Sierra 1.6 ohc Syyläri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Foorttimiäs
Viestit: 24
Liittynyt: 08 Loka 2014 17:14
Paikkakunta: Tampere

Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja Foorttimiäs »

Täälä uus käyttäjä olen ja vähän neuvoja ja niksejä kyselen muutamiin juttuihin, mitä ois edessä omassa sierrassa mahdollisesti...
Eli ekana minkälainen homma on vaihdella syyläri kyseiseen autoon, oisko neuvojaa sillain 1. 2. 3. 4. 5. logiikalla? :shock: :|

Ei paljo itte viä osaa mitään tehdä niin näin sitä viisastuu ja sitten tekemällä tietysti, mutta ei haluais mitään rikkoo... :lol:

Myös yksityisviestiä voi laittaa, niitäkin kattelen kyllä!
duckworth
Viestit: 3718
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jaa syylärin vaihto? No, ensin auot letkujen klemmarit, ala- ja ylävesiletkut ja se paisuntasäiliöltä tuleva. Myös flektintunnelin muovit joudut irroittamaan. Itse syyläri täytyy pudottaa pois alakautta (itse en nähnyt muuta ratkaisua), joten pohjapanssari täytyy ottaa pois, se taisi olla kahdella pultilla etupalkissa ja kahdella kumpaankin runkoaisaan kiinni, nämä runkoaisanpultit joutuu usein avaamaan rälläkällä :twisted: Kun panssari on poissa tieltä, avaat ne syylärin päädyissa olevat pitkät pultit, joissa ne kumilimput ja luonnollisesti syylärin ylemmät kiinnikkeet. Takaisin asennus käänteisessä järjestyksessä, tosin ne syylärin päätyjen pultit kannattaa kiriä varovasti, ettei halkea ne päädyt kannakkeen alta.

Nesteet takasin järjestelmään, ja korkki auki käytellen sekä nestettä lisäillen, ettei tule ilmavaivoja.. siis autoon :lol:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Foorttimiäs
Viestit: 24
Liittynyt: 08 Loka 2014 17:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja Foorttimiäs »

Okeei, mulla ei pohjapanssaria olekkaan.. Mutta ei mulla tietääkseni yläpäässä mitään kiinnikkeitä ole vaan semmoiset tapit menee siihen "rungon" sisään mitkä pitää yläpään "kiinni" eli heilumati.. Ja flekti se muovitunnelihan on ihan kahella pultilla syylärin muoveissa kiinni ja alapää siitä on semmosissa "lovissa" syylärissä.. Ja niin paisuntasäiliön korkki auki vaan käytellä ja niin kauan lisätä nestettä kun on oikeessa kohdalla "minin" ja "maxin" puolessavälissä noin.?
duckworth
Viestit: 3718
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo ei sillä yläpäässä välttämättä oo erillisiä kiinnikkeitä, paitsi itsellä, kun oon jäkkiasenuksena patentoinu sinne sellaset :lol: Tuohon ilmaamiseen; saattaa vaatia ihan ajoakin että tulee ilmat pois järjestelmästä, eli nestettä on syytä tarkkailla tovi.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Foorttimiäs
Viestit: 24
Liittynyt: 08 Loka 2014 17:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja Foorttimiäs »

duckworth kirjoitti:Joo ei sillä yläpäässä välttämättä oo erillisiä kiinnikkeitä, paitsi itsellä, kun oon jäkkiasenuksena patentoinu sinne sellaset :lol: Tuohon ilmaamiseen; saattaa vaatia ihan ajoakin että tulee ilmat pois järjestelmästä, eli nestettä on syytä tarkkailla tovi.
Joo täytyy seurailla kyllä jonkin aikaa vaihdon jälkeen... :)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierra 1.6 ohc Syyläri

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos termarikopassa on sellanen tulpattu pikkuletkun paikka, niin siitä on hyvä ilmata samalla kun kaataa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin