Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
reto
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2011 11:01

Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja reto »

Moikka !

Olisi kytkinremppa edessä. Onko kellään kokemusta voiko 4-vaihteisen lootan vaihtaa 5-vaihteiseen lootaan helposti, samalla kun tekee kytkinremonttia? Meneekö heittämällä vai onko eroavaisuuksia paljonkin?

Auto on Escort 1.3 vm-88

Onko muuten mitään mitä pitäisi huomioida pelkän kytkinremontin teossa?

Kiittäen ja kuittaen, Reto
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Menee samoilla hyvillä se 5 loota kuin 4.kin,kesällä vaihettiin omaan ehjempi loota kun väljää oli.
Taitaa mennä vielä vaihtoon vivusto? muistaakseni 5.v on erilainen? ja öljyä ei sitten saa pois laskettua että vetoakseleiden reijistä sitä sitten valuu!
Katso samalla kaikkien osien kunto mitä purkamaan joutuu,vetarit,ym säästyy aikaa kun ei tarvi taas uudellee irrottaa,ite vaihoin ehjän alatukivarrenkin ja vetarit joutu kasaamaan ehjemmistä.
Keskitä sitten kytkin hyvin koska muuten ei mee loota kehälle jos vinossa on,kytkinvaijerista sitten säätö pisimmälle eli löysälle kun laitat vaijeria takasin jos on kirrannu kuten mulla sattu menee.
Kyllä se siitä ja tääl me ollaan jos jotain kysymyksiä tulee.
Onkos se toinen loota sitten ehjä? ettei käy kuten mulla että eipä taida olal tää toinen sen parempi,joku ihme välys siellä TAAS on,itte en 5.lootaa vaihtanu kun ei ollu enkä tarvi kun on lyhyttä matkaa mitä ajan.
reto
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2011 11:01

Re: Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja reto »

Moikka Tessu !

Kiitos vinkeistä. Mulla on nyt ehjä 4-vaihteinen ja se 5-vaihteinen himoittaisi. Kuten totesit, ei niiden kunnosta tiedä. Ehkäpä vaihdan vaan sen kytkimen ja jatkan samaan tapaan (kone huutaen) 4-lootasen kanssa.

Reto
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Jep jos muuten pelaa niin ei muutakuin ajoa,mulla on tässäkin lootassa välystä jotenka katoo miten nyt vetarit kestää,koville ne joutuu kun turhaa välystä lootassa on.
Entinen alkuperänenkää loota EI hajonnu tuli vaan semmoi klonks kun lähtee liikkeelle,eli perä siellä varmaan lonksuu??,
En ole sitä aukonu kun ei oo oikein mun alaa,sun Esco vuoden uudempi,onkos siinä JO se HCS mootto missä harmaa venttiilinkoppa?
Mulla tuolla kans semmoi farkkuesco seisonnassa on, tää -87 on sillä Valencia tekniikalla joka näyttää vanhalta Cortinan myllyltä mutta mikään osa siellä sitä ei oo.
Joo ainahan se on semmosta arpomista kun vanhoja vaihtelee,joskus menee hyvin ja joskus taas ei,kaveri sano et noi lootat käy melkein Escosta kun Escosta toiseen,hieman joutuu rakentelemaan palkkeja ym mutta aina jonkun lootan saa käymään et matka jatkuu heeh!
reto
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2011 11:01

Re: Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja reto »

Moro Tessu !

Mulla on vielä se vanhempi kone, ehkäpä onneksi ? Kestänyt on yli 300 000, pelkillä öljyn ja suodattimien ym. vaihdoilla. Syksyn jatkoa sulle ! Mennään 4-vaihteisella nyt eteenpäin..
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Escort MK 4 kytkinremontti+vaihteiston vaihto

Viesti Kirjoittaja Tessu »

KATOS katos jos se on se mustakoppanen Valensia motti niin ootpa saanu kestämään!! monilla tuntuu olevan tuosta moottorista kaikenmoisia kokemuksia mutta mun Escossa se on kans pelannu,nokka-akselikin kerran tarkistettiin kun ei uskottu että onkin pelkkä imuvuoto mikä popottaa käyntiä JA nokka oli melkein kuin uusi!
Normi öljynvaihot oon tehny mutta kilsoja vasta 176tkm että ei paljoa ole.
Monesti kestävyys onkin kiinni siitä että miten huolletaan ja miten käytetään,jälleen huomenna Escolla liikkeelle,eilen piti ulkoiluttaa isältä jäänyttä Sierraa.
Vastaa Viestiin