Ford Mondeo mk5 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Klammis
Viestit: 74
Liittynyt: 13 Maalis 2011 22:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Klammis »

akk1965 kirjoitti: Yritin katsoa jännitteen huoltonäytöstä mutten onnistunut.
Veikkaisin, että jännite on ollut ihan kohdillaan. Ei näytä olevan merkitystä, onko auto ennen käynnistystä ollut akkulaturissa vai ei (tai onko laturi käynnistettäessä kiinni), sama "started, stopped" ilmoitus sieltä webastolta tulee. Meitä on tässä nyt kolme dieselkuskia, joilla tilanne on täysin identtinen. Sain huoltoajan tulevalle viikolle, saas nähdä mikä on diagnoosi. Liittyy kuitenkin pakkasten kovenemiseen, tuskin sattumaa, että kaikilla jämähti suunnilleen samaan aikaan.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Klammis kirjoitti: Veikkaisin, että jännite on ollut ihan kohdillaan. Ei näytä olevan merkitystä, onko auto ennen käynnistystä ollut akkulaturissa vai ei (tai onko laturi käynnistettäessä kiinni), sama "started, stopped" ilmoitus sieltä webastolta tulee. Meitä on tässä nyt kolme dieselkuskia, joilla tilanne on täysin identtinen. Sain huoltoajan tulevalle viikolle, saas nähdä mikä on diagnoosi. Liittyy kuitenkin pakkasten kovenemiseen, tuskin sattumaa, että kaikilla jämähti suunnilleen samaan aikaan.
Käytin tänään tyhjäkäynnillä noin 15-20 minuuttia, jotta lämpiäisi käynnistyksen jälkeen. Lämpö oli selvästi yli sinisen alueen, ja hetken (muutama km) ajon jälkeen lämmöt nousi selvästi, lähelle normaalia. Kävin tekemässä noin puolen tunnin kauppa reissun ja tulin kotiin takaisin. Huoltonäyttö näytti jännitteksi 11,0. Hain akkulaturin joka näytti jännitteksi 12,0 :)
No nyt on ainakin latauksessa, katson milta huomenna näyttää tilanne. Omituista etten muuten sanoisi :?
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Sulattolisko
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2015 18:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Sulattolisko »

Moi! Nyt Mondeossa kilometrejä 1400 ,auto on pelittänyt hyvin muuten ,mutta oli lämmöt tai sen puute on vaivannut :shock: vaikka webasto on puoli tuntia päällä niin 30 kilsan ajon jälkeenkin viisari sinisellä ,kun soitin huoltoon sanottiin että ei ole aux heater päällä ,että siitä johtuu ja sen saa valikosta park heaterin yläpuolelta ruksittua päälle :lol: vaan eipä siellä mitään sellaista löytynyt :evil: Seuraavana päivänä kävin huollossa ja sitten sanottiin 2.0 dieselis se on automaattinen eli ei ole valikoissa siitä mitään. No sitten sanottiin että vika on siinä kun on kesälaatua webaston putkistossa ,että ei ajon aikana toimi kunnolla, mutta parkissa ollessa se on kuitenkin toiminut niinkuin kuuluu :thumbup: se on auttanut kun laitoin park heaterin valikosta ruksin kohtaa continue heating ,sitten alkoi lämpöä riittää ja viisari nousi normaali alueen puoleen väliin, mutta välillä käy viisari melkein sinisellä ja sitten lähtee taas ylöspäin :roll: :roll: Mondeossa piti olla akunlämmitin ja Defan laturi, mut ei niitä siihen ollutkaan laitettu, en vissiin sanonu tarpeeksi selvästi ;) kysyin huollossa käydessä akunlämmittimestä niin sanottiin että se on ihan turha, johon sanoin että kyl töissä koneiden akunlämmitin on auttanut virran riittävyyten huomattavasti! Itse meinaan ne kumminkin laittaa
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

akk1965 kirjoitti: Käytin tänään tyhjäkäynnillä noin 15-20 minuuttia, jotta lämpiäisi käynnistyksen jälkeen. Lämpö oli selvästi yli sinisen alueen, ja hetken (muutama km) ajon jälkeen lämmöt nousi selvästi, lähelle normaalia. Kävin tekemässä noin puolen tunnin kauppa reissun ja tulin kotiin takaisin. Huoltonäyttö näytti jännitteksi 11,0. Hain akkulaturin joka näytti jännitteksi 12,0 :)
No nyt on ainakin latauksessa, katson milta huomenna näyttää tilanne. Omituista etten muuten sanoisi :?
Nyt ollut yön yli latauksessa, laturin jännite näyttää 12,3 V. Latauspalkeista 3/4 näkyvissä. Eli virtaa pitäisi olla. Mutta ei lähde webasto kauko-ohjauksella käyntiin. Mittaristossa naksahtaa vaan, mitään muuta ei tapahdu kuin ilmoitus että lisälämmitin on käynnistetty. Ei herjaa akun alhaisesta jännitestä...ei mitään, vain naksahdus :roll: Pakkasta 20. Onneksi on aika valmiina korjamolle tiistaiksi. On tämä mukava talviauto :thumbup:
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Avatar
Salesman1966
Viestit: 126
Liittynyt: 29 Loka 2014 16:50
Paikkakunta: Vinkkilä

