Polttoainepumpun kestävyys

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Polttoainepumpun kestävyys

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Mitenkä hyvin sähköiset polttoainepumput (tankin sisällä) ovat kestäneet fordeissa? Aika vähän olen törmännyt kirjoituksiin täällä ford palstalla että pumppu on päätetty vaihtaa, joten kestääkö kenties 300 000km useinmiten?

Kun oireet ilmenee, niin polttaako aikansa ensin sulaketta satunnaisesti (lisääntynyt sisäinen vastus)? Pitääkö pumppu pientä tai suurta ääntä kunnes viimein hajoaa lopulta kokonaan... ja saattaako silti kestää vaikka pari vuotta äänestä huolimatta? Katoaako yleensä ensin polttoainepaineet (väljää ja sisäistä ohivuotoa) eli isoilla kierroksilla (syötöllä) ei kerkeä/jaksa enään pitää kunnolla riittäviä polttoainepaineita ja moottori alkaa käymään huonosti, mutta matalilla kierroksilla pystyy vielä ajamaan?

Jotain muita kokemuksia mistä tietää että pumppu pitää vaihtaa pian tai jää kokonaan tielle?

Kerro myös auton tiedot (merkki, vuosimalli, moottori, kilometrit jne) milloin pumppu päätettiin vaihtaa, jotta voi muodostaa jotain mielikuvaa keskiarvosta milloin pumput yleensä hajoaa kunnolla.
anon1
Viestit: 1047
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Polttoainepumpun kestävyys

Viesti Kirjoittaja anon1 »

Mulla alko Ford Mondeo V6 1997 pumppu ääntämään siihen malliin, että vaihto alkoi tuntua ajankohtaiselta,
autolla ajettu jotain 160000 km.Onneks auton vaihto sattui samaan aikaan, niin ongelma jäi seuraavalle omistajalle.Mulla on sellainen kuva tosta pumpun hyytymisestä, se joko ääntelee tai sitten vaan pysähtyy.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.
Tunturipöllö
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Helmi 2012 13:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: Polttoainepumpun kestävyys

Viesti Kirjoittaja Tunturipöllö »

91 Tauruksessa piti sellaista jurinaa että kuului kaiken ajoäänen ja radionkin yli. Toiminnassa ei ollut siinä vaiheessa silti huomautettavaa. Kilsoja oli takana n 260 t ja itse ajoin n kymppitonnin ennenkuin vaihdoin.
Late

-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
TDdi mondeo
Viestit: 18
Liittynyt: 23 Huhti 2008 17:27
Paikkakunta: Pori

Re: Polttoainepumpun kestävyys

Viesti Kirjoittaja TDdi mondeo »

Mulla mondeo 1.8 125hv ei lähtenyt kuumana käyntiin, joka osoittautui lopulta bensapummpu viaksi.
Eli pumppu vaihtoon ja ongelma poistui.
Oli matkamittarissa 301tkm.
Vastaa Viestiin