Focus MK1 takaiskarien vaihto
Focus MK1 takaiskarien vaihto
Focuksessa (Sedan MK1 vm. 2002) alkais olla takaiskarien vaihdon paikka, jo viime vuoden katsastuksessa vasen takaiskari oli vuotanut nestettä... olisi pari kysymystä:
-Ilmeisesti molemmat iskarit kannattaa vaihdattaa samanaikaisesti?
-Mistä ihmeestä sen voi tietää, että onko autossani säädettävät vai ei-säädettävät iskarit?
-Ilmeisesti molemmat iskarit kannattaa vaihdattaa samanaikaisesti?
-Mistä ihmeestä sen voi tietää, että onko autossani säädettävät vai ei-säädettävät iskarit?
Ford Focus mk1 2002 Ghia sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Molemmat iskarit samalla vaihtoon, tottakai.
Onks näissä focuksissa koskaan ollut säädettäviä iskareita, ei kai?
Ellei joku sitten ole jälkeenpäin sellaisia laittanut. Viisaammat oikokoon.
Onks näissä focuksissa koskaan ollut säädettäviä iskareita, ei kai?
Ellei joku sitten ole jälkeenpäin sellaisia laittanut. Viisaammat oikokoon.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Okei, kiitoksia tiedosta. Luotetaan sitten, että iskarit ovat ei-säädettävää mallia.tuomaz kirjoitti:Molemmat iskarit samalla vaihtoon, tottakai.
Onks näissä focuksissa koskaan ollut säädettäviä iskareita, ei kai?
Ellei joku sitten ole jälkeenpäin sellaisia laittanut. Viisaammat oikokoon.
Ford Focus mk1 2002 Ghia sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Soitin korjaamolle tänään... kaveri meinas, että noiden takaiskarien vaihdossa menisi 2 tuntia. Jostain luin, että merkkihuollossa nuo olisi vaihdettu puolessa tunnissa. Pitäisköhän tuo aika-arvio uskoa?
Ford Focus mk1 2002 Ghia sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Noin puoli tuntia menee..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Voi perse. Pitäisköhän vaihtaa pajaa... varmaan se sitte velottaa siitä kahdesta tunnista, kun niin kerran sano.focst kirjoitti:Noin puoli tuntia menee..
Ford Focus mk1 2002 Ghia sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Itse tekisin niin että koittaisin netistä etsiä virallisia korjausaikoja ja varmistaa että ovat todellakin sinun autoosi pätevät. Jos löytyy, niin printtaus ja lapun kanssa mukaan autoa hakemaan. Vetoisin että näin tässä lapussa kuitenkin sanotaan, että muistiko arvon asentaja vain vahingossa väärin esim. MK2 focuksen osalta (toista tekniikkaa)? Kun ei ala syyttelemään ja tyytyy "muisti väärin" selitykseen, niin laskukin varmaan kirjoitetaan pienemmäksi paljon kivuttomammin? Pienempi lasku sinua varmasti kuitenkin kiinnostaa?
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Palvelu varmaan paranee entisestään kun asiakas kertoo missä ajassa joku työ pitää tehdä
Toiseen putiikkiin vaan jos ei miellytä.
Toiseen putiikkiin vaan jos ei miellytä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
No eihän tässä nyt siitä ole kysymys. Mielestäni varsinkaan nykytuntitaksoilla ei kaikkea pidä kuitenkaan niellä. Sanotaanko nyt näin, että tuskin ne tuntipalkalla työskentelevät asentajat turhaan kiirettä pitävät muutenkaan... lopulta korjaamo veloitti erittäin siedettävät 50 euroa itse työstä, mutta osat maksoivatkin sitten 183 euroa . Olis pitäny hakea osat itse, niin en olisi valinnyt sitä kaikkein kalleinta .Krisse kirjoitti:Palvelu varmaan paranee entisestään kun asiakas kertoo missä ajassa joku työ pitää tehdä
Toiseen putiikkiin vaan jos ei miellytä.
Ford Focus mk1 2002 Ghia sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
(ex) Ford Mondeo mk2 1997 sedan
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
>>>Palvelu varmaan paranee entisestään kun asiakas kertoo missä ajassa joku työ pitää tehdä
En tiedä onko sitten minulla väärä käsitys, mutta olen ymmärtänyt että autotehtaat antavat OHJEAJAT joiden puitteissa perus työt pitäisi hoitua eikä autokorjaamot saisi enempää sitten laskuttaa asiakasta. Eli *JOS* ohjeaika on puoli tuntia MK1 taka iskareille, niin työstä pitäisi laskuttaa puoli tuntia korjaamon oman tuntiveloituksen mukaan. Autotehtaiden ohjeajat ovat sitten myös joskus aika tiukkoja eli jos ei ole työ ennestään tuttu, niin menee helposti jonkin verran aikaa yli. Tai tulee jotain ylläreitä esim. jos iskarin alapään kiinnitys on ruostunut pahasti kiinni, niin aika menee jonkin verran enemmän kuin autotehtaalla uusia osia avatessa. Itse kun en juurikaan autokorjaamoiden palveluita käytä niin en ole ihan varma nykyisistä käytännöistä.