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Salesman1966 »

Välillä vähän kevennystä tänne ongelmien keskelle...On pitänyt laittaa jo pidemmän aikaa kuva mun näytöstä. eli ne jotka ei vielä tiedä niin Sonyn näyttöön saa oman taustakuvan...mulla on hieno kuva siitä kun olen siikaongella mökillä. Sopii jotenkin väreihinkin hyvin... :thumbup: Kuvan näät täältä : http://aijaa.com/0rtaYh
ajossa Mondeo Tdci 180 hv A6 Titanium Business Wagon 2015 Panther Black :ford:
vaimolla Vw Passat Trendline Variant TDI 110 hv 2009
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Salesman1966 kirjoitti:Välillä vähän kevennystä tänne ongelmien keskelle...On pitänyt laittaa jo pidemmän aikaa kuva mun näytöstä. eli ne jotka ei vielä tiedä niin Sonyn näyttöön saa oman taustakuvan...mulla on hieno kuva siitä kun olen siikaongella mökillä. Sopii jotenkin väreihinkin hyvin... :thumbup: Kuvan näät täältä : http://aijaa.com/0rtaYh
Hieno :) itsekin huomasin tun mahdollisuuden, mutten ole vielä jaksanut viritellä mitään...
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
69dude
Viestit: 434
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Komia oli kuva :thumbup:
Mitenkäs tuo onnistuu ? Tahtoo myös...
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
wiljis
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Helmi 2015 09:45

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja wiljis »

69dude kirjoitti:Komia oli kuva :thumbup:
Mitenkäs tuo onnistuu ? Tahtoo myös...
Kuva muistikortille ja sitten asetuksista sen sinne valitsee, kuvan koko piti muuttaa 800 x 384 resoluutioon

http://ford-life.com/2012/02/28/how-to- ... ackground/
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost Titanium Business Hatchback A6 2015 Deep Impact Blue :ford:
Sulattolisko
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Elo 2015 18:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Sulattolisko »

Terve taas :D Tänään Mondeo sai matka ajoa Vaasaan ja takas. Mennessä lämmöt olivat hieman yli sinisen ja vähän kun antoi kaasua niin lämmöt oli normaali alueen puolessa välissä laskeakseen taas sinisen tuntumaan .Park heater oli koko ajan asetettu continue heating asetukseen ja tulos oli tämä :shock: Mutta ihme tapahtui tai jotain ainakin :lol: kun Vaasasta lähdettiin takas päin niin lämmöt oli koko 300km ajan normaalin puolessa välissä ja muutaman kerran laski viisarin verran joka kohta nousi taas puoleen väliin :thumbup: kulutus oli koko matkan ajalta 4.9 litraa ja nopeus noin 90km mittarin mukaan, joka heittää noin 6km/h ! Täytyykin laittaa taustakuvaksi joku aurinkoinen etelänkuva ,se lämmittää mieltä kun sormet on kohmeessa :lol:
Hapero79
Viestit: 84
Liittynyt: 28 Marras 2014 09:06

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Hapero79 »

Vaikuttaa siltä, että Mondeon kylmyys on ominaisuus ei vika. Mutta herääkin kysymys, miksi Mondeossa on Webasto, kun siitä ei taida mitään hyötyä lämmön kannalta olla? Hintakin olisi edullisempi
Ajossa Mondeo Titanium Business 2,0Tdci A 150hv Wagon
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

ilpo55 kirjoitti:Onko kukaan asennuttanut tätä autoonsa:

"Eberspächer* Pysäköintilämmittimen kaukosäädin Easy Start Call

Vain ajoneuvoihin, joissa on tehtaalla asennettu lisälämmitin"

