Eli kävin katsastamassa Ford sierra dohc -92 autoa niin päästöt oli ihan pilvissä. Eli osaatteko neuvoa mistä vois johtua? Auto kävi vielä päästömittauksessa sillai putputtaen ja lämpimänä meinas sammua. Mutta vaihdoin imusarjan paineanturin niin käynti tasoittui ja bensa ei enää haissut ainakaan niin voimakkaasti pakokaasussa. Mutta mitäköhän muuta vielä pitäis vaihtaa?
Päästöt
--------Tyhjäkäynnillä----Kierroksilla
HC---------1117--------------1048
CO---------8,18---------------9,9 (mittarissa loppui asteikko kesken)
O2---------4,9----------------2,94
CO2--------6,3---------------6,6
Lambda-----0----------------0,91
Sierra Dohc päästöt?
Re: Sierra Dohc päästöt?
Tjaa...Itse vastaavaa pohdin 93 scorpionin kanssa.
Päästöt on tuplat yli sallitun tyhjäkäynnillä ja Kun kaasuun koskee niin rikastuu seos entisestään
Mutta auto käy ja vetää tasasesti.Mitä on siirtoajossa pystynyt testata.
Nyt kun leima on todella kylmänä..Joten kunnon testii ei pysty tekee ajossa
Mitä tutkin niin polttoaineen paineita ei näytä kukaan ruuvanneen kun tulpat paikallaan
Pakoputkistoon on kattit ja lanpata vaihdettu sekä koneessa on uudet tulpat öljyt ja ilmansuodatin
Pakokaasutestin tekijältä sain ohjeet tehdä ledi jolla vika koodii lukea...
Mutta ei sitä ledii saanut vilkkuu kävi vaan abs valo vilkkuu ja mitä sen vilkkumisen mukaa tulkin koodii..
Niin 32 ilmamäärämittain 1 alhainen jännite , 42 ilmamäärämittain 2 singaali ja 63 tehonpuute -sylinteri 3..
Mittaus suoritettiin jarru sylinterin viereisestä pistokkeesta ja sitä kehotti käyttää..
Niin nuo 2 ensimmäistä syynä väittävät johdinsarjaa ilmamäärämittaria sekä moottorin ohjausmoduuli vikaan.
sekä toi 63 puristusta-sytytystulpaa noh puristuksia en viellä mitannut kun mittaria ei käsillä mutta tulppa on uusi.
Kyseiseisessä sylinterissä on kyllä tulppia vaihtaessa hapettunut tulpan johto.
Jotenkin vaan epäilen itse vikaa moottorin lämpötilaa haitelevassa anturissa tai tossa ilmamäärän haistelujutussa map?
Mutta jos joku osaa kertoo onko tutkittu oikein sekä miten vois kunnostua niin olen kuulolla--
Päästöt on tuplat yli sallitun tyhjäkäynnillä ja Kun kaasuun koskee niin rikastuu seos entisestään
Mutta auto käy ja vetää tasasesti.Mitä on siirtoajossa pystynyt testata.
Nyt kun leima on todella kylmänä..Joten kunnon testii ei pysty tekee ajossa
Mitä tutkin niin polttoaineen paineita ei näytä kukaan ruuvanneen kun tulpat paikallaan
Pakoputkistoon on kattit ja lanpata vaihdettu sekä koneessa on uudet tulpat öljyt ja ilmansuodatin
Pakokaasutestin tekijältä sain ohjeet tehdä ledi jolla vika koodii lukea...
Mutta ei sitä ledii saanut vilkkuu kävi vaan abs valo vilkkuu ja mitä sen vilkkumisen mukaa tulkin koodii..
Niin 32 ilmamäärämittain 1 alhainen jännite , 42 ilmamäärämittain 2 singaali ja 63 tehonpuute -sylinteri 3..
Mittaus suoritettiin jarru sylinterin viereisestä pistokkeesta ja sitä kehotti käyttää..
Niin nuo 2 ensimmäistä syynä väittävät johdinsarjaa ilmamäärämittaria sekä moottorin ohjausmoduuli vikaan.
sekä toi 63 puristusta-sytytystulpaa noh puristuksia en viellä mitannut kun mittaria ei käsillä mutta tulppa on uusi.
Kyseiseisessä sylinterissä on kyllä tulppia vaihtaessa hapettunut tulpan johto.
Jotenkin vaan epäilen itse vikaa moottorin lämpötilaa haitelevassa anturissa tai tossa ilmamäärän haistelujutussa map?
Mutta jos joku osaa kertoo onko tutkittu oikein sekä miten vois kunnostua niin olen kuulolla--
Kaikkea ihmisen tekemää mekaanista voi korjata..Mutta monesti onko se järkevää korjata onkin toinen juttu..