Kuitenkin tuo 50e työstä kuulosti minusta ihan kohtuulliselta hinnalta...
En tiedä onko sitten minulla väärä käsitys, mutta olen ymmärtänyt että autotehtaat antavat OHJEAJAT joiden puitteissa perus työt pitäisi hoitua eikä autokorjaamot saisi enempää sitten laskuttaa asiakasta. Eli *JOS* ohjeaika on puoli tuntia MK1 taka iskareille, niin työstä pitäisi laskuttaa puoli tuntia korjaamon oman tuntiveloituksen mukaan. Autotehtaiden ohjeajat ovat sitten myös joskus aika tiukkoja eli jos ei ole työ ennestään tuttu, niin menee helposti jonkin verran aikaa yli. Tai tulee jotain ylläreitä esim. jos iskarin alapään kiinnitys on ruostunut pahasti kiinni, niin aika menee jonkin verran enemmän kuin autotehtaalla uusia osia avatessa. Itse kun en juurikaan autokorjaamoiden palveluita käytä niin en ole ihan varma nykyisistä käytännöistä.
Kuitenkin tuo 50e työstä kuulosti minusta ihan kohtuulliselta hinnalta...
Re: Focus MK1 takaiskarien vaihto
Ehkä ne tehtaan ohjeajat sitoo merkkiliikkeitä, mutta 'Penan Paja' tuskin joutuu mihinkään viralliseen kuseen jos sillä menee virallisesti tunnin hommassa kaksi. Etukäteen kun sopii asian niin on molempien osapuolien taustat turvattu, siksi oikeissa korjaamoissa käydään työmääräys ja hinta-arviokin läpi etukäteen ja pistetään puumerkit alle.
Ja toi kyseinen keissi. Autodatan mukaan remppa kestää 48min/puoli tai molemmat 72min, Haynes Pro:n ja Tolerancen mukaan 42min/puoli tai molemmat 60min. Tuohon nähden työn hinta on jopa halpa, harvalla korjaamolla taitaa irrota tunti irrota tuohon hintaan. Jos asiakas olisi vienyt omat osat mukanaan - niikuin tuolla ylhäällä spekuloi - niin työ ei varmaan olisi irronnut samalla hinnalla koska nyt korjaamo sai sen 40-50 euroa tuosta iskarikaupastakin.
Vaan sitä minä en kyllä tajua että miksi lähtökohta tuntuu olevan _aina_ se että korjaamo X kusettaa ja korjaamo Y laskuttaa liikaa. Miksi hitossa ne tekisivät niin? Useilla paikkakunnilla taitaa olla nykyään ihan ylitarjontaa korjaamoista ja jokainen niistä tietää että kusettamisesta ja sekoilusta ja kiinni ja se ei varmasti tee pisnekselle hyvää pitemmän päälle. Kyllä ainakin meillä (varaosaliike) etsitään asiakkaille (korjaamoita, noin 20 vakkaria) auton arvo huomioiden järkeviä osia jotta se meidän asiakas saa kaupan ja se asiakas tulee ensi kerrallakin ja me saadaan lisää kauppaa.
Olen jo vuosikaudet suunnitellut kirjoittavani jonkun artikkelin aiheesta korjaamoalan arki vs kadunmiehen käsitykset, mutta ei oo tullu vielä tehtyä kun siitä tulisi piiiiiiiiitkä
Ja toi kyseinen keissi. Autodatan mukaan remppa kestää 48min/puoli tai molemmat 72min, Haynes Pro:n ja Tolerancen mukaan 42min/puoli tai molemmat 60min. Tuohon nähden työn hinta on jopa halpa, harvalla korjaamolla taitaa irrota tunti irrota tuohon hintaan. Jos asiakas olisi vienyt omat osat mukanaan - niikuin tuolla ylhäällä spekuloi - niin työ ei varmaan olisi irronnut samalla hinnalla koska nyt korjaamo sai sen 40-50 euroa tuosta iskarikaupastakin.
Vaan sitä minä en kyllä tajua että miksi lähtökohta tuntuu olevan _aina_ se että korjaamo X kusettaa ja korjaamo Y laskuttaa liikaa. Miksi hitossa ne tekisivät niin? Useilla paikkakunnilla taitaa olla nykyään ihan ylitarjontaa korjaamoista ja jokainen niistä tietää että kusettamisesta ja sekoilusta ja kiinni ja se ei varmasti tee pisnekselle hyvää pitemmän päälle. Kyllä ainakin meillä (varaosaliike) etsitään asiakkaille (korjaamoita, noin 20 vakkaria) auton arvo huomioiden järkeviä osia jotta se meidän asiakas saa kaupan ja se asiakas tulee ensi kerrallakin ja me saadaan lisää kauppaa.
Olen jo vuosikaudet suunnitellut kirjoittavani jonkun artikkelin aiheesta korjaamoalan arki vs kadunmiehen käsitykset, mutta ei oo tullu vielä tehtyä kun siitä tulisi piiiiiiiiitkä
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/