Jyväskylän Käyttäauto kertoi uuteen autoon hinnaksi n. 590€ ja itse pitää hommata SIM tietenkin. Onko tietoa minkälainen liittymä pitää olla?
Mulla tollanen audissa. Otin halvimman liittymän kuukausimaksultaan minkä löysin, numero salaiseksi ettei kukaan muu soittele.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

akk1965 kirjoitti: Nyt ollut yön yli latauksessa, laturin jännite näyttää 12,3 V. Latauspalkeista 3/4 näkyvissä. Eli virtaa pitäisi olla. Mutta ei lähde webasto kauko-ohjauksella käyntiin. Mittaristossa naksahtaa vaan, mitään muuta ei tapahdu kuin ilmoitus että lisälämmitin on käynnistetty. Ei herjaa akun alhaisesta jännitestä...ei mitään, vain naksahdus :roll: Pakkasta 20. Onneksi on aika valmiina korjamolle tiistaiksi. On tämä mukava talviauto :thumbup:
Auto ollut latauksessa lauantaista asti, aamulla laturi näyttää jännitteeksi 13,2 V. Pakkasta 12. Ei lähde webasto kauko-ohjauksella. Mitään virheviestejä ei tule. Ajan töihin, matka n. 40 km, lämmöt suhtkot normaalit. Perillä kokeilen kaukokäynnistystä uudelleen: ei lähde, mutta nyt herjaa liian alhaisesta akkujännitteestä. Huoltonäytön mukaan akun jännite 11,2 V :shock:
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Sulattolisko kirjoitti:Terve taas :D Tänään Mondeo sai matka ajoa Vaasaan ja takas. Mennessä lämmöt olivat hieman yli sinisen ja vähän kun antoi kaasua niin lämmöt oli normaali alueen puolessa välissä laskeakseen taas sinisen tuntumaan .Park heater oli koko ajan asetettu continue heating asetukseen ja tulos oli tämä :shock: Mutta ihme tapahtui tai jotain ainakin :lol: kun Vaasasta lähdettiin takas päin niin lämmöt oli koko 300km ajan normaalin puolessa välissä ja muutaman kerran laski viisarin verran joka kohta nousi taas puoleen väliin :thumbup: kulutus oli koko matkan ajalta 4.9 litraa ja nopeus noin 90km mittarin mukaan, joka heittää noin 6km/h ! Täytyykin laittaa taustakuvaksi joku aurinkoinen etelänkuva ,se lämmittää mieltä kun sormet on kohmeessa :lol:
Minulla kuluva tankillinen 8,0 l/100 km, kulutus trippimittarin mukaan näillä pakkasilla :)
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Kahvikerma
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kahvikerma »

akk1965 kirjoitti:
Auto ensin ylläpitolaturissa noin 20h. pakkasta noin 12 astetta. Ylläpitolaturi ollessa edelleen lataamassa Webasto lähti kaukosäätimellä lämmittämään. Ehkä noin parin minuutin lämmityksen jälkeen suljin sähkötoimisen takaluukun, jolloin webasto sammui. Voi myös olla, että samalla hetkellä lähti sisätilan puhallin päälle, mutta sammumisen otaksun johtuvan mitä ilmeisemmin akun lisäkuormituksesta.

Ajoin auton lämpimäksi yli tunnin ajolenkillä. Huoltonäytön mukaan latausvirta 14.6-14.7V, joka pitäisi olla ok. Auton sammuttamisen jälkeen webasto ei käynnistynyt kaukosäätimellä. Yritin uudelleen auton valikosta "continius heating", eikä käynnistynyt nytkään vaan antoi ilmoituksen "park heater not started, low battery state of charge". Huoltonäytto antoi akkujännitteksi 11.0-11.1V. Ajon aikainen jännitelukema 14.7V indikoi, että jännitemittaus sinällään toimii, joten ajon jälkeinen lukena 11.0 V auton ollessa "virrallisena" ja valot päällä on liian alhainen lukema kunnossa olevalle akulle.

Lähteen http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm mukaan kylmän akun -17.8 degC ollessa täysin tyhjä, sen jännite pitäisi olla edelleen 11.756V.
Noin 76Ah akulle on laskettu olevan noin 15 mOhm sisäinen resistanssi kylmässä (-18 astetta), joten jos auto "virralisena" ja valot päällä veisi vaikkapa noin 10A virran, niin tämä kuormitus laskisi (kunnossa olevan akun) jännitettä vain 0.15V. Eli tyhjäkäyntijännite näin laskien olisi ollut vain 11.15 V.

Näillä perusteilla veikkaisin akun olevan viallinen. Mutta koska auto kuitenkin käynnistyy, niin olisiko jokin kenno oikosulussa?
Kettu
Viestit: 68
Liittynyt: 21 Heinä 2015 09:43

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Klammis kirjoitti:
Jaa, etpä tunne minuakaan, mutta entisessä ammatissani suurin osa autoista oli automaattivaihteisia.
Itse omistin peräkkäin kolme automaattivaihteista.
Mondeoni on manuaali. Vakain tuumin ja harkiten tehty hankinta.
ilpo55
Viestit: 123
Liittynyt: 02 Marras 2015 22:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja ilpo55 »

Sierra2.3-16v kirjoitti: Mulla tollanen audissa. Otin halvimman liittymän kuukausimaksultaan minkä löysin, numero salaiseksi ettei kukaan muu soittele.
Käytätkö Basic vai Pro versiota? Oletko ollut tyytyväinen? Entäs onko mikro vai mikä SIM?
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Kahvikerma kirjoitti: Auto ensin ylläpitolaturissa noin 20h. pakkasta noin 12 astetta. Ylläpitolaturi ollessa edelleen lataamassa Webasto lähti kaukosäätimellä lämmittämään. Ehkä noin parin minuutin lämmityksen jälkeen suljin sähkötoimisen takaluukun, jolloin webasto sammui. Voi myös olla, että samalla hetkellä lähti sisätilan puhallin päälle, mutta sammumisen otaksun johtuvan mitä ilmeisemmin akun lisäkuormituksesta.

Ajoin auton lämpimäksi yli tunnin ajolenkillä. Huoltonäytön mukaan latausvirta 14.6-14.7V, joka pitäisi olla ok. Auton sammuttamisen jälkeen webasto ei käynnistynyt kaukosäätimellä. Yritin uudelleen auton valikosta "continius heating", eikä käynnistynyt nytkään vaan antoi ilmoituksen "park heater not started, low battery state of charge". Huoltonäytto antoi akkujännitteksi 11.0-11.1V. Ajon aikainen jännitelukema 14.7V indikoi, että jännitemittaus sinällään toimii, joten ajon jälkeinen lukena 11.0 V auton ollessa "virrallisena" ja valot päällä on liian alhainen lukema kunnossa olevalle akulle.

Lähteen http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq4.htm mukaan kylmän akun -17.8 degC ollessa täysin tyhjä, sen jännite pitäisi olla edelleen 11.756V.
Noin 76Ah akulle on laskettu olevan noin 15 mOhm sisäinen resistanssi kylmässä (-18 astetta), joten jos auto "virralisena" ja valot päällä veisi vaikkapa noin 10A virran, niin tämä kuormitus laskisi (kunnossa olevan akun) jännitettä vain 0.15V. Eli tyhjäkäyntijännite näin laskien olisi ollut vain 11.15 V.

Näillä perusteilla veikkaisin akun olevan viallinen. Mutta koska auto kuitenkin käynnistyy, niin olisiko jokin kenno oikosulussa?
Jep, ei nuo lisävirran kuluttajat (puhallus, lasinlämmitys jne.) paljoakaan pudota tuota jännitettä kun huoltonäyttöä seuraa, vaikutus on luokkaa 0,1-0,2 V.
Itsekin epäilen että tuo jännitenäyttö olisi jotenkin viallinen tai sitten epälooginen, kun muilla mittauksilla saadaan selvästi isompi lukema (kerran huoltonäyttö näytti jotain 11,6 V, kun mittarilla saatiin akun navoista 12,1 V).
Akkuhan voi olla kanssa viallinen, mutta minulla se on kerran jo vaihdettu, ja akkulatuksen perusteella se sentään ottaa vastaan latausta.
Olisko tuohon webastoon jäänyt joku "sisäinen" virhekoodi, jonka vuoksi ei enää lähde kauko-ohjattuna käyntiin. Toisaalta kun auton saa käyntiin, kuullostaa että webastokin alkaa puhisemaan. Joka tapauksessa ihmetellä täytyy :roll:
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Jotain matoja noissa uusien Mondeoiden Eberspächereissä on kun työpaikallakin tiedän 4 autoa jotka telakalla juurikin syystä että lisäpoltin ei pelaa ilman koneen käyttämistä.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Kettu
Viestit: 68
Liittynyt: 21 Heinä 2015 09:43

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Oletteko ruukanneet laittaa keulaa piiloon pahimmilla pakkasilla?
Fordissa hyötyä, haittaa?
Se alamaski, siinähän se verho on "ilmanvastuksen" vuoksi. Joopajoo.
Ei sillä auto on nopeasti lämmin, polttoainetoimisella lämmittimellä, mutta mikäli tuonkin tarvitsisi pöhistä vähemmän, ei siitä haittaa olisi.
Onko Fordilla "omia" maskeja?
Klammis
Viestit: 74
Liittynyt: 13 Maalis 2011 22:08

