Autotehtaiden kusetus

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

Koskahan alkaa Fordin kusetukset tulla julki? Ihmehommeli muutenkin kun aina kehuttu dieselin ympäristövaikutuksia bensakäyttöseen nähden paljolti paremmaksi niin..käy näin. Mitenhän muutenki käy, kohta vääristeltyjä autoja saa alle 15000e joiden suorituskyky laskee korjauksien myötä saatika osien kästävyys :roll:
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Jos nyt jostain syystä voorti ei ole mukana suuressa "huijauksessa" niin voortin osakkeita kannattaa kohta ostaa ihan täysillä. Kaikki rahat kiinni.
duckworth
Viestit: 3700
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Toistaiseksi parasta tässä jupakassa on se että VAG-konserni saa kunnolla takkiin :D Hyvällä tuurilla joutuvat lopettamaan kilpa-autotoimintansa WRC:n puolella, kun ne 16 miljardin sakot pistää noinkin ison konsernin laittamaan eurot riviin. Ja luultavasti Audin tulo F1:iin menee jäihin. Voisi sanoa että on vähän niinku ilmat lyöty pihalle :lol:

E:Tuolla rallipuolella wolkkarin vetäytminen ei varmaan olisi yhtään pahasta, ainakaan erään Tommi Mäkisen kannalta, kun on kuitenkin tuomassa Toyotaa takaisin MM-karkeloihin :shock: Yksi kilpailija vähemmän köhöm.. spekulaatio :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Oma veikkaukseni on että nyt alkaa autotehtaiden käräyttely kausi (kilpailijoiden toimesta), koska silloin saadaan tehokkaasti kilpailijoita vaikeuksiin jolloin ei kunnolla varaa investoida tulevaisuuden kehitykseen sakkojen/imagon takia... ja uusiin WOW teknisiin oivalluksiin joita puolestaan kuluttajat ostavat. Toisinsanoen ennustan että valmistajat kyttäävät entistä enemmän toisiaan ja käräyttävät moraali/lain rikkojat julkisuuteen. Jo pelkästään kuluttajien mielipiteiden muuttaminen epäluuloiseksi kilpailijaa kohtaan esim. X mallin moottori ei kestä, niin on aina toivoa että omia autoja saadaan hieman enemmän myytyä ja suuremman budjetin turvin on varaa kehittää parempaa tuotetta kuin kilpailijoilla.

Vaikea uskoa ettei yhtään muuta vähintäänkin moraalista seikkaa paljastu jostain toisesta autonvalmistajasta vuoden loppuun mennessä, sillä varmaan joku (pois potkittu työntekijä?) vinkkaa jonkun valmistajan vilpistä myös? Jotenkin vain vaikeata uskoa että kun kilpailu on kovaa autonvalmistajien kesken ja satoja miljoonia bisneksessä kiinni, niin kyllä se pistää miettimään keinoja voittaa kilpailijat. Samaan tapaan kuin urheilijat käyttää dopingia ei ainoastaan voittaakseen vaan (sponsori)rahan takia.
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Vw,audi ja nyt viimisenä uutisoitu skoda.

Tällänen vaikuttaa myös muuhunkin. Esimerkiksi,Saksalaiseen jalkapalloiluun ,Saksan vientiin yms..

Käsittääkseni oli aika hyvin tehty kyseinen softa. Mittaustulosta vääristeli,kun konepelti oli ylhäällä. Ohjelma tunnisti, että nyt otetaan mittatulosta ulos.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Rstuning kirjoitti: Käsittääkseni oli aika hyvin tehty kyseinen softa. Mittaustulosta vääristeli,kun konepelti oli ylhäällä. Ohjelma tunnisti, että nyt otetaan mittatulosta ulos.
Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).
ynjevi
Viestit: 561
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

Omppu kirjoitti: Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).
Olisikin mielenkiintoista ollut kokeilla ominaisuuksia maantiellä ilman konepeltiä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Omppu »

ynjevi kirjoitti: Olisikin mielenkiintoista ollut kokeilla ominaisuuksia maantiellä ilman konepeltiä.
No olisit (ehkä) saanut hieman enemmän painaa poljinta, koska poltto vaatii lisää polttoainetta toimiakseen, dynossa tämä ei näy. EGR:n ohjauksella pelataan ja saadaan päästöt alas. Kun testiohjelma ei ole päällä auto vie vähemmän dieseliä kun EGR:n ohjaus toimii (järkevästi) tehtaan suunnittelemalla tavalla.
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Omppu kirjoitti: Plus tämän lisäksi tunnisti ettei auto liiku (mittaus ajetaan dynossa).
Kutakuinkin näin: Understanding the Test Mode...

Kuva
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Jos asiaa yrittää positiivisesti ajatella, voihan se olla, että kaikki tehtaat eivät olekaan kusetuksessa mukana. Esimerkiksi fordeissa käytettävät dieselithän nielevät arkiajossa löpöä selkeästi enemmän kuin vag-dieselit. Ja jos oikein olen ymmärtänyt, typen oksideja syntyy erityisesti koneen käydessä hyvin laihalla seoksella, siis pienellä kulutuksella.

Voihan toki olla, että tämä on vain toiveajattelua. Mutta toivossa on hyvä elää.

Huollossa kun kävin, kertoivat fordin henkilöautopuolen johtajan omalle väelleen pyhästi vakuuttaneen, että tämä merkki ei ole huijauksessa mukana. Mies on jenkki. Saa nähdä sitten, paljastuuko lopulta jotain vai ei.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja focst »

Rupeaa se vag tuotteillekin diesel maistumaan kun päivitellään tehdään vähän muutoksia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Re: Autotehtaiden kusetus

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Tuohan se juuri VAG-kuskeja riepookin. Jos autot pakotetaan käymään arkiajossa rikkaammalla seoksella typpipäästöjen hillitsemisen vuoksi, häviää VAGgien kilpailuetu. Jos kulutus kasvaa tai tehot katoavat takaisinklutsukorjauksen seurauksena, tästä voi seurata vielä perin mielenkiintoisia oikeusriitoja.

Jos tuo jenkkijohtaja puhuu totta eli Fordin dieseleiden korkeampi käytännön kulutus johtuu juuri tuosta, paranee näiden muiden dieseleiden kilpailukyky. Esimerkiksi isommissa Bemareissahan on ureasysteemit ilmeisesti liki kaikissa, ja niilläähän saa typpioksidit kuriin ja silti kulutus on koneen kokoon ja tehoihin nähden pieni.

Kädet ristissä siis toivon että tuo Fordin johtaja puhuu totta.
Vastaa Viestiin