P1285, Focus 1.6 01
P1285, Focus 1.6 01
Kuinkas tommonen sensori vaihdetaan?
Re: P1285, Focus 1.6 01
P1285 viittaa kannen liian korkeaan lämpötilaan ja voi johtua siis:
- ylikuumeneminen (esim nesteet vähissä)
- anturi viallinen tai huono kontakti
Olet ilmeisesti päätynyt anturin vaihtoon. Se on yksinkertaista.
Anturi on kannessa päältäpäin ruuvattuna, sytytystulppien välissä.
- mahdollinen sytytysjohtojen suojakansi irti
- sytytysjohtoja irti, jos on tiellä;
- liitin irti (varovasti muoviliittimen kanssa, on hapertunut kuumuudesta)
- anturi vaihtoon ja osat takaisin
Jäähdytysnesteitäkään ei tule ulos, koska on ns. kuiva-anturi.
PS. Tämäkö oli syynä laihaan seokseen ja sammumiseen kylmänä, tuolla toisessa kysymyksessä?
- ylikuumeneminen (esim nesteet vähissä)
- anturi viallinen tai huono kontakti
Olet ilmeisesti päätynyt anturin vaihtoon. Se on yksinkertaista.
Anturi on kannessa päältäpäin ruuvattuna, sytytystulppien välissä.
- mahdollinen sytytysjohtojen suojakansi irti
- sytytysjohtoja irti, jos on tiellä;
- liitin irti (varovasti muoviliittimen kanssa, on hapertunut kuumuudesta)
- anturi vaihtoon ja osat takaisin
Jäähdytysnesteitäkään ei tule ulos, koska on ns. kuiva-anturi.
PS. Tämäkö oli syynä laihaan seokseen ja sammumiseen kylmänä, tuolla toisessa kysymyksessä?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: P1285, Focus 1.6 01
Ilmeisesti, anturin varsi katki mutterin juuresta. Onneksi tuli selville ettei tule nesteet ulos vaihdossa, tattista