Sierra kadottaa virrat

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Moro! Tässä nyt vaati jo kirjautumisen, tuli toissapäivänä ostettua -92 neliveto riesa, ja riesaksihan se osoittautui. Tyhjäkäynti seilaa ja haisee bensalta, eilen jätti motonetin pihaan enkä meinannu saada käyntiin, virrat kun laitto päälle niin tippu akkujännite alle 5 volttiin, eli joku siellä on oikosulussa. Hetken aikaa ihmeteltyäni katoin sit yleisesti autoo läpi ja siinähän sen huomas että oli ilmanputsari kadonnu matkalla, hain uuden ja jonkun aikaa siinä ihmeteltyäni se sit lopulta päätti lähtee käyntii. Pääsin ajaan ja kauhee röpötys alko, ei meinannu liikkua mihinkään. Sit se yhtäkkiä alko käymään kunnolla ja pääsin kotiin asti, loppuillan testeissä en huomannu enää mitään ihmeellistä (tyhjäkäynti ollut kokoajan huono). Tänä aamuna ei motarilla liikkunu mihinkää jos ei kaasua pumpannu, joten jonnekki sitä vikaa vielä jäi akunkenkien kiristelyn jälkeenki... Ei tässä muuten mut perjantaina pitäis päästä ajaan, eikä mielellään jättäis välille...
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ja tosiaan, ei oo virtalukon pohjassa vikaa, koska sama ongelma tuli kun oli liitin irti ja laitto valot päälle, jolloin ainoostaan surina kuulu releestä. Eli joku vetää oikosulkuun kun valot on päällä? Tänä aamuna taas ei moista ilmenny...
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Fordosat
Viestit: 16
Liittynyt: 27 Syys 2012 11:30

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Fordosat »

rivien välistä luettu..veikkaan et muutama vika yhtäaikaa 'päällä'...kaasuläpän asentotunnistimissa usein noissa vikoja jos ei vielä vaihdettu..tyhjäkäynti solenoidiventtiilikin voi lisäksi jumitella. mut jos ajossa vika tulee päälle ja samalla hetkellä akku jännite tippuu 5volttiin niin vika ei mun mainitsimissa asioissa.viallinen moottorin lämpöanturi boxille ja lambda-anturi voivat myös aiheuttaa rikkaalla käymistä, on moottorin ohjainboxejakin ollut rikki! seuraa akkujännitettä kun vikoja ajossa ilmaantuu niin pystyy pois sulkee tietyt asiat.
kannattaa putsata kaikki akulta lähtevät liitokset starttille ,laturille, sulakerasian päähän asti!
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Taitaa olla jonkunlainen kiertopalkintoi tuo sierra, vähän semmonen olo tuli että ei oo viittitty korjata jotain, kotkattu ja kötöstetty nii pitkälle kun vaan osattu. Vähän sain käyntiä paranemaan, putsasin tyhjäkäynnin säätö venttiilin, imuputkia ja kaasuläpän, oli aikamoisessa kurassa sisäpuolelta kun on ilman putsaria ajeltu ties kuinka kauan... Pitänee vielä imusarjasta noi toi yks anturi putsata. Lisäks löysin toisen MAP anturin apukuskin jalkatilasta, sekin autto vähän.

Käyntiin ei meinaa lähtee muuta kun kaasu pohjassa.
Kannattaisko kaasuläppää vähän ruuvata aukipäin, kun tuntuu tyhjäkäynti olevan turhan alhaalla, saattanu joku joskus säätää sitä kiinnippäin jonkun imuvuodon seurauksena? Mikähän avain siihen kaasuläpän säätöruuviin sopii?
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Aamun ja eilisen ajossa röpöttäminen saattaa johtua siitä, että auto ei lataa ilman mittaristoa. Uskoisin että sillä on merkitystä tuohon, koska tänään sitä ei enää myöhemmin esiintyny kun hoksasin laittaa mittarit takasin... :roll:
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Joo, laturin herätevirta kulkee mittariston latausvalon kautta - ei valoa, ei latausta. :lol:

Tuo ilmanputsarin puuttuminen ihan huutaa moottorivauriota, mutta korjaa nyt nuo edellä mainitut mahdolliset viat ensiksi.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Joo, ihan perus paskaa on kyllä imusarja täynnä, ja vissiin on hyvät sylinterit, mutta kun on käyttöä varten hommattu nii kyllä kai sillä yhen talven pääseen, suditaan sitte mustangilla ens syksy nii pitkään ku tarttee... Mikäköhän kone tohon olis helppo istuttaa, jostain vähäpäästösestä että pääsis vähemmällä taistelulla? Toi DOHC ei oo mikään ykkös suosikki itelle...
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Starttaus vika liittyy jollain tapaa solenoidin herätepiuhan kiinnitykseen, heiluu reippaasti ja sitä heiluttelemalla ja paremmin asettelemalla lähtee taas. Ei vaan viitti vielä purkaa kun ton kanssa pärjää, ja jos kerta uutta ei saa kaupasta heti niin siinä menee sit se viikollopun reissu.

Aika monta vikaa tälleen kerralla ratkastavaks mutta eiköhän se tästä. On se hienoa ajaa taas pitkästä aikaa voortilla, viimeks pääs heinäkuun lopulla 30km mustangilla ja lavetilla takas :lol:
Sitä en tajua kuinka tuo Sierra pysty hakumatkalla toimimaan täysin, eikä ollu mitään ongelmaa mut yön ku oli pihassa nii johan tuli onkelmia...


Ja ihan asiaan taas, mitä ton TPS:n läpi pitäis kulkee jännitettä sytytysvirta päällä? Ei oo tosin vielä tullu mitattua että onko siinä katkoksia.
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tän ketjun vois pian jo siirtää projekti puolelle ja otsikoks että ostin Sierran...
Tuntuu olevan harrastamista ihan riittämiin, vielä kun päivänvaloa riittäis että kerkeis jotain tehä.
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Firebolt
Viestit: 10
Liittynyt: 03 Joulu 2014 08:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sierra kadottaa virrat

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Jotain positiivista välilllä, käy hyvin tyhjäkäyntii mut kierrokset on sillon aika korkeella, sit välillä tiputtaa alemmas ja rökeltää. En oo vielä kaasuläppään koskenu muulla ku rätillä, en sen puoleen oo tota TPS:a tarkistanu. En usko että tulppien vaihto auttais, mut ne nyt hommasin kuitenki ku näyttää olleen aika kauan paikoillaan noi vanhat. Tulpanjohtoihin ei vielä oo varaa, mut ei se niistäkään pitäis olla kiinni. Tuntuis et se on saantipuolen ongelma ennemmin, tulpat ihan mustat.
Custom Farm Motorcycles
Mustang -80, Escort Ghia -98
Vastaa Viestiin