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Klammis »

akk1965 kirjoitti:Olisko tuohon webastoon jäänyt joku "sisäinen" virhekoodi, jonka vuoksi ei enää lähde kauko-ohjattuna käyntiin. Toisaalta kun auton saa käyntiin, kuullostaa että webastokin alkaa puhisemaan. Joka tapauksessa ihmetellä täytyy :roll:
Aika samoilla linjoilla omissa spekulaatioissa; näissä nykylaitteissa virhekoodit eivät tunnu kuittautuvan pois, ja kun laite kerran on jumiin jäänyt, ei tunnu siitä tokenevan. Hassua sinänsä, mullakin laite toimii täysin auton käynnistyksen jälkeen, eli mitään mekaanista vikaa, esim. polttoaineen syöttöpumpussa, ei ole.

Auto seisoi eilen lämpimässä parkkihallissa muutaman tunnin, mutta ei ollut vaikutusta asiaan, edelleen "low battery" ilmoitus. Kokeilin myös esilämmityksen ajastamisen ajotietokoneen kautta, ei vaikutusta. Eikös sulla ollut akk huoltoaika huomiselle, infoapa hetimiten, mitä selviää. Oma aika myöhemmin tällä viikolla.
Ford Mondeo 150hv TDCi Powershift -15
ex. Ford Grand C-max 1.6 TDCi -11
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

akk1965 kirjoitti:kerran huoltonäyttö näytti jotain 11,6 V, kun mittarilla saatiin akun navoista 12,1 V
Tuntuu olevan yleistä autoissa, Bemareissakin mittariston valikko näyttää hieman pienempää mitä todellinen jännite.
ynjevi
Viestit: 570
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Klammis kirjoitti: Auto seisoi eilen lämpimässä parkkihallissa muutaman tunnin, mutta ei ollut vaikutusta asiaan, edelleen "low battery" ilmoitus.
Ei 20 kiloa painava akku lämpene -20C kylmyydestä muutamassa tunnissa, varsinkaan koteloituna. Mahtaako vuorokausikaan riittää viileässä (?) parkkihallissa?
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
yritäedes
Viestit: 2305
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

ynjevi kirjoitti:Ei 20 kiloa painava akku lämpene -20C kylmyydestä muutamassa tunnissa, varsinkaan koteloituna.
Jep, just toissapäivänä toin fokkerin akun eteiseen (+22 C) lataukseen. Vielä parin tunnin päästä oli akun kyljet jäässä...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
yritäedes
Viestit: 2305
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Simprider kirjoitti:Itsekin epäilen että tuo jännitenäyttö olisi jotenkin viallinen tai sitten epälooginen, kun muilla mittauksilla saadaan selvästi isompi lukema (kerran huoltonäyttö näytti jotain 11,6 V, kun mittarilla saatiin akun navoista 12,1 V).
Mittaristolla jännite onkin jo tuntuvasti alempi kuin akun navoilla, koska kaikki sähkönkuluttajat ottaa omansa matkalta - ja niitä on paljon... Noin 0,2-0,3 V ero on vähän vanhemmassakin Foordissa...
ynjevi kirjoitti:Ei 20 kiloa painava akku lämpene -20C kylmyydestä muutamassa tunnissa, varsinkaan koteloituna.
Jep, just toissapäivänä toin fokkerin akun eteiseen (+22 C) lataukseen. Vielä parin tunnin päästä oli akun kyljet jäässä...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Uusi Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

ilpo55 kirjoitti: Käytätkö Basic vai Pro versiota? Oletko ollut tyytyväinen? Entäs onko mikro vai mikä SIM?
Muistaakseni ihan tavallinen sim siinä on. En oo niin perehtynyt mitä eroa on basicilla tai prolla, sanoin vaan että tarvin puhelinohjauksen eberiin. Hyvin toimii kuitenkin, ei oo kertaakaan jättäny lämmittämättä. Sen verran muuten vielä tuosta puhelinohjauksesta, alkuun käytin sovellusta, mutta se on jotenkin vaikeakäyttöinen ja aika raskas ohjelma ja käynnistyy hitaasti. Joten aloin sitten ihan soittamaan eberille, toimii nopeammin ja se kuittaa heti "lämmitys päälle, jäljellä olevan lämmityksen kesto 30min.." Olen ollut erittäin tyytyväinen, neljäs talvi nyt menossa easy start callin kanssa, tosin vasta eka tällä autolla, edellinen meni edellisen auton mukana.
Niin ja mullahan on siis molemmat laitteet olleet jälkiasennetussa eberissä, en kyllä tiedä että mitä eroa siinä easy start callissa on siihen, onko itse eberi tehdas-, vai jälkiasennettu.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin