Mitäänhän ei vois pois sulkea, mutta jos nyt kelit lämpenis, niin ollaan taas viisaampiaNiceMan kirjoitti:Riippuu ihan mitä on mennyt... voihan se olla kansikin, tiiviste...
OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
16 afr kuullostaa siltä, että joku pytty jättää välillä syttymättä, ja pumppaa vain ilmaa, ja bensaa pakosarjaan -> enemmän happea lamdalle = laihempi seos näytöllä, olettaen että pakosarja/putki ei vuoda. Tämä on sitä mikä kuuluu pätkimisenä.
Teit sen öljy testin ykköseen, ja puristus nousi. Niin se tekee aina. Öljyä pitäisi laittaa kaikkiin, ja sitten vertailla että tasoittuuko erot öljyttömään testiin verrattuna. Jos tasoittuu, on männässä, sen renkaissa, tai sylinterissä vikaa. Jos ei, niin vika on muualla, tai kanki on mutkalla.
Venttiilit saat testattua niin että hajotat vanhasta tulpasta posliinit pois, ja hitsaat siihen paineilmaliittimen. Sitten nypit keinut pois, laitat sen "paineilma-tulppa-adapterin" kiinni, ja paineilmaa pyttyyn. Sitten vaan kuuntelet missä suhisee eniten, olettaen että histisauma pitää.
Venttiilejä voi vähän kopistella että asettuvat kunnolla istukkaan. Jos kopistelut ei auta, ja joku suhisee silti selvästi enemmän kuin muut, niin siellä on vikaa.
Biltemasta saa suht edullisesti sellaisen pumpun millä saa painetta paisariin, noin kilo on sopiva. Tulpat irti ja pyttyihin mahdollinen puhaltelu/kuivaus, ja paineen pumppaus paisariin. Jos joku männänlaki alkaa muutaman tunnin/yön aikana kastumaan, niin kannentiivisteessä/tiivistepinnoissa/kannessa vuoto. Jos taas kanaviin kertyy nestettä niin kansi on sieltä puhki.
Teit sen öljy testin ykköseen, ja puristus nousi. Niin se tekee aina. Öljyä pitäisi laittaa kaikkiin, ja sitten vertailla että tasoittuuko erot öljyttömään testiin verrattuna. Jos tasoittuu, on männässä, sen renkaissa, tai sylinterissä vikaa. Jos ei, niin vika on muualla, tai kanki on mutkalla.
Venttiilit saat testattua niin että hajotat vanhasta tulpasta posliinit pois, ja hitsaat siihen paineilmaliittimen. Sitten nypit keinut pois, laitat sen "paineilma-tulppa-adapterin" kiinni, ja paineilmaa pyttyyn. Sitten vaan kuuntelet missä suhisee eniten, olettaen että histisauma pitää.
Venttiilejä voi vähän kopistella että asettuvat kunnolla istukkaan. Jos kopistelut ei auta, ja joku suhisee silti selvästi enemmän kuin muut, niin siellä on vikaa.
Biltemasta saa suht edullisesti sellaisen pumpun millä saa painetta paisariin, noin kilo on sopiva. Tulpat irti ja pyttyihin mahdollinen puhaltelu/kuivaus, ja paineen pumppaus paisariin. Jos joku männänlaki alkaa muutaman tunnin/yön aikana kastumaan, niin kannentiivisteessä/tiivistepinnoissa/kannessa vuoto. Jos taas kanaviin kertyy nestettä niin kansi on sieltä puhki.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Ykkösessä puristus nousi 9 johonkin 12,5 bariin eli 3,5 nousu. Tarkotatko että jos lopuissa pytyissä nousee öljyn lisäyksellä saman 3,5 bar voidaan vasta todeta että ykkönen pimeä?emax kirjoitti:16 afr kuullostaa siltä, että joku pytty jättää välillä syttymättä, ja pumppaa vain ilmaa, ja bensaa pakosarjaan -> enemmän happea lamdalle = laihempi seos näytöllä, olettaen että pakosarja/putki ei vuoda. Tämä on sitä mikä kuuluu pätkimisenä.
Teit sen öljy testin ykköseen, ja puristus nousi. Niin se tekee aina. Öljyä pitäisi laittaa kaikkiin, ja sitten vertailla että tasoittuuko erot öljyttömään testiin verrattuna. Jos tasoittuu, on männässä, sen renkaissa, tai sylinterissä vikaa. Jos ei, niin vika on muualla, tai kanki on mutkalla.
Sitten tuohon sytykseen, tulpanjohfot, v-jakajan hilut jne. uusia, mutta oon käyttänyt APR6FS-tulppia, eli onko tuo häiriösuojaus mahdollinen ongelma? Eli pitäiskö kokeilla AP6FS-tulppia?
Tarvitaan vähän rautalankaa vielä siis
E: Eiku joo, siis jos öljyn kanssa jokainen pytty näyttää samaa lukemaa mittarissa, niin on vasta ykkösessä vikaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Mittailtu; ilman öljyä -> öljyn kanssa
Ykkönen 9,5->10,5
Kakkonen (hihihi) 14->15
Kolmonen 15->16
Nelonen 14->15
Eli kaikissa nousee n. barin verran kun laitto lusikan öljyä tulpan reiästä ennen mittausta.
Ilmesesti männät, renkaat ja pytyt ok? Vai mitä mieltä emax oot?
Ykkönen 9,5->10,5
Kakkonen (hihihi) 14->15
Kolmonen 15->16
Nelonen 14->15
Eli kaikissa nousee n. barin verran kun laitto lusikan öljyä tulpan reiästä ennen mittausta.
Ilmesesti männät, renkaat ja pytyt ok? Vai mitä mieltä emax oot?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Miksi miettiä, tunti niin kansi on irti... voi päästä helpollakin...
Pakosarja irti, öljyä venttiililautasen päälle kun kiinni, sitten puristemittaus jos nousee niin pakoventtiili vuotaa...
Saman voi tehdä imuventiilille.
Ihan hyvä puristepaineet muuten, itsellä 14-14.5Bar 92mm männillä mutta on paksumpi kansipahvi.
Pakosarja irti, öljyä venttiililautasen päälle kun kiinni, sitten puristemittaus jos nousee niin pakoventtiili vuotaa...
Saman voi tehdä imuventiilille.
Ihan hyvä puristepaineet muuten, itsellä 14-14.5Bar 92mm männillä mutta on paksumpi kansipahvi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Oon irrottanu kannen ainakin viisi kertaa oharista, joten on mulla jonkin sortin kuva kauan sihen menee, ja aion niin tehdäkin.NiceMan kirjoitti:Miksi miettiä, tunti niin kansi on irti... voi päästä helpollakin...
Mutta jottei tarvitsisi mahdollisesti turhaan purkaa vielä alakertaakin, niin sen takia olisi kiva kuulla mielipiteitä jo tähän astisten tutkimusten tiimoilta eli sulkeeko tuo testi pois männänrengas vauriot (joita ei välttämättä näe vaikka kansi onkin irti):
Sen olen jo päättänyt että mikäli tuosta kannessa on yhtään ongelmaa esim. palanut venttiili, halki tms, niin teetän joskus uuden toisesta 2.0 kannesta.duckworth kirjoitti:Mittailtu; ilman öljyä -> öljyn kanssa
Ykkönen 9,5->10,5
Kakkonen (hihihi) 14->15
Kolmonen 15->16
Nelonen 14->15
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Eikös tuo nyt ole aikas sama ottaako kannen pois ja tarkastaa sen ensi.
Jos kerran ykkönen on joka tapauksessa vuotava(suuntaan tai toiseen) niin purettava se kansi on siitä joka tapauksessa päältä pois, että sinne alakertaan pääsee tekemään jotain (oletuksena ettei kannessa se vika ole sitten).
Jos kerran ykkönen on joka tapauksessa vuotava(suuntaan tai toiseen) niin purettava se kansi on siitä joka tapauksessa päältä pois, että sinne alakertaan pääsee tekemään jotain (oletuksena ettei kannessa se vika ole sitten).
gti golo palloilija
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Eikös tuo nyt ole aikas sama ottaako kannen pois ja tarkastaa sen ensi.
Jos kerran ykkönen on joka tapauksessa vuotava(suuntaan tai toiseen) niin purettava se kansi on siitä joka tapauksessa päältä pois, että sinne alakertaan pääsee tekemään jotain (oletuksena ettei kannessa se vika ole sitten).
Jos kerran ykkönen on joka tapauksessa vuotava(suuntaan tai toiseen) niin purettava se kansi on siitä joka tapauksessa päältä pois, että sinne alakertaan pääsee tekemään jotain (oletuksena ettei kannessa se vika ole sitten).
gti golo palloilija
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
No niin irroittelin sen kannen (n. 3h ) ja edelleen on vähän sormi perseessä Pytyssä ykkösessä eikä muissakaan näkyny näin amatöörin silmään mitaan poikkeevaa, esim. karstaa ei ollu ykkösen männän päällä mitenkään poikkeuksellisesti, kun jopa se nuoli, joka stanssattu mäntään, erottui... Toki jokaisen männän laki oli värjääntynyt, mutta se kai on normaalia. Mitä mä nyt siis tutkailen(?), kun kannentiivisteessä ei ollut tummia laikkuja, ja yksi terävä painauma etuosassa (ei kuitenkaan ylärnyt liekkirenkaaseen saakka) joka saatto tulla irroitaessa kun kansi vähän liikahti.
Ja voidaanko näillä eväin kuitenkin sulkea pois mäntävaurio? Kun ei näy lohkeamia ja tuo öljyn kanssa mittaus nosti kaikissa painetta saman verran. Ja kone ei edelleenkään kilissu oudosti pyöriessään/silloin kun se vielä kävi viimeksi.
E: Semmosen kyllä huomasin että pyttyjen liekkirenkaiden väliltä oli kapeun osuus vaalean harmaa, vaikka uutena väleihin jää vähän itse sinistäkin osaa. Voin ottaa kuvia pahvista tänne jos auttaa?
Ja voidaanko näillä eväin kuitenkin sulkea pois mäntävaurio? Kun ei näy lohkeamia ja tuo öljyn kanssa mittaus nosti kaikissa painetta saman verran. Ja kone ei edelleenkään kilissu oudosti pyöriessään/silloin kun se vielä kävi viimeksi.
E: Semmosen kyllä huomasin että pyttyjen liekkirenkaiden väliltä oli kapeun osuus vaalean harmaa, vaikka uutena väleihin jää vähän itse sinistäkin osaa. Voin ottaa kuvia pahvista tänne jos auttaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Ota kuvat lohkosta, tiivisteestä ja kannesta, pura ongelma pytyn venttiilit ja "hio" seetit kevyesti ja katso miten seetit istuu...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Tässäpä kuvia:
Kansi
Kansi ykköspytyn kohdalta
Pahvi
Pahvi tioselta puolen
Lohko/pytty
Sama toisesta
Sama kolmannesta kulmasta
Pahvissa on ollu ilmesesti tuo painauma lähellä ykköstä (ei tullutkaan irroitaessa, koska kansi ei noin paljoa heilatanut), joten vaikuttaako puristuksiin, kun ei ole liekkirenkaassa asti??
Onko kellään tämän tiimoilta mitään neuvottavaa?
Kansi
Kansi ykköspytyn kohdalta
Pahvi
Pahvi tioselta puolen
Lohko/pytty
Sama toisesta
Sama kolmannesta kulmasta
Pahvissa on ollu ilmesesti tuo painauma lähellä ykköstä (ei tullutkaan irroitaessa, koska kansi ei noin paljoa heilatanut), joten vaikuttaako puristuksiin, kun ei ole liekkirenkaassa asti??
Onko kellään tämän tiimoilta mitään neuvottavaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
[quote="duckworth"
Onko kellään tämän tiimoilta mitään neuvottavaa? [/quote]
Ratkaisu lähestyy koko ajan. Jäljellä on vielä 10 min homma kun irroittaa venttiilit kannesta siitä ongelmasylinterin kohdalta.
Jos:
a) venttiileissä on vikaa (jumittaa ohjureissa, pala pois, selvä palamisen merkki) niin ainakin osa ongelmaa on silloin siinä
b) jos venttiileistä ei vikaa löydy, on se vika männässä.
c) enää täytyy löytää se syy miksi ko. sylinteri käy laihalla jottei se uusi moottori hajoa samalla tavalla.
Onko kellään tämän tiimoilta mitään neuvottavaa? [/quote]
Ratkaisu lähestyy koko ajan. Jäljellä on vielä 10 min homma kun irroittaa venttiilit kannesta siitä ongelmasylinterin kohdalta.
Jos:
a) venttiileissä on vikaa (jumittaa ohjureissa, pala pois, selvä palamisen merkki) niin ainakin osa ongelmaa on silloin siinä
b) jos venttiileistä ei vikaa löydy, on se vika männässä.
c) enää täytyy löytää se syy miksi ko. sylinteri käy laihalla jottei se uusi moottori hajoa samalla tavalla.
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Niin... mutta esim. miten painauma joka näkyy kansipahvissa, voiko vaikuttaa tähän ongelmaan?
Ja mikä sieltä männästä sitten voi olla rikki(?), kun kone ei tuprautellu sinistä, eikä kilissu tai kolissu oudosti. Eikä näy olevan tuo laki halki...
Viime keväänä autoa vaivasi aika ajoittainen pätkiminen, varsinkin jos nosti kaasun ja taas äkkiä painoi niin nyki/pätki.
Kai noista kuvista nyt jotain osviittaa joku saa?
Ja miksi mua sitten neuvottiin tekemään tuo öljytesti jos sen pohjalta ei voidakaan mitään sanoa?
Totta kai koko koneen osiksi purkamalla varmaan selviää yhtä ja toista, tai jos vaikka tekee uuden niin ei tarvii purkaa vanhaa ollenkaan, mutta eikö tällä tutkimisella jo jotain pitäisi selvitä?
Ja mikä sieltä männästä sitten voi olla rikki(?), kun kone ei tuprautellu sinistä, eikä kilissu tai kolissu oudosti. Eikä näy olevan tuo laki halki...
Viime keväänä autoa vaivasi aika ajoittainen pätkiminen, varsinkin jos nosti kaasun ja taas äkkiä painoi niin nyki/pätki.
Kai noista kuvista nyt jotain osviittaa joku saa?
Ja miksi mua sitten neuvottiin tekemään tuo öljytesti jos sen pohjalta ei voidakaan mitään sanoa?
Totta kai koko koneen osiksi purkamalla varmaan selviää yhtä ja toista, tai jos vaikka tekee uuden niin ei tarvii purkaa vanhaa ollenkaan, mutta eikö tällä tutkimisella jo jotain pitäisi selvitä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 275
- Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Kyllä kannen purkamisella ja puristuspainetestillä ainakin ongelman osittainen syy selvisi yhteen sylinteriin. Venttiilin väristä päätellen se on käynyt laihalla.duckworth kirjoitti: Kai noista kuvista nyt jotain osviittaa joku saa?
Ja miksi mua sitten neuvottiin tekemään tuo öljytesti jos sen pohjalta ei voidakaan mitään sanoa?
Totta kai koko koneen osiksi purkamalla varmaan selviää yhtä ja toista, tai jos vaikka tekee uuden niin ei tarvii purkaa vanhaa ollenkaan, mutta eikö tällä tutkimisella jo jotain pitäisi selvitä?
Joka puolestaan voi aiheuttaa venttiilin/männän/männänrenkaiden palamisen.
Joka puolestaan aiheuttaa käyntihäiröitä.
Laihalla käymisen syy on sitten selvitettävä seuraavaksi.
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Eli saa ilmaa jostain tai liian vähän polttoainetta...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Pyörittelin nokkaa siten että näin vähän ykkösen pakoventtiilin seetiä ja venttiiliiä ja ei sieltä ainakaan oo mitään lohjennu silmämääräisesti tutkailtuna.. Tiedä sitten kannattaisko kokeilla vaan läjään ehjällä kansipahvilla? Tuossahan on syystä X tollainen viilto/painauma joka näkyy kuvassa (aukeaa hiiren vasemmalla muuten ) joka ei varmaan sekään ole ollut hyvästä...
E: http://s198.photobucket.com/user/boiler ... o.jpg.html
Tuota kuvaa meinaan siis
E: http://s198.photobucket.com/user/boiler ... o.jpg.html
Tuota kuvaa meinaan siis
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Kuvaa kun katsoo tarkasti niin tulirengas on melkein poikki... veikkaan siinä olevan vika...
Tiivistepintojen putsaus ja uusi pahvi paikalle.
Vedä momenttii ja mittaa puristukset ennen kun imu/pakosarjat ovat paikalla.
Tiivistepintojen putsaus ja uusi pahvi paikalle.
Vedä momenttii ja mittaa puristukset ennen kun imu/pakosarjat ovat paikalla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Joo elikkä aattelin laittaa tonne uuden felpron, mutta.. mietin vaan onko kannenpulttien valmistajalla väliä? Otanko ihan varaosaliikkeen vai Rallyracelta? Kun jostain oon kuullu että tarvikepultit ei kiri tälläista matalaa kantta "tarpeeksi"...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Tilasin kannenpultit, pahvin ja imusarjantiivisteen Rallyracelta, tuli halvimmaksi näin.. Nyt sitten hommaamaan tiivsteenputsaus-sprayta, ja kaipa tässä voisi pitää vaihtaa jakopään osaset samalla ja öljyt eli pakollinen kevät huolto
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Arp pultit kanssa kivat, ei tarvi arpoa reikien sijaintia =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Hyvä muuten kun tuil puheeksi, itse ajattelin rälläköidä muutamasta vanhasta pultista kannat ja tehdä pulteista "ohjurit" joihin ajan toki loven että saa meisselillä kierrettyä pois kun kansi paikallansa. Pitäisi ainakin tiivisteen asettua oikeinNiceMan kirjoitti:Arp pultit kanssa kivat, ei tarvi arpoa reikien sijaintia =)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
duckworth kirjoitti: Hyvä muuten kun tuil puheeksi, itse ajattelin rälläköidä muutamasta vanhasta pultista kannat ja tehdä pulteista "ohjurit" joihin ajan toki loven että saa meisselillä kierrettyä pois kun kansi paikallansa. Pitäisi ainakin tiivisteen asettua oikein
Tuo on hyvä konsti kanssa, V8:ssa erittäi suositeltua kun tiivistepinnat vinossa... ei kansi karkaa =)
Itse aikoinaan hommasin arp:n pulti kanteen, lohkoon ja vauhtipyörään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Alkaa taas olemaan pata melkein kasassa ja ois kohta aika taas mittailla puristukset. Sellanen tuli vaan mieleen kun jotkut sanoo että pitäisi ottaa joka pytystä tulppa pois kun mitataan, mutta mulla on muissa tulppa kyllä paikallaan paitsi siitä tietty pois jossa mittari.. Miksi ne tulpat sitten pitäisi olla pois muistakin pytyistä kuin siitä mitattavasta? Mietin vaan miten paljon mittaustulokseen vaikuttanu tämäkin seikka, vaikka olikin liekki rengas särki
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: OHC:n kummalliset käyntivaivat *uutta ratkaisua*
Ohjesääntö on että tulpat pois ja kaasu pohjaan. Näillä helpotetaan moottorin pyörimistä, ja ilmansaantia.
Ei vaikuta puristusten tasaisuuteen, mutta puristuspaineen korkeuteen jonkun verran.
Ei vaikuta puristusten tasaisuuteen, mutta puristuspaineen korkeuteen jonkun verran.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala