23l / 100km tankkaus.comin mukaan. Pienimmillään olen 5,5l / 100km päässyt viime kesänä kun oli pitempi reissu matka-ajoa

Muutoin olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaan. Pakkasilla ei ollut minkäänlaisia ongelmia käyntiinlähdön kanssa (löytyy letkulämppäri ja akkulaturi). Sopivan ripeähkö ja hyvä ajaa etenkin mutkatietä 8-) Tehoa tietysti saisi aina olla enemmän, mutta eiköhän noillakin pärjää.

Saattaisin powershiftillä ottaa, jos nyt olisin tilaamassa.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Tuohon Adaptiivisen Bi-Xenon valojärjestelmän "hyytymis" ongelmaan on päivitys saatavilla.
Tarkastivat sekä päivittivät huollon yhteydessä. Lisäksi autoon päivittyi ABS sekä moottorinohjaus softa.
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Tuksu kirjoitti: Elokuusta asti ollut tuollainen ja juuri tuli 20tkm täyteen. Tässä muutamia huomioita:

- Talvella nuo xenon valot saattoivat kovilla pakkasilla mennä sekaisin ja jämähtivät osoittamaan suoraan sivulle tai ylös, palautuivat kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen
- Ilmoitetut kulutuslukemat melko optimistia (tehdas ilmoittaa yhdistetyksi kulutukseksi 4,2l/100km),kun koko 20tkm ajon keskikulutukseksi on muodostunut 6,23l / 100km tankkaus.comin mukaan. Pienimmillään olen 5,5l / 100km päässyt viime kesänä kun oli pitempi reissu matka-ajoa

Muutoin olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaan. Pakkasilla ei ollut minkäänlaisia ongelmia käyntiinlähdön kanssa (löytyy letkulämppäri ja akkulaturi). Sopivan ripeähkö ja hyvä ajaa etenkin mutkatietä 8-) Tehoa tietysti saisi aina olla enemmän, mutta eiköhän noillakin pärjää.

Saattaisin powershiftillä ottaa, jos nyt olisin tilaamassa.
Tuksulla kun on ollut myös Fiesta ST, niin itseä kiinnostaisi tietää, minkälainen on suorituskyky maantiellä esim ohitustilanteissa verraten tuollaiseen Fiestaan? Tässä vain ollut mielessä itselläkin seuraavaksi autoksi tuollainen diesel-koneinen Focus ST.
Avatar
Tuksu
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: Lahti

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Tuksu »

Fordsonson kirjoitti: Tuksulla kun on ollut myös Fiesta ST, niin itseä kiinnostaisi tietää, minkälainen on suorituskyky maantiellä esim ohitustilanteissa verraten tuollaiseen Fiestaan? Tässä vain ollut mielessä itselläkin seuraavaksi autoksi tuollainen diesel-koneinen Focus ST.
Alkuun oli vähän opettelua, kun tuo tehoalue loppuu kuin seinään, mutta kun vaan riittävästi vaihtelee ylöspäin, niin ihan hyvin on ohi päässyt. Nelosta olen pääasiassa ohittamiseen käyttänyt. Vääntöhän tuossa tuntui Fiestan jälkeen mukavalta ;)
Vrjssa kirjoitti:Tuohon Adaptiivisen Bi-Xenon valojärjestelmän "hyytymis" ongelmaan on päivitys saatavilla.
Tarkastivat sekä päivittivät huollon yhteydessä. Lisäksi autoon päivittyi ABS sekä moottorinohjaus softa.
Kiitos tiedosta, täytyypä muistaa seuraavalla kerralla mainita asiasta huollossa. Juuri oli viime viikolla 20tkm huolto, mutta ei noista päivityksistä kyllä ollut puhetta :roll: Focus ST Owners clubin foorumilla on kyllä muillakin ollut noiden xenon valojen kanssa samoja ongelmia. Briteissä ovat vaihtaneet koko valaisimen yleensä uuteen. Samoin ainakin osaa ST dieseleistä on koskenut takaisinkutsu ESP:n uudelleen ohjelmoinniksi.
Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Heca
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2016 21:37
Paikkakunta: Hollola

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Heca »

EeroH kirjoitti: No nyt se tuli ja ihan ok vaikuttaa olevan.

http://www.ebay.de/itm/281714255277?_tr ... EBIDX%3AIT
Tänään sain tavaratilan maton ( 5 ovinen kori ) parin kuukauden odottelun jälkeen. Pinta tuntui kumiselta (ei liukkaalta) ja varaosamyyjä sanoi että uudessa mallissa on myös korkeammat reunat, ei vielä kokemuksia käytännössä. Odottelu johtui toimittajan vaihtumisesta.
Hinta 63 ekee oli mielestäni kohtuullinen! :thumbup:
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Tuksu kirjoitti: Alkuun oli vähän opettelua, kun tuo tehoalue loppuu kuin seinään, mutta kun vaan riittävästi vaihtelee ylöspäin, niin ihan hyvin on ohi päässyt. Nelosta olen pääasiassa ohittamiseen käyttänyt. Vääntöhän tuossa tuntui Fiestan jälkeen mukavalta ;)
Kiitos tiedosta, täytyypä muistaa seuraavalla kerralla mainita asiasta huollossa. Juuri oli viime viikolla 20tkm huolto, mutta ei noista päivityksistä kyllä ollut puhetta :roll: Focus ST Owners clubin foorumilla on kyllä muillakin ollut noiden xenon valojen kanssa samoja ongelmia. Briteissä ovat vaihtaneet koko valaisimen yleensä uuteen. Samoin ainakin osaa ST dieseleistä on koskenut takaisinkutsu ESP:n uudelleen ohjelmoinniksi.
Joo Fordin periaate on "jos toimii ei päivitetä" :shock: Kun nämä uudet autot toimii kuitenkin todella paljon softalla niin olisi päinvastoin suotavaa ajaa kaikki uusimmat softat. Mutta valmistaja ehkä suojelee itseään jos vaikka sattuu joku viallinen päivitys. Niin autoja on pajat täynnä :lol:
Paikallinen liike oli aiemman ohjeistuksen mukaisesti vaihtanut koko valaisimia myös. Mutta sehän ei auta asiaa kun ns. suojaraja on liian tiukka jolla adaptiivnen järjestelmä suojelee itseään rikkoutumiselta liian kylmässä tms.

Jos liike sanoo ettei päivitetä tai ettei sellaista ole niin -> yhteys Fordille ja pyytää tarkistamaan onko Sinun malliin päivitys olemassa. (Oli sitten ihan maksuton toimenpide)
Avatar
Jhy80
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Huhti 2016 18:10

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Jhy80 »

Moi.
19.4 tuli laitettua ensimmäinen uusi auto tilaukseen ja samalla tulee ensimmäinen Ford. Eli Focus 1.0 ecoboost wagon Titanium ja tämmöinen varustelu tuli rakenneltua:
Väri:Frozen white
Bi-Xenon ajovalot
Kattokaiteet hopea
Titanium pack (Tummennukset ja avaimeton järjestelmä)
Parking pack 2
Peruutuskamera
Audio 10 , eli navigaattori.
Ratinlämmitin
Roiskeläpät eteen
Moottori ja sisälämppäri
Talvirenkaat: Nokia hakkapeliitta 8 ja 16 tuuman aluvanteet, myös kesärenkaat 16 tuumaset.

Toimitus luvattu heinäkuun puolella. Vaihtoon lähtee 2010 Nissan Qashqai. Tuntuu , että varusteiksi sai kaiken tarvittavan ruksittua ja auto tuntui koeajossa muutenkin hyvältä. Pari kysymystä olisi.Eli uuden auton maalipinnankäsittely, kannattaako esim. kestopinnoitekäsittely ja onko kukaan sellaista teettänyt uuteen Fordiin. Lahden automaan kyljessä ainakin paikka joka niitä tekee. Uusi lastenistuin täytyy nuoremmalle tytölle vielä hankkia, suosituksia selkä menosuuntaan mallin?
:ford: Focus Titanium Wagon 1.0 ecoboost -16, Frozen white, Bi-Xenon ajovalot,
kattokaiteet hopea, tummennukset ja avaimeton järjestelmä, Parking pack 2,
peruutuskamera, navigaattori, ratinlämmitin, roiskeläpät edessä.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Jhy80 kirjoitti:Eli uuden auton maalipinnankäsittely, kannattaako esim. kestopinnoitekäsittely ja onko kukaan sellaista teettänyt uuteen Fordiin.
viewtopic.php?f=2&t=45893&p=256092#p256092

Puhtaaksi ennen kuin tekee mitään.

Riippuu pinnoitteesta, mutta jotkut menee "tukkoon" tiesuolasta ja pinta on karhea. Siinä ei auta kuin myllytys. Omaani en pinnoittanut vaan vahasin Fusso Coatilla. Ajatuksena, että pintaan jäänyt suola yms skeida lähtee tujullu liukkarilla pois ja voin vahata koska vaan uudestaan. Pinnoitus vaatisi sitten erikseen tilat ja aikaa yms. Valkoinen väri on kyllä helppo pitää puhtaana, vaahdot pintaan ja pesurilla huuhtelu ja näyttää uudelta. Mustaa tai muita tummia värejä sai aina pestä kintaalla, pesurin jäljiltä näytti ihan kauhealta.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Kokemuksia onko 150hv vs 182hv isoa eroa kulussa? Etenkin automaattina?
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja habbe »

Kirjoittelin huhtikuun alussa uusista ongelmista, joita Focuksessani on ilmennyt: kuskin penkin narina sekä jarrutuksen epätasaisuus.

Käytin autoa toissa viikolla Pitäjänmäen Veholla. Kuskin penkin narina johtui siitä, että penkkiin oli kuulemma tehtaalla laitettu lähes olemattomat rasvat kiskoihin. Kun penkkiä liikutti edes takaisin useaan kertaan, ongelma poistui. Ennustivat kuitenkin, että vain hetkeksi. Niinpä heti kun järeämpää rasvaa saavat, käytän auton uudelleen huollossa. Tuo alkuperäinen lienee jotain Glid-liukuvoide tyylistä, jonka luistavuus haihtuu helposti pois.

Täällä video penkin narinasta ennen huoltoon vientiä:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/552 ... penkki.mp4

Lisäksi tutkivat jarrutuksen epätasaisuutta, jonka myös itse havaitsivat. Syyksi näyttää paljastuneen etujarrulevyt, joissa oli erikoisia tummentumia. Arvelivat, että jarru nappaa niissä kohdin tiukemmin kiinni ja aiheuttaa epätasaisuutta. Ilmeisesti vika jarrylevyissä ollut jo tehtaalta asti. Uudet vaihdetaan ylihuomenna. Toivotaan, että vika on todellakin tuossa. Yksi vaihtoehto voisi olla myös elektroniikka, joka ohjaa jarruvoiman jakoa.

Viime huollon jälkeen ilmeni jälleen uusi vika, xenonien suuntaus hajosi. Ajotietokone ilmoittaa "Head lamp malfunction. Service required." Samaan aikaan huomaa, että lamput kyllä palavat, mutta vasen lamppu sojottaa alas ja äärivasemmalle. Lisäksi pitkät eivät mene siinä päälle. Pakkasellahan näissä oli sitä ongelmaa, että xenonit jäätyivät, mutta nyt ulkona on +21...

Tässä yhteenveto, mitä autossa on tähän mennessä korjattu/tutkittu:

* Webaston kaukosäätö meni itsekseen päälle -> kaukosäädin ja keskusyksikkö vaihdettu (tuntuu toimivan toistaiseksi ok)
* Takapenkin verhoilussa repeämä saumakohdassa -> vaihdettu verhoilu takuuseen materiaalivirheenä
* Kuskin penkki natisee selvästi -> Rasvattu uudelleen huollossa ja luvattu vielä tuhdimpi rasvaus seuraavassa huollossa (toistaiseksi natina hävinnyt)
* Jarrutus epätasaista -> Jarruleveyissä tummentumia, vaihdetaan huollossa
* Xenonit osoittavat liian alas -> Säädetty kohdistus huollossa. Tehtaalla säädetty liian alas.
* Xenonit jäätyvät pakkasella eivätkä käänny -> Korjauspäivitys tulossa, ei vielä asennettu
* Xenonit eivät säädy oikein kesäkeleilläkään ja pitkät eivät mene päälle -> Menossa huoltoon
* Usean sekunnin viive, kun siirtää vaihteenvalitsimen D-asennosta R-asentoon -> Tarkistettu vaihteistoöljyn määrä ja verrattu viivettä muihin vastaaviin autoihin. Ei vika vaan ominaisuus.
* Kuljettajan ovea ei meinaa saada kiinni kovemmilla pakkasilla -> Vaatisi kuulemma oven avaamisen ja tarkemman tutkimisen, ei vielä tehty

Nyt tulee ylihuomenna viides kerta huollossa 5 kuukauden sisällä. Edellistä Focusta käytin vain määräaikaishuolloissa :?

EDIT:

Jarrutuksen epätasaisuuden takia nyt vaihdettu sekä jarrulevyt että jarrupalat eteen. Kummassakin selviä poikkeamia normaaliin nähden.
Xenoneissa ollut vika tarkentui vain vasempaan xenoniin. Siinä oleva ohjausmoottori on hajonnut, joten koko umpio vaihdetaan.
Viimeksi muokannut habbe, 06 Touko 2016 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Freeze »

EeroH kirjoitti:Kokemuksia onko 150hv vs 182hv isoa eroa kulussa? Etenkin automaattina?
Spritmonitor, 150 hp: Link - keskikulutus 8,27 l/100 km
Spritmonitor, 182 hp: Link - keskikulutus 8,86 l/100 km

Edit: kulussa vai kulutuksessa? Luin ensin "kulutuksessa" ... :geek:
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Suorituskyvyssä siis :D

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... t_150.html
http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... t_182.html

Tuo näyttää 0-100 7.9s vs 7.3s.

http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... matic.html
150hv tomaatti 8.4s.

Onko noita ollut jossain testissä että mitä ne oikeasti kulkee?

https://www.youtube.com/watch?v=lrcLD8tW8RY 7.87s :o
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja habbe »

Löytyykös muilta täältä kesärenkaina Bridgestonea koossa 215/50 R17? Menin eilen mielenkiinnosta mittaamaan niiden rengaspaineet, vaikka allelaitosta on muutama viikko jo aikaa. Jokaisessa renkaassa paineena 3,0 baria, vaikka auton ohjekirja neuvoo laittamaan tuolle rengaskoolle (normaalikuormalla) eteen 2,3 baria, taakse 2,4 baria. Monessa paikassa on tullut vastaan, että 0,2-0,5 ylipaine olisi ihan hyvä juttu, mutta 2,3 vs 3,0 on jo mielestäni aika yläkanttiin :? Renkaat vaihdettiin Vianorissa.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Heca
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Tammi 2016 21:37
Paikkakunta: Hollola

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Heca »

Mulla oli tehdasasennuksena Michelin Primacy HD 215/50 17" joissa paineet 2,8 bar. Epämiellyttävät ajaa ja laskin paineen 2,4 bar, nyt ihan ok ajossa! Michelin kotisivuilla oli suositus 2,4 eteen ja 2,8 bar taakse?
Talvirenkaina oli Contimental IceContact 2 205/55 16" joissa myös paineet yläkantissa 2,8 bar, paineen pudotus 2,4 bar auttoi ajomukavuuteen.

Voi olla, että rengasliike on laittanut ylipaineen tarkoituksella että tengas istuu vanteelle kunnolla ja tarkoitus että kuljettaja laskee itse paineen kohdilleen muutaman ajokilometrin jälkeen.
Focus 1.5 EcoBoost M6 Titanium -16
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

habbe kirjoitti:Löytyykös muilta täältä kesärenkaina Bridgestonea koossa 215/50 R17? Menin eilen mielenkiinnosta mittaamaan niiden rengaspaineet, vaikka allelaitosta on muutama viikko jo aikaa. Jokaisessa renkaassa paineena 3,0 baria, vaikka auton ohjekirja neuvoo laittamaan tuolle rengaskoolle (normaalikuormalla) eteen 2,3 baria, taakse 2,4 baria. Monessa paikassa on tullut vastaan, että 0,2-0,5 ylipaine olisi ihan hyvä juttu, mutta 2,3 vs 3,0 on jo mielestäni aika yläkanttiin :? Renkaat vaihdettiin Vianorissa.
Vianor laatua :lol:

Mahtaa olla melkoinen kivireki noilla paineilla?
Tosiaan 0.2-0.5 lisäys siihen mitä auton ohjekirjassa/sivupalkissa suositellaan niin mukavuuskin on tallella. ;)

Omassa tällä hetkellä täyden kuorman paineet: 2.4 / 2.8bar (En aja täydellä kuormalla joten se lisäys tulee siinä)
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja habbe »

Heca kirjoitti:Voi olla, että rengasliike on laittanut ylipaineen tarkoituksella että tengas istuu vanteelle kunnolla ja tarkoitus että kuljettaja laskee itse paineen kohdilleen muutaman ajokilometrin jälkeen.
Toi ois ihan loogista, mutta toivoisi tuossa tapauksessa autoon jätetyn lapun, että muistathan tsekata paineet parin päivän päästä. Sinne kun kuitenkin jätetään lappu muistuttamaan aluvanteiden muttereiden jälkikiristyksestä.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
habbe
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Tammi 2012 20:15

Re: Focus 2015

Viesti Kirjoittaja habbe »

Vrjssa kirjoitti:Mahtaa olla melkoinen kivireki noilla paineilla?
Tosiaan 0.2-0.5 lisäys siihen mitä auton ohjekirjassa/sivupalkissa suositellaan niin mukavuuskin on tallella. ;)

Omassa tällä hetkellä täyden kuorman paineet: 2.4 / 2.8bar (En aja täydellä kuormalla joten se lisäys tulee siinä)
No sanotaanko vaikka näin, ettei ollut ihan paras mahdollinen ajettava :( Tiputin nyt alkuunsa paineita 2,8:aan ja jo se tuntui auttavan. Tuntuu, ettei vetelisi uriinkaan nyt ihan niin helposti. Kaikissa on nyt tuo sama paine. Taidan käydä vielä uudelleen justeeraamassa noita ja jättää taakse vähän korkeammat lukemat, kuten ohjekirjassakin neuvotaan.
--

ex-Fordit:
Focus 2.0 TDCi 150 hv SS PowerShift Titanium Business Wagon (2015)
Focus 2.0 TDCi 115 hv PowerShift Titanium Wagon (2011)
Focus 1.8 TDCi Ghia Wagon (2008)
Focus 1.6 Ghia Sedan (2004)
Vastaa Viestiin